Přestože se z médií setkáváme s radami, aby lidé neinstalovali do svého počítače AnyDesk ani jiné programy pro vzdálený přístup (?!?), my tento názor rozhodně nesdílíme!
Je však potřeba být obezřetný a dodržovat pár základních bezpečnostních pravidel!

Pokud se chystáte investovat “přes AnyDesk” nepřehlédněte náš článek věnovaný této problematice!

angry man

Ano, je to tak, možná jste také zaznamenali informace z médií, že se nedoporučuje instalovat program AnyDesk! Je však nutno poznamenat, že díky svému šifrování, možnosti dvoufázového ověření a dalším funkcím je program AnyDesk jeden z nejbezpečnějších programů pro vzdálenou práci.

Je nutno si uvědomit, že instalace software pro vzdálené připojení je jako montování zvonku na dveře – může poskytnout pohodlný přístup pro legitimní účely, ale také můžete umožnit přístup nezvaným návštěvám, aby se dostali do vašeho soukromí.

Pojďme se tedy podívat na to, jak předejít zneužití prostřednictvím programů pro vzdálené připojení (AnyDesk, TeamViewer, Vzdálená Plocha, Chrome Remote Desktop, Splashtop, LogMeIn apod.)

  • Buďte opatrní při poskytování osobních údajů.
  • Ověřte si identitu osoby nebo společnosti, která se vás snaží kontaktovat.
  • Neposkytujte osobní údaje nebo finance na požádání.
  • Nenechte se donutit k rychlým rozhodnutím.
  • Neposkytujte údaje o svých platebních kartách nebo bankovních účtech na neznámých nebo pochybných webových stránkách.
  • Buďte skeptičtí vůči e-mailům nebo telefonickým hovorům, které vás žádají o osobní údaje nebo finanční prostředky.
  • Nepotvrzujte své osobní údaje na neznámých nebo pochybných internetových stránkách.
  • Vyhledejte radu od odborníků nebo orgánů, pokud máte pochybnosti o legitimitě jakéhokoli požadavku.
  • Věnujte pozornost varovným signálům, jako jsou naléhavost, výhrůžky nebo anonymní požadavky.
  • Buďte si vědomi nejčastějších typů podvodů, jako jsou phishing, vyděračský software a pyramidové hry.
  • Vězte, že úředníci by neměli přistupovat k vašemu zařízení vzdáleně.
  • Nesdílejte přístupové kódy k vašim zařízením.
  • Nikdy nereagujte na nevyžádané hovory.
  • Nikdy nedávejte přístup neznámé osobě, zejména když se vydává za legitimní společnost.
  • Požadujte identifikační doklady.
  • Nikdy nereagujte na hovory z neznámého zdroje, které chtějí, abyste odhalili informace.
  • Nikdy neodhalujte citlivé informace nebo bankovní údaje.
  • Buďte si vědomi, že legitimní společnosti vás nikdy nebudou kontaktovat nevyžádaně, aby řešily problém, vy je kontaktujte první.
  • Při kontaktu s podvodníky zaznamenejte podrobnosti a upozorněte místní orgány.

Vemte na vědomí, že Vám nikdy nebude volat technická podpora z Microsoftu s tím, že máte zavirovaný počítač, stejně jako Vám nikdy nebude volat úředník z banky (nebo jiné organizace) aby se připojil k Vašemu počítači a změnil (nebo ověřil) nastavení Vašeho bankovního účtu. Rovněž “výhodné” investice do kryptoměn, které Vám bude někdo chtít ochotně nabídnout, budou nabízeny ze zištných důvodů, aby z Vás vylákal co nejvíce peněz na svůj účet (resp. do své peněženky).

Kromě výše uvedených bodů doporučujeme dodržovat všeobecná bezpečnostní pravidla

  • Používejte silné heslo pro přihlášení do programu pro vzdálené připojení.
  • Používejte dvoufaktorovou autentizaci pro zvýšení zabezpečení.
  • Nepoužívejte veřejné wifi pro připojení k vzdálenému počítači.
  • Nezapomeňte zavřít připojení po skončení práce.
  • Nepoužívejte programy pro vzdálené připojení pro nelegitimní účely.
  • Používejte aktuální verzi programu pro vzdálené připojení s aktualizovanými bezpečnostními opravami.
  • Sledujte systémové protokoly pro případné nelegitimní aktivity.
  • Nepoužívejte sdílené přihlašovací údaje.
  • Používejte VPN pro zabezpečení datového přenosu.
  • Používejte firewally pro ochranu vzdáleného počítače před nežádoucími připojeními.

Aktuálně nejčastější podvody:

  • Technici společnosti Microsoft chtějí vaše zařízení vyčistit od škodlivého softwaru.

Podvodníci se snaží získat důvěru tím, že předstírají, že zastupují legitimní společnost. Společnost Microsoft vám nikdy nezavolá.

  • Údajná podpora od společnosti AnyDesk chce vyřešit chybu ve Windows. V některých případech i v případě, že používáte zařízení se systémem MacOS.

Společnost AnyDesk s vámi nikdy nebude iniciovat kontakt ohledně problémů s podporou. Bude reagovat pouze na vámi iniciované tikety. Kromě toho poskytujeme podporu výhradně pro problémy v rámci systému AnyDesk a nepodporujeme žádný software nebo produkty třetích stran.

Pokud si nejste jistí, zda skutečně komunikujete s osobou (podporou apod.) za kterou se druhá strana vydává, komunikaci ukončete. Vyhledejte kontakt společnosti nebo pobočky a zkuste se doptat. Rozhodně se Vám tento čas může mnohonásobně zaplatit!