[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Jak na email s vlastní doménou ovládaný přes Seznam.cz?

Email na vlastní doméně je považován za vhodný při profesionální komunikaci a působí mnohem důvěryhodněji než fanda.sranda@nakteremkolivfreemailu.cz. Dává komunikačnímu partnerovi signál, že osoba odesilatele má trvalejší vazbu k doméně, ze které komunikuje, a případně firmě, která danou doménu vlastní. Obdobně se to má i ve světě živnostníků. Přitom některá hostingová řešení neumožňují schůdnou cestu registrace buď byť jen jediného, či vícero emailu na obsluhovaný hosting. Díky Seznamu se dá ovšem email na vlastní doméně provozovat - a to až v 10 uživatelských schránkách. Jak na to?

 

Postup pro spárování webové aplikace s konkrétní doménou je relativně snadný. Potřebujeme k tomu uživatelský účet u Seznamu a přístup do administračního rozhraní doménu u jejího registrátora. Pomocí jednoduchého návodu můžeme vytvořit až 10 emailových schránek na vlastní doméně:

Nejprve se přihlásíme do rozhraní Seznamu

1) Přihlásíme/zaregistrujeme si uživatelský účet u Seznam na mojedomena.seznam.cz

Zadáme doménové jméno, ke kterému budeme zřizovat emailové účty Seznamu

2) vložíme název domény, ke které chceme vytvořit poštovní schránky ovládané pomocí Seznamu a odsouhlasíme licenční podmínky;

Seznam nám vygeneruje MX záznamy, které je třeba přidat mezi DNS záznamy domény

3) Seznam nám vygeneruje MX záznamy, které je nutno vložit do DNS záznamů u spravované domény. Jejich prostřednictvím budeme moci spárovat poštovní schránky Seznamu s poštovními servery registrátora domény.

Vložíme MX záznamy do DNS záznamů u registrátora domény (v tomto případě Wedos)

4) Vygenerované MX záznamy vložíme do DNS záznamů domény u registrátora. Každý má své specifické administrační rozhraní (na obrázku je rozhraní u Wedos). Záznamům je třeba určit číselnou prioritu (a oddělit ji mezerou). Proto také lze vidět před prvním záznamem číslo 10, před druhým číslo 20. Změny uložíme a případně počkáme, až se projeví (u příkladového Wedosu to může trvat až hodinu).

Vyzkoušíme funkčnost nových MX záznamů v rozhraní Seznamu

5) Po uložení a zfunkčnění DNS záznamů zvolíme Pokračovat na Seznamu (pokud ještě nejsou nové MX záznamy funkční, zobrazí Seznam výpis starých MX záznamů z DNS);

Registrace emailové schránky u Seznamu

6) V momentě funkčnosti MX záznamů se objeví rozhraní pro přidání nových poštovních účtů Seznamu ke spárované doméně. Můžeme zde zadat nejen jednotlivé emailové účty na dané doméně, ale i nastavit tzv. doménový koš - tj. přiřadit emailovou schránku ke zprávám, které jsou zaslány na neexistující účty na dané doméně. Po kliknutí na Přidat účet vytvoříme emailovou schránku zadáním jejího jména a hesla.

Do emailu na Seznamu se přihlásíme přes volbu Vlastní adresa

7) Do nově zřízené emailové schránky fungující na vlastní doméně se přihlásíme klasicky přes rozhraní Seznamu. Jen do jména emailové adresy vyplníme celou emailovou adresu včetně domény a místo výběru z domén Seznamu zvolíme možnost Vlastní adresa. Pak již jen stačí odsouhlasit licenční podmínky Seznamu a máme vytvořen email na vlastní doméně ovládatelný přes aplikaci Seznamu.

Všechny vytvořené emailové schránky pro danou doménu, možnost jejich přidávání, mazání a změnu hesel najdeme na mojedomena.seznam.cz. Emailové účty lze použít i pro přihlášení do dalších služeb Seznamu - například Lide.cz, Mapy.cz, Firmy.cz, Sklik.cz, Seznam peněženka ad. K výhodám emailových účtů zřízených u Seznamu patří datově neomezená schránka a antispamové řešení. Naopak je ovšem ani nebude moci uživatel zneužít k rozesílání spamu, protože Seznam tyto účty - stejně jako všechny ostatní jím spravované - kvůli této aktivitě monitoruje.

Zdroje: Seznam blog

 

 

 

 

 

Jak zjistit přítomnost a verzi TPM čipu pro Windows 11?

S Windows 11 se pojí otázka možnosti povýšení při nepřítomnosti šifrovacího čipu Trusted Platform Module (TPM) ve verzi specifikace 2.0. Objevily se návody, jak nainstalovat Jedenáctky na systémy bez TPM. Microsoft delší dobu spíše...

Jak vypnout Řízení uživatelských účtů ve Windows 11?

Řízení uživatelských účtů je dodatečnou vrstvou ochrany, která uživatele varuje před změnami, které se aplikace chystají provést  v operačním systému Windows 11. Jestliže vás tento způsob zabezpečování neoslovuje, připadá...

Kde najít parametry PC ve Windows 11?

Informace o systému a přítomném hardwaru vám poslouží nejen při zjišťování kompatibility zařízení s pořizovaným softwarem, ale i při komunikaci s rozličnými technickými a produktovými podporami při problémech. Daná data se...

Jak odinstalovat Microsoft Teams z Windows 11?

Microsoft se rozhodl implementovat videokonferenční aplikaci Microsoft Teams přímo do rozhraní nových Windows 11. Nechává ho spouštět přímo při spuštění systému. Na hlavním panelu mu vyčleňuje vlastní ikonku. A obecně se snaží vnutit...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama