[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Zbavte se Facebooku, vyzývá Woz

Steve Wozniak aka Woz, zakladatel Apple, inovátor a komentátor dění na poli IT, není fanouškem Facebooku. Ač byl sám dlouhou dobu jeho uživatelem, kauza Cambridge Analytica ho donutila smazat profil. Teď k tomu vyzývá i ostatní. A to z prostého důvodu: všechny tyto sítě sbírají naprosto neúměrný rozsah dat o uživateli, aniž by ten měl jakoukoliv kontrolu nad tím, co se s nimi dále děje. 

 

Steve Woz Wozniak nemá o informačním dnešku žádné iluze: Kdo ví, jestli nás právě teď neodposlouchává můj vlastní telefon? (Zdroj: TMZ.com)

Vymyslete způsob, jak se zbavit Facebooku,“ zní nejdůležitější poselství Woze pro většinu uživatelů. Obává se totiž nejen ztráty soukromí, ale především ztráty jakékoliv kontroly na neustálým sběrem dat o uživatelích, a to ze všech stran, všemožnými službami a patrně veškerými zařízeními, která používáme. A to vše dokresluje povzdechnutím při rozhovoru samém: „Kdo ví, jestli nás právě teď neodposlouchává můj vlastní telefon?“

Příliš mnoho aplikací sbírá příliš mnoho dat příliš mnoha různými prostředky (Zdroj: Pixabay.com)

Problém spočívá v tom, kolika různých technologiemi jsme obklopeni, i v tom, jak komplexní data o nás sbírají. Dokáží jedince identifikovat pomocí laseru na základě změření tepu, jsou schopny využívat mnoho různých zařízení, v jejichž dosahu se pohybuje. „To všechno mi dělá starosti,“ říká Woz, „a nemyslím si, že jsme schopni tomu uniknout.“

Můj lajk nejde k vám, ale k inzerentům, upozorňuje Woz (Zdroj: Pixabay.com)

A dalším problémem je i naše naivita v přístupu k tomuto novému světu neustálého odposlouchávání a odchytávání veškerých informací. Stále nechápeme, že v podstatě stále někdo tato data zachytává, zpracovává, přeprodává a k čemusi používá. „Vedete konverzaci, o které se domníváte, že je soukromá... Říkáte věci, které by neměl nikdo jiný slyšet - už je proto, že takové je vaše očekávání... Ale nejde tomu zabránit. Lidi si myslí, že mají jistou úroveň soukromí, kterou prostě nemají,“ varuje Woz. A stejně tak se tomu děje i na sociálních sítích, jako je Facebook. „Když něco postnete, já to odlajkuju. Ale problém je v tom, že můj lajk nejde k vám, ale k inzerentům. I když já si myslím, že jde k vám. 

Reklamní společnosti samozřejmě žijí z reklamy, a proto vyhodnocují data o uživatelích. Woz si to uvědomuje a navrhuje prosté řešení ze strany uživatele: „Proč mi nedáte na výběr? Nechte mě zaplatit vám určitý obnos a vy na oplátku udržíte má data zcela bezpečná a soukromá na rozdíl od ostatních, kteří je prodávají inzerentům.“ A stejně tak samozřejmě někteří uživatelé raději zaplatí daty než penězi. „Existují různí lidé a některým stojí Facebook za ztrátu soukromí. Ale těm, kteří smýšlí jako já, doporučuji - měli byste přijít na způsob, jak se zbavit Facebooku.“

Nastavení - Vaše informace na Facebooku - Odstranění vašeho účtu a informací - Zobrazit - Odstranit účet - heslo - Odstranit účet (Zdroj: Facebook.com)

Jak na trvalé odstranění účtu na Facebooku?

Pro trvalé odstranění svého účtu na Facebooku:

  • v menu pod ikonkou šipky směřující dolů (umístěná vpravo nahoře na liště Facebooku) vyberte Nastavení
  • dále pokračujte na Vaše informace na Facebooku
  • u položky Odstranění vašeho účtu a informací zvolte Zobrazit
  • zobrazí se několik voleb pro Trvalé odstranění účtu:
    • Deaktivovat (pro zachování možnosti komunikovat přes Messenger); 
    • Stáhnout informace (tj. fotky a příspěvky); 
    • Upravit nastavení správců; 
  • po odbavení jednotlivých položek zvolte dole Odstranit účet
  • potvrďte volbu zadáním hesla; 
  • na posledním okně znovu potvrďte Odstranit účet

Ani odstraněním účtu se patrně sledování ze strany Facebooku nevyhnete. Společnost totiž v rámci své analytiky vytváří tzv. stínové profily všech uživatelů internetu a plní daty získanými při průchodech daných uživatelů rozličnými weby, které používají rozličné prvky napojení na Facebook.

Zdroje

 

 

 

 

 

Notebook s Chrome 86 pojede o pár hodin déle

Vývojáři Chrome právě testují fičuru, která by měla významně snížit energetickou náročnost prohlížeče. Týká se JavaScriptu, a to konkrétně toho běžícího v panelech na pozadí. Jeho časovače, které neustále probouzí k aktivitě...

Microsoft rozdává Penbook

Penbook, poznámkový náčrtník, co snese dotykové pero, prst i myš, je až do 4. července 2020 zdarma. Stačí zamířit do aplikačního obchodu Microsoft Store a nainstalovat si jej právě touto cestou. Získáte tak elektronickou tabuli k zápisu všeho...

Květnový update sníží spotřebu RAM Chromií

Google Chrome, Microsoft Edge a všechny prohlížeče běžící na jádru Chromium čeká významné snížení potřeby operační paměti, a to díky nové fičuře Windows 10 uvolňované s květnovým povýšením. Jde o SegmentHeap, funkcionalitu...

Microsoft končí s kamennými prodejnami

Koronavirus zpečetil osud kamenných prodejen Microsoftu. Znovu se už neotevřou. Ze všech poboček zůstanou zachovány jen čtyři provozovny na prestižních adresách. Ani ty ovšem nebudou sloužit maloobchodnímu prodeji, nýbrž reprezentačním účelům.  ...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama