[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mozilla chce přebrandovat Firefox KE STAŽENÍ

Ikonický prohlížeč Firefox, jeden z prvních, vždy nápomocný velkým množstvím doplňků, projde rebrandingem. Pro Mozillu totiž není jediným produktem, který vyvíjí, ale spíš zastřešujícím produktem a nositelem značky celé platformy produktů. Co tedy bude napříště reprezentovat velký Firefox a spoustu jeho malých, doprovodných služeb a aplikací?

 

Krásné, čisté masterikony nového rebrandingu

Není to tak dávno (cca 11/2017), co Firefox získal nový facelift. Realističtější ikonka ohnivé lišky (a pro hnidopichy pandy červené) obejímající svět se změnila v ikonku více ikonickou: lištička už není tak prokreslená a ze zeměkoule se stala jen modrá koule na pozadí lišky samé. Ale i to by se změnit: Firefox by měla napříště zastupovat ikonka, jež bude zároveň odkazovat k dalším službám produktového portfolia Mozilly.

Rebranding má dva, dle vývojářů konzistentní směry

„V důsledku hektického vývoje internetu lidé potřebují stále nové a nové nástroje, aby z tohoto vývoje mohli vytěžit co nejvíce. Takže i Firefox vytváří nové typy prohlížečů [Firefox Focus, Firefox Reality browser for VR, Fenix, podpora Tor Browseru a zpětná implementace jeho prvků do Firefoxu] a celou škálu aplikací a služeb, které jsou orientovány na internet co na specifickou platformu. Od snadného snímání obrazovky [nástroj Page Shot] a sdílení souborů [utilita Firefox Send] a6 po inovativní způsoby přístupu k internetu pomocí hlasu [Project Common Voice] a virtuální reality [WebXR Viewer] pomáhají nástroje a služby Mozilly uživatelům s efektivnějším, bezpečnějším a z hlediska času organizovanějším přístupem k internetu,“ nastiňuje rozrůstání portfolia aplikací a služeb Tim Murray, šéf kreativců Mozilly.

Murray také říká, že současná ikona už nebyla schopna poskytnout designerům dostatek prostoru k vytvoření jednotného stylu různých log pro celé portfolio Mozilly: „Ikonka svištící lištičky s ohnivým ocasem už neskýtá dostatek designových prostředků na to, aby mohla reprezentovat celou produktovou skupinu. A možnosti jejího přebarvování či rozpitvávání jsme už vyčerpali. Proto je potřeba začít zcela od znovu. Tým produktových a brandových designérů proto začal pracovat na idejích vizuálních stylů, které by pokryly nejen současné produkty Firefoxu, ale i všechny ty, jenž mají zatím jen podobu myšlenek vývojového týmu Emerging Technologies.“

Vize designerů reprezentují dvě lehce odlišná pojetí, kterým nepěkně technicistně říkají Systém 1 a Systém 2. Každý z nich reprezentuje masterikona (na prvním obrázku), která je zastřešením celého designového stylu. „Masterikona se objeví při veškerých marketingových operacích, na rozličných událostech, při spolupráci s partnery a na místech, jako je třeba Google Play. Kdo ví - jednou to bude třeba ona, co se lidem vybaví při vyslovení jména Firefox,“ sní Murray.

...a takhle by měly vypadat ikony hlavních prohlížečů

Významem hned pod masterikonou jsou ikony browserů (všech větví Firefoxu a dalších jeho derivátů). I ty mají jít cestou od realismu k intenzivnější ikonizaci, čistotě tvaru a jednoduchosti pojetí. Všechny tyto kvality se daří více naplňovat Systému 2, který zbytečně nelpí na současné podobě ikony.

...a takhle ikonky vedlejších, jednoúčelových prohlížečů

Dalšími v řadě jsou ikony jednoúčelových prohlížečů, jako jsou Firefox Focus či Firefox Reality browser for VR. Ty mají nést nejen prvky spojitosti s masterikonou, ale i odkazovat na primární funkci každého jednoho z těchto browserů. Nakolik se jim to daří, můžete posoudit sami.

...a takhle ikonky maličkých aplikací a služeb

A významově zcela nejníže jsou ikony unikátních funkcí. Opět i ony mají signifikovat danou funkci a zároveň odkazovat k masterikoně. K tomu navíc ještě musí být dostatečně distinktivní, aby rozlišily jednotlivé aplikace a služby mezi sebou. 

Obecně je na designových plánech vidět příliš mnoho plánování, držení se konceptů a pokynů a vlastně i nutnost týmové práce. A příliš málo vidíme seberealizaci tvůrčího ducha v opravdu povedených grafických artefaktech. Masterikony jsou velice povedené a dotažené až na hranici záměru. Druhá varianta ikon hlavních browserů je také ještě zkousnutelná. Nicméně poté přichází skluz - přichází malůvky, které komunita označuje za dětinské, a odklon od akcentu na výsledek - jen dodržování konceptu a deklarovaných norem. Musíme doufat, že Mozilla přece jen nakonec vezme v potaz  názor komunity, i když sama deklaruje, že:

  • „nesnažíme se dostat správnou odpověď od komunity,
  • nebude žádné hlasování o tom, co máme zvolit, a 
  • nikdo není žádán, aby designoval něco sám - na vlastní triko - a zadarmo.“

Zdroje: The Mozilla Blog

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Microsoft rozdává Penbook

Penbook, poznámkový náčrtník, co snese dotykové pero, prst i myš, je až do 4. července 2020 zdarma. Stačí zamířit do aplikačního obchodu Microsoft Store a nainstalovat si jej právě touto cestou. Získáte tak elektronickou tabuli k zápisu všeho...

Květnový update sníží spotřebu RAM Chromií

Google Chrome, Microsoft Edge a všechny prohlížeče běžící na jádru Chromium čeká významné snížení potřeby operační paměti, a to díky nové fičuře Windows 10 uvolňované s květnovým povýšením. Jde o SegmentHeap, funkcionalitu...

Microsoft končí s kamennými prodejnami

Koronavirus zpečetil osud kamenných prodejen Microsoftu. Znovu se už neotevřou. Ze všech poboček zůstanou zachovány jen čtyři provozovny na prestižních adresách. Ani ty ovšem nebudou sloužit maloobchodnímu prodeji, nýbrž reprezentačním účelům.  ...

Edge bez oprávnění nakládá s osobními daty

Uvolnění Microsoft Edge na vykreslovacím jádru už doprovází další kauza Microsoftu. Edge si sám naimportuje veškerá data dostupných prohlížečů, aniž by se obtěžoval zeptat se uživatele. To, co jeden může považovat za specifické selhání v...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama