[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Takové to české internetování

Průzkum agentury STEM/MARK převádí české internetování do čísel. Dle všeho nejčastěji vyhledáváme, hned potom kontrolujeme své emaily a díváme se, zda vzbuzujeme nějakou reakci na sociálních sítích. Téměř veškeré chování se silněji vyskytuje u mužů a u mladších ročníků.

 

Způsoby užívání internetu se liší napříč věkovými kategorie i u pohlaví

Češi kupodivu na internetu vyhledávají informace, aspoň to uvádí 67 % ze vzorku 511 respondentů, které STEM/MARK vyzpovídala pro digitální agenturu Aitom. Nejvíce hledají mladí lidé ze skupiny 18 - 29 let (75 % případů), méně kohorta 30 - 44 let (68 %) a nejméně skupina 45 - 59 let (57 %).

Trend používání emailu je přímo vázáno na povahu pracovních pozic, proto je silnější u vysokoškolsky vzdělaných

Dalším chování v řadě je kontrola o odesílání emailů 57 %), přičemž email používají především vzdělanější. Denně používá email na 75 % vysokoškolsky vzdělaných, středoškoláci jen v 49 % případů. Více než polovina respondentů (napříč věkovými kategoriemi) pak email kontroluje hned několikrát denně. Používání emailu napříč věkovými kategoriemi je velmi vyrovnané.

Výzkum trošku nešťastně nerozlišil používání jednotlivých sociálních sítí

Několikrát denně pak více než polovina z nás (53 %) kontroluje i sociální sítě, „jako jsou primárně Facebook, Twitter, Google+ a další.“ Zde ženy lámou trend a používají častěji (v 64 % případů) než muži (43 % vzorku). Na věkových kategoriích je nejzřetelněji vidět afinita mladých k používání sociálních sítí, která s věkem klesá. Škoda, že zde se výzkumníci nevěnovali rozlišení jednotlivých sítí, neboť používání Facebooku bude téměř jistě trendu dominovat a některé ze sítí používaných nejmladšími budou v ostatních věkových kategoriích zcela absentovat.

YouTube táhne především mladší diváky

Sledování multimediálních obsahů např. na YouTube se věnují také hlavně mladí. Naopak u nejstarší skupiny se stejné aktivitě věnuje jen 6 % respondentů.

Muži sledují online zpravodajství usilovněji

Čtvrtou nejrozšířenější formou používání internetu je sledování online zpravodajství, které se těší téměř 40 % Čechů. Muži jsou kapku aktivnější (46 %), oproti jen 35 % žen. Ostatně muži jsou lépe obeznámeni i s technickým fungováním internetu, v závislosti čehož také v 83 % znají rychlost svého připojení, kdežto 47 % žen vůbec neví, jakou rychlostí k nim tečou data. A nakonec muži vládnou také konzumaci erotického obsahu - 24 % z nich navštěvuje příslušné weby několikrát týdně. Témuž se věnuje jen 5 % žen.  

Více než čtvrtina Čechů nakupuje opakovaně každý týden

Silné je i zastoupení pravidelných zákazníků e-shopů. 27 % Čechů nakupuje online pravidelně, více ženy (33 %) než muži (21%) a vůbec nejvíc nezaměstnaní a matky na mateřské dovolené (42 % dotázaných). 

“Můžeme říci, že výsledky našeho průzkumu se odráží v nastavení online marketingu různých značek. Značky cílící na mladší generaci, inzerují převážně na Facebooku či Instagramu. Vzhledem k nastolenému trendu tak lze do budoucna očekávat ještě větší zacílení na tuto generaci, například také prostřednictvím větší personalizace a použití dalších podpůrných nástrojů,” komentuje marketingový potenciál zjištěných dat Pavel Houser, ředitel firmy Aitom. Houser dále předpokládá, že v příštích letech podíl Čechů aktivních online několikrát denně překročí hranici 80 %. Tím pádem porostou i skupiny potenciálních zákazníků zacílitelných online reklamou.

Zdroje: tisková zpráva AITOM

 

 

 

 

 

20 GB za očkování? Ulož.to!

20 GB stahování dat plnou rychlostí nabízí sdílecí server Ulož.to. Činí tak v rámci kampaně Očkuj se s Ulož.to, která je cílena na podporu očkování proti koronaviru COVID-19. Uloz.to se tak přidává k řadě firem, které...

V testech pokročilých hrozeb nejlépe skóroval Avast/AVG

AV-Comparatives se v aktuálním testu ochran před pokročilými kyberhrozbami zaměřili na software velkých jmen. Testovali jak zabezpečení koncových bodů ve firemním prostředí, tak i spotřebitelský software určený pro domácí použití....

Seznam.cz varuje před extrémním počasím přímo ve vyhledávání

Vyhledávání Seznamu.cz nabídne widget Počasí.cz doplněný o varování Českého hydrometeorologického ústavu. Díky tomu budou uživatelé nejen okamžitě upozorněni na blížící se nebezpečí, ale také...

Firefox 94: všehochuť podzimních novinek

Firefox si v 94. iteraci připravil podzimní barvičky, defaultní aplikaci site isolation, možnost tichých aktualizací na pozadí bez běžící aplikace, snížení množství upozornění a spoustu implementací funkcionalit specifických pro Windows 11, macOS i...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama