Vláda to zkouší s digitální daníVláda ČR se rozhodla zasáhnout vůči internetovým gigantům, kteří sice generují tržby na území České republiky (a Evropské unie vůbec), avšak zisky daní v zemích, které svou legislativu byly ochotny flexibilně přizpůsobit přítomnosti těchto firem. Jelikož daňová rezidence není jediným způsobem úniku daním u daných subjektů, zdaní vláda přímo tržby na území ČR, nikoliv jen všemi způsoby „očištěný“ zisk.
Vláda schválila návrh zákona o digitální dani. Míří na internetové giganty, kteří jsou digitálně přítomné v České republice, generují příjmy od českých občanů a firem, ale vše odvádějí do zemí, kde za velmi výhodných podmínek fyzicky zakotvili svá sídla.
Daň necílí na malé - dokonce ani na střední či dokonce ani na české poměry velké projekty. Týká se pouze společností
Zákon o dani z digitálních služeb cílí na 3 oblasti:
Fakticky by tedy měli platit velcí poskytovatelé reklamy, jako jsou Google a Facebook, firmy typu Amazon či Apple - a v důsledku toho, že se má nařízení vztahovat i na platformy digitální ekonomiky, které uživatelům umožňují poskytovat si mezi sebou navzájem služby za úplatu, i Uber či třeba Airbnb. 7 % z tržebVýše daně bude 7 % z tržeb na území ČR. Podstatným momentem je danění tržeb, nikoliv zisku, který právě tyto společnosti z daňových důvodů „očišťují“ všemi možnými i nemožnými způsoby. Zákon vstoupí v platnost v polovině roku 2020 a dle všeho bude platit pouze do roku 2024. Vláda tak chce ponouknout jednání na úrovni Evropské unie, která by měla zaujmout jednotné stanovisko při zdaňování internetových megakorporací. V roce 2020 se z daných podmínek predikuje daňový výnos ve výši 2,1 miliardy korun, v letech dalších by pak mělo jít až o pět miliard ročně. Ovšem Martin Tuček, daňový expert Moore Stephens, upozorňuje na možná úskalí výběru této daně: Zdroje
Daniel Beránek, 21.11.2019 17:17 Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti... Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... |