[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mozilla rebranduje a redesignuje Firefox KE STAŽENÍ

Firefox, pojetí prohlížeče, značky a navázaných služeb - to vše projde změnou. Firefox se pro Mozillu stává značkou samou o sobě, pod kterou jsou sdruženy prohlížeč Firefox a služby Firefox Send, Firefox Monitor a Firefox Lockwise. Co zůstalo z původních návrhů a čeho se drželi kreativci?

 

Firefox, coby nadřazený brand, bude mít svou vlastní ikonu (Zdroj: Mozilla.org)

Ohnivá lištička (a pro doslovnost milující jedince panda červená) projde změnou, kterou Mozilla započala cca v létě roku 2018. Jejím záměrem bylo redefinovat pojetí hlavního brandu Firefoxu a jeho ikony tak, aby od něj mohly být odvozeny loga navázaných a hlavnímu brandu podřízených služeb. Tim Murray, šéf kreativců Mozilly, za celý svůj tým tehdy prohlásil, že aktuální ikona a ikony jí podřízené už neskýtají dostatek výrazových prostředků, které by právě kreativcům umožnily je spojit do jedné smysluplné skupiny. 

Původní návrhy změn rozdělené do dvou množin (Zdroj: Mozilla.org)

Minulé léto tedy grafici Mozilly přišli se dvěma skupinami návrhů ikon pro jednotlivé služby. Nakonec zvítězil duch druhé skupiny. Nadřazená značka Firefoxu bude označována ikonou, která je jen lehce pozměněnou verzí hlavní ikony druhé skupiny. Stejně tak podřízené služby (krom prohlížeče Firefox) se tvarově blíží původnímu návrhu druhé množiny.

Barevné gradienty využité při tvorbě nových ikon značky Firefox (Zdroj: Mozilla.org)

Grafici jen nakonec odmítli barevnou nesjednocenost napříč logy. Soustředili se na co největší přiblížené tvarů a barevnost log sjednotili tak, aby každé logo neslo všechny základní barvy: fialovo-modrou, červeno(-fialovou), červeno-oranžovou a žlutou. I proto nakonec ikona prohlížeče odpovídá spíše návrhu z první skupiny - aby neabsentovala modro-fialová Zeměkoule, kterou ohnivá lištička obepíná. O jejich sladěnosti se můžete přesvědčit sami:

Masterikona ikona Firefox a ikony zahrnutých služeb (Zdroj: Mozillla.org)

Východiskem při tvorbě kreativcům byly čtyři principy:

  1. Radikalita. Je radikální činem být optimistický vůči budoucnosti. Je radikální sloužit nejdřív druhým, a pak teprve sobě. Porušujeme status quo, protože to je to, co je třeba udělat.
  2. Laskavost. Chceme jen to, co nejlepší pro internet a svět vůbec. A proto jdeme příkladem. Vytváříme lepší produkty. Iniciujeme diskuzi. Navazujeme partnerství a spolupráci. Učíme a informujeme. Naše empatie míří ke všem. 
  3. Otevřenost. S otevřenou myslí. S otevřeným srdcem. Pomocí otevřeného kódu. Jako otevřená kniha. Činíme transparentnost a globální perspektivu integrálními součástmi svého brandu. Snažíme se promlouvat mnoha jazyky a reflektovat všechny možné úhly pohledu. 
  4. Věrnost názoru. Naše počiny jsou přímým důkazem toho, že nás pohání silná přesvědčení. A nyní propůjčujeme svému úhlu pohledu i hlas. Zatímco jiní dávají průchod svému názoru jen v rámci svých podmínek, u nás se stává součástí našeho étosu. 

A proto bude napříště obecně prezentovat služby a produkty Mozilly Firefox masterikona - bez tváře lištičky a bez obtáčené Zeměkoule. Ikona prohlížeče zůstane velmi blízká současné podobě - jen ještě více zmizí detailní prokreslení prvků. A zcela nově budou překresleny služby Firefox Send, Firefox Monitor a Firefox Lockwise.

Zdroje: Mozilla Open Design, The Mozilla Blog

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Česká pošta se stala nástrojem phishingu

Obzvláště nebezpečný phishing koluje po českých emailech. Kyberútočníci si tentokrát coby nástroj na oblafnutí uživatele zvolili upozornění od České pošty. Za nepatrnou platbičku dlužného cla ve výši 1,10 Kč v podstatě slibují...

Nejvýkonnější superpočítač ČR se rodí v Ostravě

Superpočítačové centrum IT4Innovations se chystá na zkompletování nejnovějšího superpočítače v České republice. Ten bude ctít tradici všech superpočítačů a stane se nejvýkonnějším v lokalitě, a to sice díky výpočetnímu...

WhatsApp připravuje i nemobilní volání

WhatsApp by v budoucnu měl umožnit volání a videohovory i v jiných aplikacích než těch, které jsou určeny pro mobily a tablety. Konkrétně by se video/telefonie měla dostat i do webové aplikace a do aplikace desktopové. Otázkou zůstává, zda půjde o samostatné klienty...

Google Analytics přichází v novém

Google Analytics prochází konceptuální změnou. Jmenuje se Google Analytics 4. Namísto měření, fragmentovaného na platformy a zařízení, chce nabídnout měření komplexně zachycující chování zákazníka. Všechny segmenty...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama