[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Zbavte se Facebooku, vyzývá Woz

Steve Wozniak aka Woz, zakladatel Apple, inovátor a komentátor dění na poli IT, není fanouškem Facebooku. Ač byl sám dlouhou dobu jeho uživatelem, kauza Cambridge Analytica ho donutila smazat profil. Teď k tomu vyzývá i ostatní. A to z prostého důvodu: všechny tyto sítě sbírají naprosto neúměrný rozsah dat o uživateli, aniž by ten měl jakoukoliv kontrolu nad tím, co se s nimi dále děje. 

 

Steve Woz Wozniak nemá o informačním dnešku žádné iluze: Kdo ví, jestli nás právě teď neodposlouchává můj vlastní telefon? (Zdroj: TMZ.com)

Vymyslete způsob, jak se zbavit Facebooku,“ zní nejdůležitější poselství Woze pro většinu uživatelů. Obává se totiž nejen ztráty soukromí, ale především ztráty jakékoliv kontroly na neustálým sběrem dat o uživatelích, a to ze všech stran, všemožnými službami a patrně veškerými zařízeními, která používáme. A to vše dokresluje povzdechnutím při rozhovoru samém: „Kdo ví, jestli nás právě teď neodposlouchává můj vlastní telefon?“

Příliš mnoho aplikací sbírá příliš mnoho dat příliš mnoha různými prostředky (Zdroj: Pixabay.com)

Problém spočívá v tom, kolika různých technologiemi jsme obklopeni, i v tom, jak komplexní data o nás sbírají. Dokáží jedince identifikovat pomocí laseru na základě změření tepu, jsou schopny využívat mnoho různých zařízení, v jejichž dosahu se pohybuje. „To všechno mi dělá starosti,“ říká Woz, „a nemyslím si, že jsme schopni tomu uniknout.“

Můj lajk nejde k vám, ale k inzerentům, upozorňuje Woz (Zdroj: Pixabay.com)

A dalším problémem je i naše naivita v přístupu k tomuto novému světu neustálého odposlouchávání a odchytávání veškerých informací. Stále nechápeme, že v podstatě stále někdo tato data zachytává, zpracovává, přeprodává a k čemusi používá. „Vedete konverzaci, o které se domníváte, že je soukromá... Říkáte věci, které by neměl nikdo jiný slyšet - už je proto, že takové je vaše očekávání... Ale nejde tomu zabránit. Lidi si myslí, že mají jistou úroveň soukromí, kterou prostě nemají,“ varuje Woz. A stejně tak se tomu děje i na sociálních sítích, jako je Facebook. „Když něco postnete, já to odlajkuju. Ale problém je v tom, že můj lajk nejde k vám, ale k inzerentům. I když já si myslím, že jde k vám. 

Reklamní společnosti samozřejmě žijí z reklamy, a proto vyhodnocují data o uživatelích. Woz si to uvědomuje a navrhuje prosté řešení ze strany uživatele: „Proč mi nedáte na výběr? Nechte mě zaplatit vám určitý obnos a vy na oplátku udržíte má data zcela bezpečná a soukromá na rozdíl od ostatních, kteří je prodávají inzerentům.“ A stejně tak samozřejmě někteří uživatelé raději zaplatí daty než penězi. „Existují různí lidé a některým stojí Facebook za ztrátu soukromí. Ale těm, kteří smýšlí jako já, doporučuji - měli byste přijít na způsob, jak se zbavit Facebooku.“

Nastavení - Vaše informace na Facebooku - Odstranění vašeho účtu a informací - Zobrazit - Odstranit účet - heslo - Odstranit účet (Zdroj: Facebook.com)

Jak na trvalé odstranění účtu na Facebooku?

Pro trvalé odstranění svého účtu na Facebooku:

  • v menu pod ikonkou šipky směřující dolů (umístěná vpravo nahoře na liště Facebooku) vyberte Nastavení
  • dále pokračujte na Vaše informace na Facebooku
  • u položky Odstranění vašeho účtu a informací zvolte Zobrazit
  • zobrazí se několik voleb pro Trvalé odstranění účtu:
    • Deaktivovat (pro zachování možnosti komunikovat přes Messenger); 
    • Stáhnout informace (tj. fotky a příspěvky); 
    • Upravit nastavení správců; 
  • po odbavení jednotlivých položek zvolte dole Odstranit účet
  • potvrďte volbu zadáním hesla; 
  • na posledním okně znovu potvrďte Odstranit účet

Ani odstraněním účtu se patrně sledování ze strany Facebooku nevyhnete. Společnost totiž v rámci své analytiky vytváří tzv. stínové profily všech uživatelů internetu a plní daty získanými při průchodech daných uživatelů rozličnými weby, které používají rozličné prvky napojení na Facebook.

Zdroje

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama