[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Zelený medvěd chce chránit děti a jiné fóry od Kaspersky KE STAŽENÍ

Kaspersky přichází se Zeleným medvědem - kampaní podporující Kaspersky Internet Security a Kaspersky Safe Kids, která intencionálně zaměřuje rodiny a rodiče. Zelený medvěd vzdělává rodiče o jednotlivých aspektech činností dětí na internetu, okomentovává je faktickými údaji a upozorňuje na možná rizika. A krom chvalitebných snah zároveň baví mnoha neuvědomovanými souvislostmi.

 

Zelený medvěd se nevyhýbá ani virtuální realitě (Zdroj: Zelenymedved.cz)

„Počítače, chytré telefony a internet se staly v současnosti pro děti takovou samozřejmostí, že už si bez nich nedovedou svůj volný čas ani představit. Spustit video a ovládat aplikace dokáží dříve, než se postaví na nohy. Denně děti tráví na síti v průměru téměř 3 hodiny,“ uvádí smutnou realitou kampaň Zelený medvěd společnost Kaspersky. To nejen silně ovlivňuje jejich vztah s realitou, ale také je vystavuje mnohým mnohem hmatatelnějším nebezpečenstvím. A jak správně argumentace pokračuje: „Kolik toho o nich vědí a jak úspěšně se jim budou vyhýbat, záleží především na jejich rodičích.“

Kaspersky chce rodičům v kybervýchově kapku pomoct. Ona pomoc dostává podobu kampaně Zelený medvěd, portálu zelenymedved.cz, kvízu pro děti, vyhodnocení kvízu pro rodiče a knihy Kaspersky, Sky a zelený medvěd. Stačí jen zamířit na portál Zeleného medvěda a nechat se obohatit informační kampaní.

Medvídek je nevýrazný, nevtíravý a nabízí spoustu hraček - ideální parťák pro dítě - teda až to jméno Midori Kuma (Zdroj: Zelenymedved.cz)

Kvíz Zeleného medvěda se zaměřuje na:

  • online počítačových her;
  • zdroje instalací appek do mobilu;
  • využívání sociálních sítí a činnosti prováděné na nich; 
  • míru obezřetnosti při rozšiřování sociální sítě o pozvání od relativně neznámých entit; 
  • sdílení citlivých informací - fotografií a hesel zvláště; 
  • míru asertivity vůči požadavku minimálního věku 18 let pro vstup na web; 
  • využívání rozličných zařízení

Po vyplnění kvízu obdrží rodič mail, který prochází vyplněný kvíz otázku po otázce a komentuje výsledek. Pokud tedy na otázku Odkud stahuješ appky do mobilu nebo počítače? dítě odpoví z odkazu, co mi pošle kámoš, kterého znám jen z internetu, dozví se rodič, že „Stahovat na internetu cokoli z neověřených zdrojů je vždy velké riziko. Vždy je lepší využít oficiální obchody s aplikacemi, i za cenu, že za aplikaci zaplatíte. Pomoci může některé z bezpečnostních řešení, například Kaspersky Internet Security.“

Vyčítání odkazů na vlastní produkty (konkrétně Internet Security a Safe Kids) bych na tomto místě přenechal jen zlým jazykům. Kaspersky tak nečiní přes míru. Naopak lze ocenit, že vlastně každá otázka je okomentována konkrétními fakty, které se k ní vztahují, a rodič tak získá zevrubnější vhled do něčeho, o čem smýšlí jen jako o vágním a nerozlišeném celku typu Pepík už zase sedí u počítače. Na zvážení se mu tak dostane, zda dítě nevystavuje nebezpečí sebe, svou rodinu, zařízení a prostředky.

„Aby rodiče mohli svým dětem poradit, jak zvládat nástrahy internetu, musejí mít dobrý přehled o tom, co v tomto prostředí dělají a jak se chovají. Náš nový projekt se jim snaží vyjít maximálně vstříc. Díky kvízu získají nejen přehled o online aktivitách dětí a jejich povědomí o rizicích, ale také odborné rady a doporučení. K tomu jsme si pro každého navíc připravili netradiční a zábavnou knížku, která má děti naučit, jak správně používat internet,“ říká Miroslav Kořen, zástupce Kaspersky pro Východní Evropu.

Knížka lehce vtipně a z hlediska PR až příliš průhledně nazvaná Kasper, Sky a zelený medvěd. Dostane se k ní každý rodič, na jehož mail přišly výsledky kvízu dítěte. Opět trochu nedůvtipně - má podobu e-booku. Pokud chceme potomka odtáhnout od modře pulzující obrazovky, není e-book alias elektronická knížka aneb příběh podaný v PDF emulovaný onou pulzující obrazovkou úplně nejlepší cestou, jak to toho dosáhnout. Tištěné verze se dostane jen šťastlivcům na 11. - 50. místě slosování.

Ale podstatný obsah - a ten směřuje k vyhnutí se rizik, které mohou na internetu číhat:

„Devítiletý Kasper a jeho nejlepší kamarádka Sky hrají často hry na internetu. Ale jak si mohou být jistí tím, že všechno, co na internetu dělají, je bezpečné?

V tomto netradičním a zábavném příběhu daruje Kasperovi jeho dědeček zeleného plyšového medvěda, který se jmenuje Midori Kuma. S netradičně zbarveným plyšákem ale cosi není tak úplně v pořádku. Proč jeho medvěd někdy zčervená, když je Kasper na internetu? V této knížce se dětští čtenáři vydají spolu s Kasperem, Sky a zeleným plyšovým medvědem zkoumat digitální svět. Je to první z mnoha dobrodružství, které má děti naučit tomu, jak správně používat internet.“

Kasper, Sky a zelený medvěd je určena dětem od 6 let, čemuž odpovídá i míra textu. Rodiče menších dětí budou marně hledat spoustu obrázků, na nichž se barva medvídka Midori Kuma mění ze zelené na červenou, zpět a stále dokola. Naprostá většina rizik je popsána v textu a obrázky sem tam text reflektují. 

Kaspersky umí pobavit - i když nechtě

Celá kampaň obsahuje řadu fórů, které bystrým myslím evidentně unikly. 

Black Hat, White Hat: paralely a tenká hranice mezi nimi

Black hat je zaužívané označení kyberzločinců a všech, kteří se pohybují za hranou zákona na internetu. White hat se naopak označují ti, kteří bezbranné běžné uživatele před black hat chrání. Obě formy se nejen pohybují v podstatě ve stejném prostoru, ale užívají i stejným prostředků. A v případě Zeleného medvěda - aniž by to tvůrci reflektovali.

Kaspersky láká děti a rodiče k vyplnění kvízu  zajímavými věcičkami (kupř. Sony PlayStation 4 slim, smartphone Samsung Galaxy A7 a chytrým náramkem Garmin vívofit junior2), tedy vlastně na stejné blbůstky, jako kyberzločinci lákají své oběti - aneb: Nevíte jak nakazit počítač? A co takhle dotazníček?  Ostatně fakticky Kaspersky:

  • chtějí po dítěti citlivé údaje (jak se chová na internetu); 
  • po rodiči pro změnu email (alias kontaktní prostředek a rovněž citlivý údaj); 
  • činí tak formou dotazníku; 
  • láká na vidinu získání populárních gadgetů a 
  • kampaň proplétá nabídkou svých produktů (tedy softwaru/počítačového kódu).

V obou případech tak cílený jedinec podstupuje stejnou stezkou za stejnou vidinou při vzdání se podobným citlivých informací, přičemž v mnoha případech bude operační systém jeho zařízení rozšířen o nový kód. Tady ovšem paralela končí - přeci jen zákeřný malware není úplně totéž jako zabezpečení od Kaspersky.

Já jsem Medvěd. Tlustý. A velký - jako Rusko. A když je nebezpečí, zrudnu :D (Zdroj: Zelenymedved.cz)

Medvěd a jeho aféry s Kaspersky

I když je medvídek Midori Kuma maskotem Kaspersky několik let, nelze ho nespojit s aférami Kaspersky v poslední době. Zjednodušeně jde o zázemí, z něhož CEO Evžen Kasperskij vzešel, tedy KGB, a obviňování firmy z nelegitimní spolupráce s ruskou kontrarozvědkou. Firma, která chce získat důvěru svých zákazníků, by jim asi neměla připomínat pochyby o bezpečnosti informací, které její produkty chrání. A medvěd či medvědice je příliš intenzivní připomínkou spojení Kaspersky s Ruskem, jeho zelená barva (v časech nebezpečí se měnící na rudou) to určitě nezachrání a ať už má kdokoliv v Kaspersky jakýkoliv vztah ke jménu Midori Kuma, jeho doslovná lokalizace v češtině neobstojí.

Zdroje: Zelenymedved.cz, Instaluj.cz

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...

Opera to s AI míní vážně. Nyní nabízí lokální LLMs

Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama