[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

UWP: přátelštější vůči hrám

Poslední aktualizace Windows (KB3156421) neinovovala jen prvky seriózní práce s operačním systémem, ale také hry a jejich schopnost dýchat v prostředí Universal Windows Platform (UWP). Byla odemčena obnovovací frekvence jejich zobrazovaní, jsou již podporovány technologie AMD FreeSync a Nvidia G-Sync a je možno vypnout VSync.

 

Universal Windows Platform: všechna zařízení, různé platformy, jeden systém

UWP je aplikačním prostředím, přístupem zhmotnělým v podobě moderních univerzálních aplikací, které jsou přístupné na všech platformách, sdílejí data svého uživatele napříč jednotlivými instancemi, jsou plně interoperabilní s dalšími aplikacemi operačního systému atd. Hlavními nevýhodami UWP pro hráče byly:

  • uzamčení obnovovací frekvence her v podobě univerzální aplikace;
  • nemožnost deaktivovat vertikální synchronizace VSync (VSync sice odstraňuje trhání obrazu, ale lehce zpomaluje jeho vykreslování - a někteří hráči dávají přednost rychlejším datům před dokonalým obrazem);
  • chybějí podpora pro technologie dynamické synchronizace snímkové frekvence mezi monitorem a grafickou kartou G-Sync od Nvidie a FreeSync v podání AMD. 

Jednou z prvních her, jejíž UWP verze dostane plnou podporu G-Sync i FreeSync bude Forza Motorsport 6

Naštěstí tyto okolnosti nebyly klíčové z hlediska fungování univerzálních aplikací a s aktualizací KB3156421 všechny mizí. Uvolnění těchto omezení se navíc týká všech UWP aplikací, nikoliv jen her. Milovníky úprav obnovovací frekvence mezi železem a monitorem už nebude omezovat Windows a jeho aplikační prostředí. Nyní musí už jen vyčkat, až tuto podporu implementují i UWP verze daných her. Mezi prvními by se měly objevit Gears of War: Ultimate Edition a Forza Motorsport 6: Apex. (Mimochodem beta verze Forzy Motorsport 6 je na Windows Store přístupná zdarma.)

Forza Motorsport 6: Apex je coby beta ve Windows Store dostupná zdarma

Bryan Langley, šéf vývojářů DirectX, komentuje rozdíly mezi Win32 a UWP aplikace, respektive jejich postupné mizení: „Z hlediska grafiky je Direct3D kód v univerzálních aplikacích skoro stejný jako ve Win32 aplikacích. Udělali jsme jen pár změn týkajících se systémové práce s okny, které se hlavně dotkly celoobrazovkového režimu. Z hlediska výkonu nejsou mezi UWP a Win32 aplikace v DirectX 12 žádné rozdíly.“

Jedinou platformou, na které avizované odemčení obnovovací frekvence UWP aplikací ještě nefunguje, jsou notebooky s hybridním režimem integrované a diskrétní grafické karty.

Zdroje: DirectX Developer Blog

 

 

 

 

 

Končí podpora Office 2010 Windows a Office 2016 Mac

Od 14. října 2020 už nejsou dostupny žádné další aktualizace pro kancelářský balík Office verze 2010 na platformě Windows a Office 2016 na platformě macOS. Microsoft k nim pomalu ukončuje uživatelskou podporu a postupně zruší i online nápovědu k nim.  ...

Mapy.cz rozšiřují sdílení o popisky a náhledovou mapku

Mapy.cz už delší dobu umožňují ukládání vlastní bodů, tras a map. A tyto lze nejen sdílet s dalšími účastníky výletů. Nově orientaci adresátů urychlení vyznačení sdíleného bodu na náhledové mapce republiky...

Facebook propojí Messenger a zprávy Instagramu

...a po časech divergence nastane opět věk konvergence, mohlo by znít proroctví komunikačního teoretika. Zatímco v minulosti Facebook, Google a další činitelé instant messagingu složitě rozdrobovali komunikační služby, utíkali od protokolu XMPP a uzavírali své...

Google spouští Play Pass už i v ČR

Tarif neomezeného přístupu k omezenému počtu aplikací z aplikačního obchodu Google Play míří už i na Moravu, do Slezska a do Čech. Díky měsíčnímu či ročnímu tarifu získá neomezený přístup nejen konkrétní uživatel, ale v...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama