Mozilla chce přebrandovat Firefox KE STAŽENÍIkonický prohlížeč Firefox, jeden z prvních, vždy nápomocný velkým množstvím doplňků, projde rebrandingem. Pro Mozillu totiž není jediným produktem, který vyvíjí, ale spíš zastřešujícím produktem a nositelem značky celé platformy produktů. Co tedy bude napříště reprezentovat velký Firefox a spoustu jeho malých, doprovodných služeb a aplikací?
Není to tak dávno (cca 11/2017), co Firefox získal nový facelift. Realističtější ikonka ohnivé lišky (a pro hnidopichy pandy červené) obejímající svět se změnila v ikonku více ikonickou: lištička už není tak prokreslená a ze zeměkoule se stala jen modrá koule na pozadí lišky samé. Ale i to by se změnit: Firefox by měla napříště zastupovat ikonka, jež bude zároveň odkazovat k dalším službám produktového portfolia Mozilly. „V důsledku hektického vývoje internetu lidé potřebují stále nové a nové nástroje, aby z tohoto vývoje mohli vytěžit co nejvíce. Takže i Firefox vytváří nové typy prohlížečů [Firefox Focus, Firefox Reality browser for VR, Fenix, podpora Tor Browseru a zpětná implementace jeho prvků do Firefoxu] a celou škálu aplikací a služeb, které jsou orientovány na internet co na specifickou platformu. Od snadného snímání obrazovky [nástroj Page Shot] a sdílení souborů [utilita Firefox Send] a6 po inovativní způsoby přístupu k internetu pomocí hlasu [Project Common Voice] a virtuální reality [WebXR Viewer] pomáhají nástroje a služby Mozilly uživatelům s efektivnějším, bezpečnějším a z hlediska času organizovanějším přístupem k internetu,“ nastiňuje rozrůstání portfolia aplikací a služeb Tim Murray, šéf kreativců Mozilly. Murray také říká, že současná ikona už nebyla schopna poskytnout designerům dostatek prostoru k vytvoření jednotného stylu různých log pro celé portfolio Mozilly: „Ikonka svištící lištičky s ohnivým ocasem už neskýtá dostatek designových prostředků na to, aby mohla reprezentovat celou produktovou skupinu. A možnosti jejího přebarvování či rozpitvávání jsme už vyčerpali. Proto je potřeba začít zcela od znovu. Tým produktových a brandových designérů proto začal pracovat na idejích vizuálních stylů, které by pokryly nejen současné produkty Firefoxu, ale i všechny ty, jenž mají zatím jen podobu myšlenek vývojového týmu Emerging Technologies.“ Vize designerů reprezentují dvě lehce odlišná pojetí, kterým nepěkně technicistně říkají Systém 1 a Systém 2. Každý z nich reprezentuje masterikona (na prvním obrázku), která je zastřešením celého designového stylu. „Masterikona se objeví při veškerých marketingových operacích, na rozličných událostech, při spolupráci s partnery a na místech, jako je třeba Google Play. Kdo ví - jednou to bude třeba ona, co se lidem vybaví při vyslovení jména Firefox,“ sní Murray. Významem hned pod masterikonou jsou ikony browserů (všech větví Firefoxu a dalších jeho derivátů). I ty mají jít cestou od realismu k intenzivnější ikonizaci, čistotě tvaru a jednoduchosti pojetí. Všechny tyto kvality se daří více naplňovat Systému 2, který zbytečně nelpí na současné podobě ikony. Dalšími v řadě jsou ikony jednoúčelových prohlížečů, jako jsou Firefox Focus či Firefox Reality browser for VR. Ty mají nést nejen prvky spojitosti s masterikonou, ale i odkazovat na primární funkci každého jednoho z těchto browserů. Nakolik se jim to daří, můžete posoudit sami. A významově zcela nejníže jsou ikony unikátních funkcí. Opět i ony mají signifikovat danou funkci a zároveň odkazovat k masterikoně. K tomu navíc ještě musí být dostatečně distinktivní, aby rozlišily jednotlivé aplikace a služby mezi sebou. Obecně je na designových plánech vidět příliš mnoho plánování, držení se konceptů a pokynů a vlastně i nutnost týmové práce. A příliš málo vidíme seberealizaci tvůrčího ducha v opravdu povedených grafických artefaktech. Masterikony jsou velice povedené a dotažené až na hranici záměru. Druhá varianta ikon hlavních browserů je také ještě zkousnutelná. Nicméně poté přichází skluz - přichází malůvky, které komunita označuje za dětinské, a odklon od akcentu na výsledek - jen dodržování konceptu a deklarovaných norem. Musíme doufat, že Mozilla přece jen nakonec vezme v potaz názor komunity, i když sama deklaruje, že:
Zdroje: The Mozilla Blog
Daniel Beránek, 02.08.2018 23:59 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti... Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... |