[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

UWP: přátelštější vůči hrám

Poslední aktualizace Windows (KB3156421) neinovovala jen prvky seriózní práce s operačním systémem, ale také hry a jejich schopnost dýchat v prostředí Universal Windows Platform (UWP). Byla odemčena obnovovací frekvence jejich zobrazovaní, jsou již podporovány technologie AMD FreeSync a Nvidia G-Sync a je možno vypnout VSync.

 

Universal Windows Platform: všechna zařízení, různé platformy, jeden systém

UWP je aplikačním prostředím, přístupem zhmotnělým v podobě moderních univerzálních aplikací, které jsou přístupné na všech platformách, sdílejí data svého uživatele napříč jednotlivými instancemi, jsou plně interoperabilní s dalšími aplikacemi operačního systému atd. Hlavními nevýhodami UWP pro hráče byly:

  • uzamčení obnovovací frekvence her v podobě univerzální aplikace;
  • nemožnost deaktivovat vertikální synchronizace VSync (VSync sice odstraňuje trhání obrazu, ale lehce zpomaluje jeho vykreslování - a někteří hráči dávají přednost rychlejším datům před dokonalým obrazem);
  • chybějí podpora pro technologie dynamické synchronizace snímkové frekvence mezi monitorem a grafickou kartou G-Sync od Nvidie a FreeSync v podání AMD. 

Jednou z prvních her, jejíž UWP verze dostane plnou podporu G-Sync i FreeSync bude Forza Motorsport 6

Naštěstí tyto okolnosti nebyly klíčové z hlediska fungování univerzálních aplikací a s aktualizací KB3156421 všechny mizí. Uvolnění těchto omezení se navíc týká všech UWP aplikací, nikoliv jen her. Milovníky úprav obnovovací frekvence mezi železem a monitorem už nebude omezovat Windows a jeho aplikační prostředí. Nyní musí už jen vyčkat, až tuto podporu implementují i UWP verze daných her. Mezi prvními by se měly objevit Gears of War: Ultimate Edition a Forza Motorsport 6: Apex. (Mimochodem beta verze Forzy Motorsport 6 je na Windows Store přístupná zdarma.)

Forza Motorsport 6: Apex je coby beta ve Windows Store dostupná zdarma

Bryan Langley, šéf vývojářů DirectX, komentuje rozdíly mezi Win32 a UWP aplikace, respektive jejich postupné mizení: „Z hlediska grafiky je Direct3D kód v univerzálních aplikacích skoro stejný jako ve Win32 aplikacích. Udělali jsme jen pár změn týkajících se systémové práce s okny, které se hlavně dotkly celoobrazovkového režimu. Z hlediska výkonu nejsou mezi UWP a Win32 aplikace v DirectX 12 žádné rozdíly.“

Jedinou platformou, na které avizované odemčení obnovovací frekvence UWP aplikací ještě nefunguje, jsou notebooky s hybridním režimem integrované a diskrétní grafické karty.

Zdroje: DirectX Developer Blog

 

 

 

 

 

Google Chrome označí pomalé weby

Vývojáři prohlížeče Chrome následují příklon ostatních vývojových oddělení Googlu k rychlosti a chystají se označovat pomalé weby. Obdobného označování se v rámci služeb Googlu už dostalo nezabezpečeným webům běžícím...

Firefox 70: zrychlení a větší soukromí

Firefox si k sedmdesátce nadělil nové logo. A aby ani uživatelé nepřišli zkrátka, inovuje hned tři technologie pro zrychlení načítání webů. Veškerý vývoj pak směřuje proti trendu neustálého špiclování. Firefox se snaží...

Opera se přidává k DNS-over-HTTPS

Šifrování překladu názvu domén je buď nosný koncept zabezpečení internetové komunikace - nebo alespoň dostatečně trendy. Každopádně po Firefoxu, v jehož nastavení a vývoji se DNS-over-HTTPS skrývalo již delší dobu, a Chrome se k jeho implementaci...

CZ.NIC vypne původní ODVR

Kdo využívá DNS servery CZ.NIC - možná je znáte spíše pod méně lidovým a technicky správným názvem otevřené DNSSEC validující resolvery (ODVR) - měl by zbystřit. Ty původní odcházejí do křemíkového nebe a...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world