[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

UWP: přátelštější vůči hrám

Poslední aktualizace Windows (KB3156421) neinovovala jen prvky seriózní práce s operačním systémem, ale také hry a jejich schopnost dýchat v prostředí Universal Windows Platform (UWP). Byla odemčena obnovovací frekvence jejich zobrazovaní, jsou již podporovány technologie AMD FreeSync a Nvidia G-Sync a je možno vypnout VSync.

 

Universal Windows Platform: všechna zařízení, různé platformy, jeden systém

UWP je aplikačním prostředím, přístupem zhmotnělým v podobě moderních univerzálních aplikací, které jsou přístupné na všech platformách, sdílejí data svého uživatele napříč jednotlivými instancemi, jsou plně interoperabilní s dalšími aplikacemi operačního systému atd. Hlavními nevýhodami UWP pro hráče byly:

  • uzamčení obnovovací frekvence her v podobě univerzální aplikace;
  • nemožnost deaktivovat vertikální synchronizace VSync (VSync sice odstraňuje trhání obrazu, ale lehce zpomaluje jeho vykreslování - a někteří hráči dávají přednost rychlejším datům před dokonalým obrazem);
  • chybějí podpora pro technologie dynamické synchronizace snímkové frekvence mezi monitorem a grafickou kartou G-Sync od Nvidie a FreeSync v podání AMD. 

Jednou z prvních her, jejíž UWP verze dostane plnou podporu G-Sync i FreeSync bude Forza Motorsport 6

Naštěstí tyto okolnosti nebyly klíčové z hlediska fungování univerzálních aplikací a s aktualizací KB3156421 všechny mizí. Uvolnění těchto omezení se navíc týká všech UWP aplikací, nikoliv jen her. Milovníky úprav obnovovací frekvence mezi železem a monitorem už nebude omezovat Windows a jeho aplikační prostředí. Nyní musí už jen vyčkat, až tuto podporu implementují i UWP verze daných her. Mezi prvními by se měly objevit Gears of War: Ultimate Edition a Forza Motorsport 6: Apex. (Mimochodem beta verze Forzy Motorsport 6 je na Windows Store přístupná zdarma.)

Forza Motorsport 6: Apex je coby beta ve Windows Store dostupná zdarma

Bryan Langley, šéf vývojářů DirectX, komentuje rozdíly mezi Win32 a UWP aplikace, respektive jejich postupné mizení: „Z hlediska grafiky je Direct3D kód v univerzálních aplikacích skoro stejný jako ve Win32 aplikacích. Udělali jsme jen pár změn týkajících se systémové práce s okny, které se hlavně dotkly celoobrazovkového režimu. Z hlediska výkonu nejsou mezi UWP a Win32 aplikace v DirectX 12 žádné rozdíly.“

Jedinou platformou, na které avizované odemčení obnovovací frekvence UWP aplikací ještě nefunguje, jsou notebooky s hybridním režimem integrované a diskrétní grafické karty.

Zdroje: DirectX Developer Blog

 

 

 

 

 

Avast prodával své uživatele marketérům

Každé ZADARMO bývá zaplaceno. Což právě dokázal Avast všem uživatelům antivirů Avast FREE a AVG FREE. Jak se portálu PCMag a Motherboard podařilo zjistit, prodával Avast data shromážděná mimo jiné i prostřednictvím bezplatných verzí produktů Avast...

Kyberhrozby 2020

Rok 2020 vyhlíží implementaci nových technologií, které pozmění způsoby, kterými chápeme je, sebe samé i svět. Bezprostřední přítomnost informací se bude v důsledcích rovnat neskutečnému nárůstu vstupních bodů všemožných...

AIRBUS a KOMP: PČR proti darknetu

Policie České republiky rozbila sny fanouškům seriálu Jak prodávat drogy přes internet (rychle). Že nejsou nedohledatelní, nekontrolovatelní a schopni zneužívat služeb dopravců se Národní protidrogové centrále podařilo dokázat ve spolupráci s...

Sedmičky končí

14. ledna 2020 byly uvolněny poslední aktualizace pro operační systém Windows 7. A s tím ukončil jejich podporu i Microsoft. Nejen v českých luzích a hájích populární Sedmičky se tak vydají cestou nekompatibility s dalším softwarem, posléze i hardwarem...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world