
Mozilla chce přebrandovat Firefox KE STAŽENÍIkonický prohlížeč Firefox, jeden z prvních, vždy nápomocný velkým množstvím doplňků, projde rebrandingem. Pro Mozillu totiž není jediným produktem, který vyvíjí, ale spíš zastřešujícím produktem a nositelem značky celé platformy produktů. Co tedy bude napříště reprezentovat velký Firefox a spoustu jeho malých, doprovodných služeb a aplikací?
Není to tak dávno (cca 11/2017), co Firefox získal nový facelift. Realističtější ikonka ohnivé lišky (a pro hnidopichy pandy červené) obejímající svět se změnila v ikonku více ikonickou: lištička už není tak prokreslená a ze zeměkoule se stala jen modrá koule na pozadí lišky samé. Ale i to by se změnit: Firefox by měla napříště zastupovat ikonka, jež bude zároveň odkazovat k dalším službám produktového portfolia Mozilly. „V důsledku hektického vývoje internetu lidé potřebují stále nové a nové nástroje, aby z tohoto vývoje mohli vytěžit co nejvíce. Takže i Firefox vytváří nové typy prohlížečů [Firefox Focus, Firefox Reality browser for VR, Fenix, podpora Tor Browseru a zpětná implementace jeho prvků do Firefoxu] a celou škálu aplikací a služeb, které jsou orientovány na internet co na specifickou platformu. Od snadného snímání obrazovky [nástroj Page Shot] a sdílení souborů [utilita Firefox Send] a6 po inovativní způsoby přístupu k internetu pomocí hlasu [Project Common Voice] a virtuální reality [WebXR Viewer] pomáhají nástroje a služby Mozilly uživatelům s efektivnějším, bezpečnějším a z hlediska času organizovanějším přístupem k internetu,“ nastiňuje rozrůstání portfolia aplikací a služeb Tim Murray, šéf kreativců Mozilly. Murray také říká, že současná ikona už nebyla schopna poskytnout designerům dostatek prostoru k vytvoření jednotného stylu různých log pro celé portfolio Mozilly: „Ikonka svištící lištičky s ohnivým ocasem už neskýtá dostatek designových prostředků na to, aby mohla reprezentovat celou produktovou skupinu. A možnosti jejího přebarvování či rozpitvávání jsme už vyčerpali. Proto je potřeba začít zcela od znovu. Tým produktových a brandových designérů proto začal pracovat na idejích vizuálních stylů, které by pokryly nejen současné produkty Firefoxu, ale i všechny ty, jenž mají zatím jen podobu myšlenek vývojového týmu Emerging Technologies.“ Vize designerů reprezentují dvě lehce odlišná pojetí, kterým nepěkně technicistně říkají Systém 1 a Systém 2. Každý z nich reprezentuje masterikona (na prvním obrázku), která je zastřešením celého designového stylu. „Masterikona se objeví při veškerých marketingových operacích, na rozličných událostech, při spolupráci s partnery a na místech, jako je třeba Google Play. Kdo ví - jednou to bude třeba ona, co se lidem vybaví při vyslovení jména Firefox,“ sní Murray. Významem hned pod masterikonou jsou ikony browserů (všech větví Firefoxu a dalších jeho derivátů). I ty mají jít cestou od realismu k intenzivnější ikonizaci, čistotě tvaru a jednoduchosti pojetí. Všechny tyto kvality se daří více naplňovat Systému 2, který zbytečně nelpí na současné podobě ikony. Dalšími v řadě jsou ikony jednoúčelových prohlížečů, jako jsou Firefox Focus či Firefox Reality browser for VR. Ty mají nést nejen prvky spojitosti s masterikonou, ale i odkazovat na primární funkci každého jednoho z těchto browserů. Nakolik se jim to daří, můžete posoudit sami. A významově zcela nejníže jsou ikony unikátních funkcí. Opět i ony mají signifikovat danou funkci a zároveň odkazovat k masterikoně. K tomu navíc ještě musí být dostatečně distinktivní, aby rozlišily jednotlivé aplikace a služby mezi sebou. Obecně je na designových plánech vidět příliš mnoho plánování, držení se konceptů a pokynů a vlastně i nutnost týmové práce. A příliš málo vidíme seberealizaci tvůrčího ducha v opravdu povedených grafických artefaktech. Masterikony jsou velice povedené a dotažené až na hranici záměru. Druhá varianta ikon hlavních browserů je také ještě zkousnutelná. Nicméně poté přichází skluz - přichází malůvky, které komunita označuje za dětinské, a odklon od akcentu na výsledek - jen dodržování konceptu a deklarovaných norem. Musíme doufat, že Mozilla přece jen nakonec vezme v potaz názor komunity, i když sama deklaruje, že:
Zdroje: The Mozilla Blog
Daniel Beránek, 02.08.2018 23:59 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak... |