[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Zelený medvěd chce chránit děti a jiné fóry od Kaspersky KE STAŽENÍ

Kaspersky přichází se Zeleným medvědem - kampaní podporující Kaspersky Internet Security a Kaspersky Safe Kids, která intencionálně zaměřuje rodiny a rodiče. Zelený medvěd vzdělává rodiče o jednotlivých aspektech činností dětí na internetu, okomentovává je faktickými údaji a upozorňuje na možná rizika. A krom chvalitebných snah zároveň baví mnoha neuvědomovanými souvislostmi.

 

Zelený medvěd se nevyhýbá ani virtuální realitě (Zdroj: Zelenymedved.cz)

„Počítače, chytré telefony a internet se staly v současnosti pro děti takovou samozřejmostí, že už si bez nich nedovedou svůj volný čas ani představit. Spustit video a ovládat aplikace dokáží dříve, než se postaví na nohy. Denně děti tráví na síti v průměru téměř 3 hodiny,“ uvádí smutnou realitou kampaň Zelený medvěd společnost Kaspersky. To nejen silně ovlivňuje jejich vztah s realitou, ale také je vystavuje mnohým mnohem hmatatelnějším nebezpečenstvím. A jak správně argumentace pokračuje: „Kolik toho o nich vědí a jak úspěšně se jim budou vyhýbat, záleží především na jejich rodičích.“

Kaspersky chce rodičům v kybervýchově kapku pomoct. Ona pomoc dostává podobu kampaně Zelený medvěd, portálu zelenymedved.cz, kvízu pro děti, vyhodnocení kvízu pro rodiče a knihy Kaspersky, Sky a zelený medvěd. Stačí jen zamířit na portál Zeleného medvěda a nechat se obohatit informační kampaní.

Medvídek je nevýrazný, nevtíravý a nabízí spoustu hraček - ideální parťák pro dítě - teda až to jméno Midori Kuma (Zdroj: Zelenymedved.cz)

Kvíz Zeleného medvěda se zaměřuje na:

  • online počítačových her;
  • zdroje instalací appek do mobilu;
  • využívání sociálních sítí a činnosti prováděné na nich; 
  • míru obezřetnosti při rozšiřování sociální sítě o pozvání od relativně neznámých entit; 
  • sdílení citlivých informací - fotografií a hesel zvláště; 
  • míru asertivity vůči požadavku minimálního věku 18 let pro vstup na web; 
  • využívání rozličných zařízení

Po vyplnění kvízu obdrží rodič mail, který prochází vyplněný kvíz otázku po otázce a komentuje výsledek. Pokud tedy na otázku Odkud stahuješ appky do mobilu nebo počítače? dítě odpoví z odkazu, co mi pošle kámoš, kterého znám jen z internetu, dozví se rodič, že „Stahovat na internetu cokoli z neověřených zdrojů je vždy velké riziko. Vždy je lepší využít oficiální obchody s aplikacemi, i za cenu, že za aplikaci zaplatíte. Pomoci může některé z bezpečnostních řešení, například Kaspersky Internet Security.“

Vyčítání odkazů na vlastní produkty (konkrétně Internet Security a Safe Kids) bych na tomto místě přenechal jen zlým jazykům. Kaspersky tak nečiní přes míru. Naopak lze ocenit, že vlastně každá otázka je okomentována konkrétními fakty, které se k ní vztahují, a rodič tak získá zevrubnější vhled do něčeho, o čem smýšlí jen jako o vágním a nerozlišeném celku typu Pepík už zase sedí u počítače. Na zvážení se mu tak dostane, zda dítě nevystavuje nebezpečí sebe, svou rodinu, zařízení a prostředky.

„Aby rodiče mohli svým dětem poradit, jak zvládat nástrahy internetu, musejí mít dobrý přehled o tom, co v tomto prostředí dělají a jak se chovají. Náš nový projekt se jim snaží vyjít maximálně vstříc. Díky kvízu získají nejen přehled o online aktivitách dětí a jejich povědomí o rizicích, ale také odborné rady a doporučení. K tomu jsme si pro každého navíc připravili netradiční a zábavnou knížku, která má děti naučit, jak správně používat internet,“ říká Miroslav Kořen, zástupce Kaspersky pro Východní Evropu.

Knížka lehce vtipně a z hlediska PR až příliš průhledně nazvaná Kasper, Sky a zelený medvěd. Dostane se k ní každý rodič, na jehož mail přišly výsledky kvízu dítěte. Opět trochu nedůvtipně - má podobu e-booku. Pokud chceme potomka odtáhnout od modře pulzující obrazovky, není e-book alias elektronická knížka aneb příběh podaný v PDF emulovaný onou pulzující obrazovkou úplně nejlepší cestou, jak to toho dosáhnout. Tištěné verze se dostane jen šťastlivcům na 11. - 50. místě slosování.

Ale podstatný obsah - a ten směřuje k vyhnutí se rizik, které mohou na internetu číhat:

„Devítiletý Kasper a jeho nejlepší kamarádka Sky hrají často hry na internetu. Ale jak si mohou být jistí tím, že všechno, co na internetu dělají, je bezpečné?

V tomto netradičním a zábavném příběhu daruje Kasperovi jeho dědeček zeleného plyšového medvěda, který se jmenuje Midori Kuma. S netradičně zbarveným plyšákem ale cosi není tak úplně v pořádku. Proč jeho medvěd někdy zčervená, když je Kasper na internetu? V této knížce se dětští čtenáři vydají spolu s Kasperem, Sky a zeleným plyšovým medvědem zkoumat digitální svět. Je to první z mnoha dobrodružství, které má děti naučit tomu, jak správně používat internet.“

Kasper, Sky a zelený medvěd je určena dětem od 6 let, čemuž odpovídá i míra textu. Rodiče menších dětí budou marně hledat spoustu obrázků, na nichž se barva medvídka Midori Kuma mění ze zelené na červenou, zpět a stále dokola. Naprostá většina rizik je popsána v textu a obrázky sem tam text reflektují. 

Kaspersky umí pobavit - i když nechtě

Celá kampaň obsahuje řadu fórů, které bystrým myslím evidentně unikly. 

Black Hat, White Hat: paralely a tenká hranice mezi nimi

Black hat je zaužívané označení kyberzločinců a všech, kteří se pohybují za hranou zákona na internetu. White hat se naopak označují ti, kteří bezbranné běžné uživatele před black hat chrání. Obě formy se nejen pohybují v podstatě ve stejném prostoru, ale užívají i stejným prostředků. A v případě Zeleného medvěda - aniž by to tvůrci reflektovali.

Kaspersky láká děti a rodiče k vyplnění kvízu  zajímavými věcičkami (kupř. Sony PlayStation 4 slim, smartphone Samsung Galaxy A7 a chytrým náramkem Garmin vívofit junior2), tedy vlastně na stejné blbůstky, jako kyberzločinci lákají své oběti - aneb: Nevíte jak nakazit počítač? A co takhle dotazníček?  Ostatně fakticky Kaspersky:

  • chtějí po dítěti citlivé údaje (jak se chová na internetu); 
  • po rodiči pro změnu email (alias kontaktní prostředek a rovněž citlivý údaj); 
  • činí tak formou dotazníku; 
  • láká na vidinu získání populárních gadgetů a 
  • kampaň proplétá nabídkou svých produktů (tedy softwaru/počítačového kódu).

V obou případech tak cílený jedinec podstupuje stejnou stezkou za stejnou vidinou při vzdání se podobným citlivých informací, přičemž v mnoha případech bude operační systém jeho zařízení rozšířen o nový kód. Tady ovšem paralela končí - přeci jen zákeřný malware není úplně totéž jako zabezpečení od Kaspersky.

Já jsem Medvěd. Tlustý. A velký - jako Rusko. A když je nebezpečí, zrudnu :D (Zdroj: Zelenymedved.cz)

Medvěd a jeho aféry s Kaspersky

I když je medvídek Midori Kuma maskotem Kaspersky několik let, nelze ho nespojit s aférami Kaspersky v poslední době. Zjednodušeně jde o zázemí, z něhož CEO Evžen Kasperskij vzešel, tedy KGB, a obviňování firmy z nelegitimní spolupráce s ruskou kontrarozvědkou. Firma, která chce získat důvěru svých zákazníků, by jim asi neměla připomínat pochyby o bezpečnosti informací, které její produkty chrání. A medvěd či medvědice je příliš intenzivní připomínkou spojení Kaspersky s Ruskem, jeho zelená barva (v časech nebezpečí se měnící na rudou) to určitě nezachrání a ať už má kdokoliv v Kaspersky jakýkoliv vztah ke jménu Midori Kuma, jeho doslovná lokalizace v češtině neobstojí.

Zdroje: Zelenymedved.cz, Instaluj.cz

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Microsoft rozdává Penbook

Penbook, poznámkový náčrtník, co snese dotykové pero, prst i myš, je až do 4. července 2020 zdarma. Stačí zamířit do aplikačního obchodu Microsoft Store a nainstalovat si jej právě touto cestou. Získáte tak elektronickou tabuli k zápisu všeho...

Květnový update sníží spotřebu RAM Chromií

Google Chrome, Microsoft Edge a všechny prohlížeče běžící na jádru Chromium čeká významné snížení potřeby operační paměti, a to díky nové fičuře Windows 10 uvolňované s květnovým povýšením. Jde o SegmentHeap, funkcionalitu...

Microsoft končí s kamennými prodejnami

Koronavirus zpečetil osud kamenných prodejen Microsoftu. Znovu se už neotevřou. Ze všech poboček zůstanou zachovány jen čtyři provozovny na prestižních adresách. Ani ty ovšem nebudou sloužit maloobchodnímu prodeji, nýbrž reprezentačním účelům.  ...

Edge bez oprávnění nakládá s osobními daty

Uvolnění Microsoft Edge na vykreslovacím jádru už doprovází další kauza Microsoftu. Edge si sám naimportuje veškerá data dostupných prohlížečů, aniž by se obtěžoval zeptat se uživatele. To, co jeden může považovat za specifické selhání v...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama