[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

UWP: přátelštější vůči hrám

Poslední aktualizace Windows (KB3156421) neinovovala jen prvky seriózní práce s operačním systémem, ale také hry a jejich schopnost dýchat v prostředí Universal Windows Platform (UWP). Byla odemčena obnovovací frekvence jejich zobrazovaní, jsou již podporovány technologie AMD FreeSync a Nvidia G-Sync a je možno vypnout VSync.

 

Universal Windows Platform: všechna zařízení, různé platformy, jeden systém

UWP je aplikačním prostředím, přístupem zhmotnělým v podobě moderních univerzálních aplikací, které jsou přístupné na všech platformách, sdílejí data svého uživatele napříč jednotlivými instancemi, jsou plně interoperabilní s dalšími aplikacemi operačního systému atd. Hlavními nevýhodami UWP pro hráče byly:

  • uzamčení obnovovací frekvence her v podobě univerzální aplikace;
  • nemožnost deaktivovat vertikální synchronizace VSync (VSync sice odstraňuje trhání obrazu, ale lehce zpomaluje jeho vykreslování - a někteří hráči dávají přednost rychlejším datům před dokonalým obrazem);
  • chybějí podpora pro technologie dynamické synchronizace snímkové frekvence mezi monitorem a grafickou kartou G-Sync od Nvidie a FreeSync v podání AMD. 

Jednou z prvních her, jejíž UWP verze dostane plnou podporu G-Sync i FreeSync bude Forza Motorsport 6

Naštěstí tyto okolnosti nebyly klíčové z hlediska fungování univerzálních aplikací a s aktualizací KB3156421 všechny mizí. Uvolnění těchto omezení se navíc týká všech UWP aplikací, nikoliv jen her. Milovníky úprav obnovovací frekvence mezi železem a monitorem už nebude omezovat Windows a jeho aplikační prostředí. Nyní musí už jen vyčkat, až tuto podporu implementují i UWP verze daných her. Mezi prvními by se měly objevit Gears of War: Ultimate Edition a Forza Motorsport 6: Apex. (Mimochodem beta verze Forzy Motorsport 6 je na Windows Store přístupná zdarma.)

Forza Motorsport 6: Apex je coby beta ve Windows Store dostupná zdarma

Bryan Langley, šéf vývojářů DirectX, komentuje rozdíly mezi Win32 a UWP aplikace, respektive jejich postupné mizení: „Z hlediska grafiky je Direct3D kód v univerzálních aplikacích skoro stejný jako ve Win32 aplikacích. Udělali jsme jen pár změn týkajících se systémové práce s okny, které se hlavně dotkly celoobrazovkového režimu. Z hlediska výkonu nejsou mezi UWP a Win32 aplikace v DirectX 12 žádné rozdíly.“

Jedinou platformou, na které avizované odemčení obnovovací frekvence UWP aplikací ještě nefunguje, jsou notebooky s hybridním režimem integrované a diskrétní grafické karty.

Zdroje: DirectX Developer Blog

 

 

 

 

 

Tiskárny HP jsou děravé

HP varuje před riziky bezpečnostních děr, které se objevily ve firmwaru tiskáren HP. Chyby mohou vyústit v přetečení vyrovnávací paměti a vzdálené spuštění kódu. Což útočníkům umožňuje infiltraci vlastního...

Podzimní novinky Zoner Photo Studia X: Více místa pro fotky i nativní podpora RAWů

Podzimní aktualizace Zoner Photo Studia X přináší změny hluboko uvnitř programu i v uživatelském rozhraní. Univerzální software pro úpravu fotek a videí nově nativně podporuje RAW formáty mnoha rozšířených fotoaparátů nebo...

Náklaďáky řídí umělá inteligence | Solvertech

Za volantem náklaďáku ještě stále musí sedět živý chlap (nebo dáma), stále víc jím ale točí umělá inteligence. V podmínkách ropného šoku a trvalé dopravní kalamity přestává na...

ÚOOÚ šetří kvůli úniku dat Shoptet

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vyzývá klienty Shoptetu, aby prověřili, zda nedošlo k narušení zabezpečení osobních údajů. Podezřelými jsou v tomto případě analytické aplikace firmy MonkeyData, které měly...


 
© 2005-2022 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama