
Halo Wars 2 - Spirit of FireHluboký vesmír kolébající vesmírnou loď Spirit of Fire, ji nechal doplout až k vesmírné arše. Tato stavba kdysi patřící vyhynulé rase Forerunnerů, skrývá ovládání pro všechna Hala, neboť právě zde bylo vyrobeno první a všechny následující. Po dvacetiosmi letech od konce prvního Halo wars se loď Spirit of Fire probouzí a otvírá své stázové komory. Posádka se probouzí z hybernace za zvuku signalizující hrozbu. Kapitán James Cutter musí zaujmout postoj k dané situaci a nebezpečí eliminovat. Daným nebezpečím je rasa Banished, která se oddělila od společenství Covenant, jenž využívalo při válce s lidstvem právě tuto primitivní válečnou sílu. Když byla porážka proti lidstvu nevyhnutelná, vůdce frakce Banished Brut Atriox, se proti svým nadřízeným vzbouřil a obrátil sílu proti nim. Nyní vede svůj boj proti komukoli kdo se mu znelíbí.
Před nějakými osmi lety, vyšel první díl Halo Wars pod firmou Ensemble Studios. Firma rozhodně zabodovala, neboť pro konzole typu Xbox 360, na kterou byla hra exkluzivně vydána, splňovala veškeré požadavky hráčů, hrající RTS (real-time strategie). Teprve rok zpět se objevila hra Halo Wars i na počítače. Nyní však máme možnost díky firmě Creative Assemly zahrát si dvojku jak na konzolích, tak na počítačích. Celá hra je postavena na Halo světě, tudíž fanoušci si rozhodně přijdou na své. Autoři jen lehce doladili ovládání na gamepad pro Xbox verzi, jelikož u prvního dílu nasadili Ensemble Studios laťku hodně vysoko svým pohodlně vytvořeným schématem pro ovládání hry. ![]() Příběhově bych zrovna plný počet bodů nedal, ovšem kvalita animací vložených mezi mise pro vysvětlení dění, je srovnatelná s výtvory od firmy Blizzard. Co přesně by měl příběh mít u RTS, aby vtáhl do hry je těžko posoudit, avšak postavy se rozhodně povedly. Poměrně dobře nadabované a vykreslené, tak jak si člověk představuje při uvážení, jak zapadají do příběhu. Takový Atriox vystihuje vše, co si člověk představí pod pojmem záporák. Jedna z nových postav velice krásně ztvárněna je pak krátkovlasá umělá inteligence Isabel. ![]() Budování impéria
Real-time strategie Halo Wars 2 nabízí zhruba to co každá jiná. Rozdílem této a snad asi i mínus nastane prvními kampaněmi. Tvůrci se rozhodli z nich udělat tutoriál, čímž se hra stává lehce táhlá a nudná, díky cutscénám se to dá však přežít. Základem je základna a okolí, v němž je možné stavět. Nabídnou se i jiné pozice pro předsazenou základnu avšak stavby jsou povoleny opět jen v její blízkosti. Pro potřebu rozvoje a výstavbu dalších budov se musíte snažit natěžit a nashromáždit co nejvíce zásob a energie. K těmto účelům slouží speciální budovy určeny právě pro tento účel. Občasně najdete i něco málo na přilepšenou různě po mapě. ![]() Nasbíraný materiál samozřejmě použijete nejen na budovy, ale také na výstavbu jednotek. Armáda se pak dělí na pěchotu obsahující granátníky, vojáky se samopalem atd. Další složkou je těžká technika, zastupující tanky, jeapy s kulometem a jiné. Poslední položkou uzavírající kruh nastupuje letectvo, jež je efektivní na tanky, ty pak na pěchotu a ta na letectvo. Pro vylepšení jednotek a staveb se využívá právě energie. Jednotky pak mohou používat vylepšené zbraně, nebo takový tank Kodiak se dokáže po upgradu přestavět na dělovou věž. Budovy po vylepšení díky energie jsou podstatně efektivnější. Nenajdete zde žádné sběrače ať již surovin nebo energie prostě budovat a opět budovat. Bitva o přežiti Máte postaveno a nashromážděnou armádu tak hurá do boje. Využívat musíte rozhodně tvar terénu, což znamená využití vyvýšených míst a kopců. Každá jednotka pak má na protivníka svou účinnost, kterou budete muset odhalit a tím taktizovat pro zvolení co nejlepšího útoku nebo obrany. Na výpomoc si hned na začátku vyberete svého hrdinu, oplývající schopnostmi specifického ražení. Ve hře pak za některé mise dostane XP pro svého hrdinu. Hra totiž nabízí 12 hlavních misí, do nichž je zasazeno pár nepovinných vedlejších a právě ty bonusové pro hrdinu. Úkoly jsou tvořeny způsobem, aby si hráč vyzkoušel útočnou formaci ve formě dobyj a obsaď nebo ubránit základnu od přesilové ofenzívy. ![]() Přídavek po výhře Jestliže jste pokořili singleplayer verzi, což se dá zvládnout zhruba za 8 hodin, můžete si zkusit multiplayer. Zde máte na výběr až šest hrdinů, přičemž každá skýtá jiné vlastnosti. Na výběr dostanete tři režimy. Dominion, ve kterém jde o obsazení nepřátelských věží a jejich defenzíva. Stronghold je o vytvoření a obsazení co nejvíce základen s neomezenými zdroji v co nejkratším čase. Deathmatch známe z každé multiplayerové hry, tudíž není třeba vysvětlovat. Našel by se mód Blitz, určující styl hry, kdy se nestaráte o základnu, jen stavíte jednotky, díky hracím kartám. Závěr Při srovnání Pc verze s tou Xboxovou rozhodně nezačínejte na počítačích. „Osekaná“ verze xbox pro snadnější ovladatelnost by pak vedle kombinace klávesnice plus myš nedělala dobrý dojem. Zmiňuji to zejména proto, že první Halo, vyšla zhruba před 16 lety jako akční věc a nasbírala především pc fanoušky. Právě na to se nabalily další a další věci, jako televizní seriál, animované kraťasy, spoustu knih a jiné. Minimální požadavky:
Martin Foldyna, 22.03.2017 17:21
|