RSS Kanál

 

Assassin's Creed: Origins

Kdysi dávno ve starověkém Egyptě za doby královny Kleopatry, se dovíme o vzniku Asasínského bratrstva a snad vůbec prvního asasína. Příjezd Juliuse Caesara rozdmýchala občanskou válku mezi Ptolemaiovci, která zapříčinila převrat. Na trůn se dostává bratr Kleopatry faraón Ptolemy XIII, který je ovládán tajemným Bratrstvem předků, toužících ovládnout moc bohů a v chaosu nastávajících událostí přijde o život mnoho lidí v Siwe nevyjímaje jedno malé dítě. Zdrcení rodiče otec Bayek ze Síwy, vydělávající si povoláním Medžaj, což je vlastně taková policie a matka Řekyně Aya, sloužící jako pobočnice samotné Kleopatry, slíbí potrestat tento skutek. Pomsta se dostavuje záhy s nemilosrdnou likvidací každého, kdo s činem mohl mít cokoli společného.  Takový je Egypt situovaný do období 49 let před naším letopočtem.

 

ac_news_announce-keyartt-thumb-ncsa_292590.jpg
 
Ubisoft Entertainment v roce 2007 vydal první verzi Assassin's Creed. Hru si oblíbilo mnoho hráčů, avšak postupem času, jak to tak bývá, tvůrci upadali s nápady do stereotypu. Mohli jsme to poznat na předchozích verzích  Assassin's Creed Unity nebo Syndicate. Proto si vydavatelé dali jeden rok navíc, aby nám přinesli nějaké to zpestření, okořenění starších dílů a vylepšení. Dalo by se říci, že se dali inspirovat tituly Zaklínač nebo Far cry Primal, jelikož Assassin's Creed Origins mi oba tyto tituly dosti připomíná. Nevidím na tom věru nic špatného, proč vlastně nepřidat něco z tak oblíbeného a fungujícího.
 
ac-origins-pisces-stone-circle.png
 
Svět je otevřenější a po první půlhodině lehce matoucího příběhu, poraženého protivníka a smrti jednoho ze seznamu nepřátel, vás hra pustí do širého světa. Odkryje se vám mapa Egypta, naznačující, do které oblasti byste měli zavítat, pokud dosáhnete určité úrovně. Na cestování nebudete rozhodně sami, jelikož vám byl přidělen překvapivě koník místo velblouda, pro rychlejší přemisťování. Nemusíte se však bát, že tak rozlehlý svět pozapomněl na fast-travel bod. Ten však musíte jako v každé jiné hře nejprve odemknout, neboli dorazit k němu.

assassins-creed-origins-screenshot-4.jpg

Kudy z nudy

Prim tady hraje hlavní mise doprovázená příběhovou linkou, avšak bez vedlejších misí se neobejdete. Pokračování v příběhové lince bude snazší, až nalevelujete postavu, abyste vůbec měli šanci. Proto chtě nechtě, nadejde etapa prozkoumávání okolí a hledání vedlejších misí, ovšem věřím, že se vám krajina bude líbit. Zpočátku se naskýtá příležitost prozkoumávat městečko Síwa, okolní pouště a její nekonečné písečné duny, jeskyně ve skalách, pouštní oázy plné palem, vesnice, popřípadě navštívit druhý kraj mapy, kde uvidíte zalidněná velkoměsta nebo majestátní pyramidy, třeba tu v Gíze, zaplavete si v řece Nil, či se propletete uličkami Alexandrie. Sami poznáte rozsah krajiny při zacházejícím slunci nad rozpálenou pouští, nebo prvních paprscích odrážejících se od hladiny právě když stojíte v loďce na řece Nil. Nelze popřít podobnost Ghost Reacon Wildlands, jelikož mají s Assassin's Creed Origins stejnou technologií AnvilNext 2.0, na které byl vystavěn rozlehlý svět.

aco-ta.jpg

Adventůra versus RPG

Předchozí díly bych zařadil spíše do škatulky akčních adventůr, nyní se však dostáváme na úplně jinou úroveň do škatulky RPG se vším všudy, tudíž i nějaký ten crafting se objeví. Znamená to, že lovit ty němé tváře má smysl pro jejich kožešiny a kůže, s nimiž následně vylepšujete svou zbroj a brnění. Ruku v ruce s vylepšením jde třída kvality, od klasické po vzácné. Samozřejmě ty vzácnější až legendární nabízí mnohem pestřejší škálu smrtících úkonů. Proto doporučuji po zabití nepřítele schovávat suroviny nebo zbraň či brnění, která z něj vypadne k pozdějšímu využití, či prodeji. Boj s nepřítelem nahrává spíše včasným úskokům, úhybům a vyčkávání na správný okamžik. V podstatě takový stealth systém, podporující programátory přidáním větší volností v plnění úkolů a svobodném pohybu po krajině. Znamená to také rozdíl v působení důležitých NPC, kdy po splnění mise většina lidí stále existuje a žije, proto i když odběhnete na obchodní schůzku pro nový meč před dokončením úkolu, můžete se kdykoli stavit ho splnit. Úkolů je do sytosti, nehledě na několik druhů nepřátel. Na každého protivníka se musí trošku jinak a proto i zbraní bude hned několik. Meče, kopí, dýky, luky, každá z těchto zbraní je dostatečně odlišná svými vlastnostmi, ovládáním i vzhledem. Například i luky lze dělit na dálku a blízku, s přihlédnutím na situaci. Štít redukující žár, rozžhavená zbraň zapalující suchou slámu.

how-to-get-black-hood-legendary-outfit-in-assassins-creed-origins-900x506.jpg

Dále vás čeká strom dovedností, který se dělí na tři větve a nabízí širokou škálu schopností. Od zpomalení času při střelbě z luku, po výpomoc od vašeho orla Senu. Bayek však nebude jedinou herní postavou, vžijte se také do role Aye. Tato herní postava však většinou nebude aktivní, avšak v několika částech příběhu budete vsazeni do její role velení triéry, tedy válečné lodi. Druhou postavou je Layla, uživatelka animu, což naznačuje, že její osud je v budoucnosti. Ve hře se objeví třikrát, dohromady zhruba na půl hodiny, aby za pomocí DNA daného předka zpracované Animem bojovala v současném světě o moc s templářským Abstergem. Pokud nadejde stereotyp hry, vyrazte do arény změřit síly s místními šampióny. Gladiátorská aréna nabízí Galy, hoplíty, Seleuky a nečekané válečné slony. Odměny jsou lákavé.

assassin_s-creed-origins-abilities-upgrade-screen.png

Realita či fikce

Příběh je napínavý, plný zvratů, skvělých postav i dialogů, působící mnohem filmověji a věrohodněji. Prolínání mytologie s božstvy a historickými fakty a skoky do budoucna. První polovina příběhu hry se zaměřuje spíše na egyptské bohy Anubise, Amuna či Horuse. Teprve druhá polovina hry se věnuje skutečné historii. Zásluhu si započítá také vizualizace stínových a světelných efektů profesionálně vytvořených. Herní čas se odhaduje na 20 – 60 hodin podle plnění vedlejších úkolů. Vychytávkou hry shledáte fotografický režim, kdy lze hru pozastavit a pořídit snímek z kteréhokoliv úhlu a vzdálenosti kamery.

Minimální požadavky:

  • 64-bit Windows 7 SP1 / 8.1 / 10
  • Intel Core i5-2400s, 2.5 GHz / AMD FX-6350 , 3.9 GHz
  • 6 GB RAM
  • 2 GB, Shader Model 5.0 grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD R9 270

 

Martin Foldyna, 21.11.2017 09:12

 

 

 

 

Destiny 2

První díl Destiny přinesl mix FPS, RPG a klasického MMO ve světě sci-fi a fantasy. Ne jinak tomu bude i ve druhém díle. Svět Destiny 2 je od minula větší, hezčí a zábavnější, místo kde zbraněmi a magií bojují nemilosrdní obránci lidstva...

World of Tanks

Máme tady skvělou bezplatnou MMO, neboli masiv multiplayer online hru World of Tanks. Období Druhé Světové války je dozajista lákadlem pro mnoho hráčů, a proto se i tato hra odehrává v tomto období. První vydání od firmy Wargaming vyšlo již...

Outcast: Second Contact

Outcast: Second Contact je remake z roku 1999, úspěšné akční dobrodružné hry. Dostala okolo 100 ocenění a byla průlomem v 3D otevřeném světě. Studio Appeal mělo v té době na starosti vývoj celého projektu Outcast. Zabodovali s úžasnou grafikou,...

Wolfenstein II: The New Colossus

Každý si určitě říkal, jak by vypadala Amerika, kdyby v  Druhé světové válce vyhráli Němci a začali Spojené Státy Americké okupovat. Wolfenstein II: The New Colossus nám ukáže, jak by to asi mohlo vypadat. Autoři zachovali dobovou podobu...


 
© 2005-2018 PS Media s.r.o. - digital world