[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Dying light- zombie apokalypsa

Země byla napadena virem měnící lidi na zombie a my jsme vysláni do Jižní Ameriky připomínající spíše Turecké končiny, kde se nachází smyšlené město Harran. Tento kout světa ovládají různé gangy z bezpečných osad. Světová organizace GRE vyslala agenta jménem Kyle Crane, aby infiltroval jednu z organizací vedenou Raisem a Kadirem Sulaimanem. Ten má velký vliv na okolní vesničany, jež udržuje poslušné svou armádou. Bohužel vlastní citlivé dokumenty, které dokáží rozložit organizace GRE, a proto se mu musíte dostat pod kůži a získat je zpět. Kdyby však bylo vše tak jednoduché. Při výsadku dopadne Crane na místo s bandity, následně je oloupen, bohužel střelba ze zbraně při snaze zastavit je, přiláká zombíky. Jak už to tak v pohádkách bývá, dostane nakažlivý kousanec, a kdyby nebylo statečné Jade, určitě by umřel. Nyní bojuje nejen o splnění mise, ale také o svůj vlastní život a jediné co vás ještě drží, abyste se nezměnili na oživlou mrtvolu je Antizin dočasně zastavující virus ve vašem těle.

 

dying-light-dlc-3-year-anniversary.jpg.optimal.jpg
 
Nastává rok 2011 šestého září a vychází úspěšná hra Dead Island od týmu Techland. Survival akce plná krve, zombíků, tropických scenérií.  Po vydání několika rozšířeních a dílů se na křídlech této hry vydává Techland do nové akce, kterou je po čtyřech letech Dying Light. Oproti Dead Island se shledáte s prvkem zvaným parkour, známý především z her Assassin’s Creed. Nejprve jste vedeni k zvládnutí tohoto umění, z důvodů dostat se do vysokých budov, zachytávat se říms a okrajů pro přemístění na vytoužená místa. Někdy se totiž stává, že při úprku před nepřáteli není zcela jasné, čeho se člověk může zachytit a kam vlastně skočit a vylézt. Dostanete se také do bodu, zvaného skok víry, při kterém dopadáte z velké výšky do pytlů na odpadky nebo plného kontejneru s harampádím. Dejte si však pozor, abyste dopadli tam, kde máte. Stává se, že se ne vždy trefíte na ono místo a jednoduše zemřete. Časem pak získáte vystřelovací lano, načež pohyb prostředím učiní mnohem zábavnější.
 
dying-light-parkour.jpg
 
Parkourem to nekončí, hlavní příběhová linka je obohacena o vedlejší mise, kde využijete také mnoho zajímavých zbraní. Prim zde hrají především zbraně na blízko, jako jsou nože, sekery, krumpáče, francouzské klíče či baseballové pálky. Později pak dostanete některou z mála střelných zbraní, například pistole, vojenské pušky a jiné samopaly. Zbraně se používáním opotřebovávají, lze je však opravovat, přesto vám nevydrží věčně. Autoři nám usnadnili boje, ve smyslu různých nástrah v okolním prostředí. Například ostnaté kůly a barikády slouží k napichování zombíků hezkým kopancem. Naftová louže na zemi po zapálení pěkně sežehne hordu krvelačných nestvůr a některé panely umožňují dostat elektrický proud do rozlité vody v okolí. V neposlední řadě si jako třešničku na dortu vytvoříte vlastní bombu v kufru auta nebo dálkovým ovladačem aktivujete již nastraženou past.
 

1296-1.jpg

Těm více zdatným hráčům pak pomohou petardy, jimiž odlákáte pozornost nebo naženete páchnoucí mrtvoly tam, kde potřebujete a následně využít například vybuchující typy zombií nebo Molotovův koktejl. Nepřátel bude útočit hned několik typů. Nejprve davy pomalých plazivců snadno zlikvidovatelných, i když v množství je síla a někdy je lépe se jim vyhnout. Druzí jsou poměrně rychlí, agresivní a vylezou za vámi kdekoli kam se pohnete. Předposlední se vyskytují jen zřídka, jsou velcí s velkou sekyrou či palicí a nelze je jen tak sejmout. Hra se tak stává stylem "udeř a uteč". Poslední pak vycházejí jen v noci. Noční mutanti se bleskově pohybují po mapě, avšak vyhnout se můžete těmto tvorům velice snadno. Vidíte je totiž na mini mapě a také sektor kam koukají. Pakliže vás najdou, smrt je poměrně jistá. Za noční aktivitu pak dostanete dvojnásobek zkušeností a spotřebováváte méně energie a máte více síly.

 
clmpack.jpg
 

Otevřený svět Harranu skrývá nejen mnoho prostoru k prozkoumávání, ale také občasné záseky ve stylu kam vlastně přesně jít a dělat při plnění mise. Na druhou stranu pokud vás zrovna nesleduje horda nemrtvých, prozkoumávání dodávek, košů, beden a dalšího, přinese nějaké ty předměty do inventáře. Vyrábět předměty totiž můžete kdekoli, stačí mít potřebné suroviny a v nabídce pak zvolíte požadovaný předmět. Tím pádem, nejvíce žádaný předmět, shledávám schéma pro vylepšení zbraně. Plánek se dá poskromnu i najít nebo po splnění vedlejší mise dostat od lidí. Každý den obdržíte nějaké to vybavení u skladníka nebo si lze věci zakoupit v obchodech, které jsou různě po mapě v bezpečných zónách. RPG systém zcela rychle pochopíte, problémem zůstává místo v batohu, inventáři chcete li. Omezený počet věcí a zbraní občas dolehne, proto se do každého save place zakotvil batoh na uložení nepotřebných věcí. Funguje zde osvobozování základen, poskytující útočiště před zombíky, místo kde se vyspat přes noc a doplnit tak energii. Větší základny pak obývají přeživší, nevýhodou je absence rychlého cestování, i když by to pak nebyla taková zábava při bitvách se všudy stříkající krví. Vždyť není to paráda vylézt si na auto vzít hasák a rozbíjet hlavy jednu za druhou.

830cf16b497c5d82c259a684ab9dfa84_dying-light-the-following-enhanced-edition.jpg

Soubojový systém velice připomíná Dead Island a občas dokáže být nepříjemný. Pokud má člověk na vybranou, raději se velkým skupinkám vyhýbá, přestože umělou inteligenci srovnávám s houpacím koněm. Zabrat mi dávala i skutečnost, že granáty, plynové nádrže a jiné výbušniny nezpůsobují takové poškození, jaké by měli. Zaskočilo mne to při boji s velkými zombíky s kladivem, přitom pár výstřelů ze zbraně je oddělá hned. Absence střelných zbraní poměrné části hry sice vyvažovaly hvězdice a nože ovšem nějak mne to neuspokojilo. Náboje, další věc z ceněného artiklu, pak nenajdete téměř vůbec. Díky tomu však získávání schopností dostává ten správný efekt a vnáší vítr do plachet. Mise zůstávají svou strukturou poměrně neoriginální a neliší se od jiných zaběhnutých, ale zlepšování dovedností a experimentování se zbraněmi hru dostatečně osvěžují.

dying-light-3.jpg
 
Strom dovedností
 

Parkourem, bojem a plněním misí si zlepšujete tři stromy dovedností. Postupně se totiž vaše dovednosti vylepšuji tím, jak získáváte body. Schopnosti se dělí na obecné, pohybové a bojové. První skupinou nazvanou Survival, lze vylepšit hned několik věcí, například a do batohu se vleze více věcí, výmluvnější jazyk pro slevy v obchodech, někdy v půlce pak dostanete lano s hákem nebo vytvoříte bombu. Bojové body dostanete při likvidaci zombie a nepřátel. Investovat se dají do silnějšího úderu, lepší výdrže a síly zbraně nebo ustát větší úder na vás. Pohybové vlastnosti umožňují například skokem z výšky zabit zombíka nebo při skluzu zlomíte zombíkům nohy, popřípadě skáčete výše a následný pád z výšky neubere tolik zdraví, plus jiné nové pohyby. Postupně tak odemykáte možnosti hry, které razantně mění styl hry, pokud je patřičně ovládnete. Dalo by se říci, že po čase, kdy vás hra pomalinku začíná nudit, se novými schopnostmi nabírá druhý dech. Důležitá věc toho všeho je především výdrž. Ta zaručuje vyšší skoky, rychlejší běh, silnější úder po vyčerpání si musíte odpočinout, jelikož to jde na hře poměrně znát. Nejspíše se Techland snažil přiblížit reálnosti.

 
maxresdefault.jpg
 
Západ slunce nad Harranem
 

Největší novinkou, pokud tedy již srovnávám Dead Island s Dying Light, je střídání dne a noci. Vývojáři si vyhráli především se světlem a slunečním svitem, do toho spadá i západ slunce, který vypadá obzvlášť efektně. Ve hře to má své následky a opodstatněné místo. S přicházející tmou se ve vysílačce ozve výstražné hlášení a nastává změna pravidel, což byl brilantní tah, je funkční a hlavně zpestřuje hru. Nejenže ve tmě bez baterky téměř nic nevidíte, ale stává se z vás kořist pro zmutované zombie. Jen tu a tam svítí neonový nápis, obydlené patro věžáku, místa s ultrafialovým zářením nebo save place. Příběh možná zaostává, ale poměrně se povedly postavy a dialogy. Dying Light není jen vážný příběh s emocionálními momenty, ale také lehký humor a příjemné prostředí. Harranu Chrome engine 6 sedí jako ulitý.

dying_light_the_following_enhanced_edition_xone_4.jpg

Originálně vytvořeny chudinské čtvrtě, opuštěné dálnice plné aut, kopečky s vysílací anténou či stará elektrárna a plynovod. Vše působí příjemným dojmem, tedy až na oživlé mrtvoly valící se městem. Vývojáři nešetřili ani krví a brutalitou při zpracování grafické stránky u likvidace zombie. Animace postav, především obličejů, vypadá malinko hůře, což sebou nese i zobrazení kamenné tváře při rozhovoru. Je škoda, že minimalistické výrazy a gesta ničí skvěle udělaný dabing. Roger Craig Smith, který namluvil například Ezia ze série Assasin´s Creed nebo Batmana z Arkham Origins nám dabuje velmi povedeně agenta Kyla Crana. Playstation pak využívá veškeré funkce DualShock 4 naplno. V reproduktoru slyšíte část zvukového spektra, kupříkladu nabíjení zbraní a sbírání předmětů, nebo radiová sdělení od spřátelených postav. Vaše zdraví vyzařuje světlo a v případě pobytu v bezpečné zóně září zeleně.

dying-light-04.jpg

Hra více hráčů spíše do počtu

Multiplayer nabízí v podstatě jen identické mise v kampani, přičemž každý online hráč ovládá svého Cranea. Hra více hráčů se moc neuchytila a najít někoho slušného pro kooperaci shledávám nadlidské. Občas můžete spustit časově omezenou výzvu. Jedna z nich spočívá v zabití co nejvíce zombíků. Další pak zahrnuje závod o splnění náhodně generované mise v herním světě. Další složkou multiplayeru je mód Be the Zombie. Zde se role mění, volíte si nemrtvou mrštnou potvoru, vystřelující z pařátů šlahouny, kterými se bez námahy přemístíte z místa na místo. Nemusíte se tedy bát pomalu se loudající mrtvoly, také k postavě dostanete vlastní strom dovedností. Vaším úkolem zůstává zničit nepřítele, občas i několikrát. Hra podporuje oživení hráče při hře v kooperaci. Žijící protivníci, které můžete vyzvat od jednoho po čtyři hráče, se zase snaží zlikvidovat vytvořené hnízda. Zprvu se zdá být tento mód nevyvážený a působí přesilovkou, než si dostatečně zdokonalíte postavu.

21.jpg

Shrnutí

Dying Light je takový druhý díl Dead Island s parkurovými prvky z Assasin´s Creed, dálnicemi připomínají Dead Rising 3, rádio věžemi a prvky z Far Cry avšak hráče Survival game dovede alespoň zprvu lehce nadchnout.  Dying Light poskytne zábavu zhruba na 20 hodin, pakliže nebereme v potaz sběratelské předměty či nepovinné výzvy. Mise nás sice z převážné části honí z jedné strany na druhou, za předmětem či vraždou, ale úkoly lze plnit nepravidelně. Resty se však pomalu kupí a člověk ztrácí přehled pro koho co vlastně děla.

 

Minimální požadavky:

  • 64-bit Windows 7 / 8
  • Intel Core i5-2500 @ 3.3 GHz / AMD FX-8320 @ 3.5 GHz
  • 4 GB RAM
  • 40 GB místa na disku
  • 1 GB grafická karta NVIDIA GeForce GTX 560 / AMD Radeon HD 6870
  • DirectX kompatibilní zvuková karta
  • DirectX 11

 

 

Martin Foldyna, 19.02.2018 09:14

 

 

 

 

Sunkenland

Přichází nová survival game. Pokud vás bavil film Vodní svět s Kevinem Costnerem v hlavní roli, dozajista si užijete i tento počin od studia vector3. Oceány se vylily z břehů, zaplavily svět a zůstalo jen málo místa nad vodní hladinou. Právě nalezený...

Stargate: Timekeepers

Vítejte ve Stargate: Timekeepers, ve kterém se ocitáte na planetě zemi, na území Antarktidy. Zde probíhá krvelačný boj s Goa’uldy. Ze všech stran na vás útočí jednotky falešného boha Anubise. Objevení antické zbraně před...

Sea of Conquest: Pirate War

Vydejte se za dobrodružstvím Ďábelských moří, hledejte poklady ukryté v neznámých vodách, přepadávejte pirátské lodě, zachraňte pár lidí a obsaďte neznámé ostrovy. V magickém světě plném podmořských...

Corsairs Legacy

Máme tady další pirátskou hru s názvem Corsair Legacy. Dostáváme se do kůže pašeráka Rufuse Monroe. S jeho lodí se budeme plavit Karibikem roku 1689. Příběh začíná na ostrově Barbados přesněji pláž Foul bay. Zde svedeme bitvu se...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama