[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Just Cause 4

Velká rozprostřená země o rozloze 1024 km2 zvaná Solis, leží kdesi v Jižní Americe. Zde probíhal tajný výzkum několika vědců pod názvem Projekt Illapa. Účastnil se ho také otec našeho hrdiny Miguel Rodrigez a otec vaší parťačky. Naši hrdinové nemohou uvěřit, spolčení jejich otců s militantní organizací Black Hand. Zbraň na měnění počasí, musí být zničena a zneškodněna skupina vedená nelítostnou Gabrielou Moralesovou. Ta utlačuje obyvatele ostrova Solis a vy se tak dostáváte do čela vzbouřených rebelu s jasným úkolem osvobodit ostrov, vymanit se nadvládě tyranie a dostat se až za nitky tahajícímu Oscaru Espinosovi.

 

460b0336.jpg

Uplynuly již tři roky od posledního dílu a vývojáři z Avalanche Studios nám servíruji další díl Just Cause. Příběh trošičku zaostává a vedlejší postavy mají pramálo vlivu na děj a rychle budou zapomenuty. Cílem celkové hry, jak již to bylo u minulých dílů, se stává bláznivá demolice, ničení, pustošení prostředí, likvidace hordy nepřátel, bezpočet přestřelek ve víru extrémního měnícího se počasí. Z pohledu třetí osoby se Rico Rodrigez bude prohánět otevřeným světem skýtající jeden velký ostrov a několik malých propojené mosty.

30848_20181214223113-1-1545358377.jpg

Mapa je rozlehlá a krajina na první pohled vypadá skvěle. Dech beroucí scenérie, zasněžené vrcholky hor, vyprahlé písčité pouště, pláně plné zeleně nebo členité lesy. Nesmíte však zkoumat z blízka, dohromady to vše působí famózně, jakmile prokouknete iluzi a vyskočí na vás nepěkné textury, pozdní zobrazování detailů, nemluvě o stínech. Například při procházení krajem, se v dálce znenadání objeví stromy, vozy, ptáci, atd. Voda oproti třetímu dílu, kde tvořila značnou část mapy mezi nespočet malými ostrůvky, nyní vypadá mdle. Vše není tak hrozné, avšak i krvežízniví hráči se rádi na chvíli zastaví a porozhlednou se krajinou, proto by si měli tvůrci příště dát více záležet.

206615.jpg

Nový Apex engine přináší do hry novou výzvu v podobě tornád. Dalo by se říci, že máme čtyři různá prostředí, s individuální simulaci počasí. Bohužel jen tři pohromy,  písečná bouře, tropická bouře a ničivé tornádo. Píaečná smršť zajistí viditelnost tak akorát pod vaše nohy. Při hurikánu čekejte hromy blesky, které vás mohou zasáhnout, avšak nemusíte se bát, i přes poměrně reálnou fyziku, kdy věci reagují na extrémní počasí, vás to nezabije. Přes pocit z autentičnosti písku kolem vás nebo průtrže deště a špatné koordinaci si ovšem říkáte, proč taková přesnost, když si s nima pořádně neužijete.  Můžete totiž zapomenout na používání wingsuit nebo létání s padákem. To se moc nepodaří ani při nejpovedenějším tornádu, kdy vás roztažený wingsuit vymrští bůhví kám, spolu s čímkoli co není pevně ukotveno. Létající lodě, auta, krávy vše co se dostane do víru přitažlivého tornáda, následně padá dolů do zdevastované krajiny. Tornáda jsou fascinující element, proto se hra prezentovala především touto novinkou. Avšak vše se to odehrává jen na lokacích tomu určených. Nelze to jen tak zapnout nebo vypnout kdy se vám zlíbí. Prostě přepadovka při brouzdání světem rozhodně nebude, tudíž ani žádná pomoc živlů v nouzi. Snad jen od určitého levelu jde zapnout v určité zóně pomocí konzole nějaké to hromobití s blesky.

30848_just-cause-4-jpeg-1545349103.jpgPostup revoluce

Ostrov Solis se dělí na řadu regionu, toto území musíte postupně osvobozovat od útlaku a získávat tak náklonnost obyvatel. Oproti minulému dílu, kdy se musely zlikvidovat všechny nepřátelské budovy a ukazatel vám řekl, že je to vaše, nyní stačí u nepřítele například hacknout zabezpečovací systém, něco ukrást nebo zničit továrnu nebo vojenskou stanici a tím dostat možnost zabrat území pro sebe neboli jej osvobodit. Zabrané oblasti rozšíří vliv vaší armády vzbouřenců a odemkne příběhové i vedlejší aktivity. Není to však tak jednotvárné, jak by se mohlo zdát. Vždy si přichystejte dostatek volných jednotek pro udržení a následné obsazení území. Funguje to takovou formou tahové strategie, které se vlastně vůbec nezúčastníte. Na vysvětlenou každé dobyté území potřebuje svou armádu a dále na jakoukoli novou frontu musí být vyslána jednotka. Pakliže sousedí nově dobyté území s dvěma provinciemi potřebujete tři rebelské jednotky. Na všech frontách probíhají kruté boje oproti třetímu dílu. Konečně vidíte, že se kolem něco děje, občas zažijete nečekané přepadení, uslyšíte zvuky výstřelů či výbuchů od hraničních linií, avšak bojům na bitevním poli lze jen přihlížet. Jednotky rebelů není potřeba přesouvat manuálně, hra umisťuje armádu sama, stačí vydat rozkaz, přičemž se to odehrává poměrně plynule a nenuceně.
just-cause-review-frontline.jpg
 

Funguje zde systém chaosu, na který si jistě vzpomínáte z předchozího dílu. Nemusíte likvidovat na co přijdete, pro získání dostatečného množství bodíků. Těch je tentokráte dostatek načítáním demolice z misí. Díky dostatečné mu chaosu získáte dostatek rebelů na vaši stranu. Možností rozbít téměř vše co se připlete do cesty se o nedostatek rebelů bát nemusíte. Samozřejmě se nemusíte vázat jen na hlavní linii, kdykoli se rozptylte všudy přítomnými výzvami a postranními aktivitami. Na mapě se shledáte s mnoha ikonami aktivit, ale překvapí vás opakovanost těchto úkolů. Některé splníte snáze nežli ostatní, za par z nich musíte cestovat do prastarých chrámů, hledat relikvie, bojovat či balancovat ve vzduchu. Vše vám pomůže odemknout nové modifikace, oblasti a vozidla.

bus-thumb-1542976268378_1280w.png
 
Znič, co můžeš
 
Největším tahákem na série hry Just Cause byla vždy neskutečná demolice všeho, co se vyskytlo v cestě. Nevázaná mela až krvavá jatka s nepřeberným množstvím zbraní a vystřelovacím hákem. Ani nyní tomu nebude jinak a nejúčinnějším prvkem hry se opět stane vystřelovací hák, nově pak s nějakou tou modifikaci navíc. Tudíž zůstává spoutání čehokoliv k čemukoliv, přitáhnutí a vymrštění předmětů, ovšem nyní dostanete provázky s balónky na konci. Možnost připoutat trysky, jež mohou pohánět předměty na balónku. Lze si tedy představit, že k vytvoření vzducholodi, nástražným výbušninám v podobě benzínových barelů létajících vzduchem, čtyřkolce několik metrů nad zemí nebo čemukoli co vaše fantazie vytvoří se nebudete stačit divit. Samozřejmě největší využití vždy měl a bude k přitáhnutí se k něčemu při kombinaci s Wingsuitem a padákem.
 
206617.jpg

Nejčastější cestování každý zvolí zcela jednoznačně otevřít padák přitáhnout se hákem a přepnutím v dostatečné výšce na létající oblek. Fyzika a setrvačnost této hře moc neříkají proto lze tyto kombinace tvořit hned za sebou bez většího rozptýlení a újmy na zdraví. Pakliže se rozhodnete zvolit některý z dopravních prostředků auta, džípy, náklaďáky, motocykly, vojenská technika, tanky, autobusy, čluny, lodě, jachty, vznášedla, vrtulníky, stíhačky atd. čekejte, že se nevyhnete svéráznému systému řízení. Platí to převážně pro rychlejší vozidla, lodě a letadla jsou již více ovladatelná vzhledem k nakódované fyzice. Ocenil bych lepší nastavení kamer ve vozech zbytečně úzký pohled na okolí pak graduje s posunem kamery s malým zpožděním, čím následně vypadám jako po pul litru skotské.

206616.jpg

Dalo se čekat usnadnění v podobě objednávky vozidel či zbrani na požadované místo. Doručit letadlem potřebný předmět lze nyní přímo určením na místo dopadu, místo hození granátu a očekáváním, jak daleko půjdeme hledat. Musíte mít splněny ovšem nějaké výzvy a s každou další získáte nové věci do shozu. Vozový park je bohatý, ruku v ruce se zbrojní výbavou. Užijete si brokovnice, samopaly, odstřelovačky nebo raketomety. Nejnovějším přírůstkem speciálních zbraní je puška na poryv větru. Takový maxi fukar pro odfouknutí nepřítele, letadel, a spousty dalšího. Druhá zbraň vysílá blesky a dokáže bouři přivolat. Nejen že protivníci jsou inteligentnější i zbraně mají větší rozptyl. Dostávají sekundární mód čili nás čekají dva režimy střelby. Myslím si, že nedostatek zbraní dozajista nebude ten největší problém.

18_just_cause_4.jpg

Závěrem

Když se člověk vystřeleným hákem připoutá k letícímu vrtulníku a nechá se unášet krajinou zjistí co vše mohli s grafikou vývojáři udělat. Velký svět vypadající plný aktivit se stává překvapivě prázdný s podobnými aktivitami. Konec hry čekejte zhruba okolo 15 hodin, pokud se vám to tedy neomrzí a nezačne nudit. Bohužel multiplayeru se ani tentokrát nedočkáme. Někdy se prostě vymanit ze starých chyb nedokážeme a děláme je znovu.

 

Minimální požadavky:

  • 64-bit Windows 7 SP1
  • Intel Core i5-2400 @ 3.1 GHz / AMD FX-6300 @ 3.5 GHz
  • NVIDIA GeForce GTX 760 2GB / AMD R9 270 2GB
  • 8 GB RAM
  • 59 GB HDD
  • DirectX 11

 

 

Martin Foldyna, 10.01.2019 17:06

 

 

 

 

Sunkenland

Přichází nová survival game. Pokud vás bavil film Vodní svět s Kevinem Costnerem v hlavní roli, dozajista si užijete i tento počin od studia vector3. Oceány se vylily z břehů, zaplavily svět a zůstalo jen málo místa nad vodní hladinou. Právě nalezený...

Stargate: Timekeepers

Vítejte ve Stargate: Timekeepers, ve kterém se ocitáte na planetě zemi, na území Antarktidy. Zde probíhá krvelačný boj s Goa’uldy. Ze všech stran na vás útočí jednotky falešného boha Anubise. Objevení antické zbraně před...

Sea of Conquest: Pirate War

Vydejte se za dobrodružstvím Ďábelských moří, hledejte poklady ukryté v neznámých vodách, přepadávejte pirátské lodě, zachraňte pár lidí a obsaďte neznámé ostrovy. V magickém světě plném podmořských...

Corsairs Legacy

Máme tady další pirátskou hru s názvem Corsair Legacy. Dostáváme se do kůže pašeráka Rufuse Monroe. S jeho lodí se budeme plavit Karibikem roku 1689. Příběh začíná na ostrově Barbados přesněji pláž Foul bay. Zde svedeme bitvu se...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama