[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Takové to české internetování

Průzkum agentury STEM/MARK převádí české internetování do čísel. Dle všeho nejčastěji vyhledáváme, hned potom kontrolujeme své emaily a díváme se, zda vzbuzujeme nějakou reakci na sociálních sítích. Téměř veškeré chování se silněji vyskytuje u mužů a u mladších ročníků.

 

Způsoby užívání internetu se liší napříč věkovými kategorie i u pohlaví

Češi kupodivu na internetu vyhledávají informace, aspoň to uvádí 67 % ze vzorku 511 respondentů, které STEM/MARK vyzpovídala pro digitální agenturu Aitom. Nejvíce hledají mladí lidé ze skupiny 18 - 29 let (75 % případů), méně kohorta 30 - 44 let (68 %) a nejméně skupina 45 - 59 let (57 %).

Trend používání emailu je přímo vázáno na povahu pracovních pozic, proto je silnější u vysokoškolsky vzdělaných

Dalším chování v řadě je kontrola o odesílání emailů 57 %), přičemž email používají především vzdělanější. Denně používá email na 75 % vysokoškolsky vzdělaných, středoškoláci jen v 49 % případů. Více než polovina respondentů (napříč věkovými kategoriemi) pak email kontroluje hned několikrát denně. Používání emailu napříč věkovými kategoriemi je velmi vyrovnané.

Výzkum trošku nešťastně nerozlišil používání jednotlivých sociálních sítí

Několikrát denně pak více než polovina z nás (53 %) kontroluje i sociální sítě, „jako jsou primárně Facebook, Twitter, Google+ a další.“ Zde ženy lámou trend a používají častěji (v 64 % případů) než muži (43 % vzorku). Na věkových kategoriích je nejzřetelněji vidět afinita mladých k používání sociálních sítí, která s věkem klesá. Škoda, že zde se výzkumníci nevěnovali rozlišení jednotlivých sítí, neboť používání Facebooku bude téměř jistě trendu dominovat a některé ze sítí používaných nejmladšími budou v ostatních věkových kategoriích zcela absentovat.

YouTube táhne především mladší diváky

Sledování multimediálních obsahů např. na YouTube se věnují také hlavně mladí. Naopak u nejstarší skupiny se stejné aktivitě věnuje jen 6 % respondentů.

Muži sledují online zpravodajství usilovněji

Čtvrtou nejrozšířenější formou používání internetu je sledování online zpravodajství, které se těší téměř 40 % Čechů. Muži jsou kapku aktivnější (46 %), oproti jen 35 % žen. Ostatně muži jsou lépe obeznámeni i s technickým fungováním internetu, v závislosti čehož také v 83 % znají rychlost svého připojení, kdežto 47 % žen vůbec neví, jakou rychlostí k nim tečou data. A nakonec muži vládnou také konzumaci erotického obsahu - 24 % z nich navštěvuje příslušné weby několikrát týdně. Témuž se věnuje jen 5 % žen.  

Více než čtvrtina Čechů nakupuje opakovaně každý týden

Silné je i zastoupení pravidelných zákazníků e-shopů. 27 % Čechů nakupuje online pravidelně, více ženy (33 %) než muži (21%) a vůbec nejvíc nezaměstnaní a matky na mateřské dovolené (42 % dotázaných). 

“Můžeme říci, že výsledky našeho průzkumu se odráží v nastavení online marketingu různých značek. Značky cílící na mladší generaci, inzerují převážně na Facebooku či Instagramu. Vzhledem k nastolenému trendu tak lze do budoucna očekávat ještě větší zacílení na tuto generaci, například také prostřednictvím větší personalizace a použití dalších podpůrných nástrojů,” komentuje marketingový potenciál zjištěných dat Pavel Houser, ředitel firmy Aitom. Houser dále předpokládá, že v příštích letech podíl Čechů aktivních online několikrát denně překročí hranici 80 %. Tím pádem porostou i skupiny potenciálních zákazníků zacílitelných online reklamou.

Zdroje: tisková zpráva AITOM

 

 

 

 

 

V Seznamu je prý bomba

30. června 2021, 13:00 - Anonym nahlásil Policii ČR umístění výbušnin v některé z budov společnosti Seznam v České republice. Ta okamžitě zahájila evakuaci všech budov ve spolupráci s hasiči. Evakuace se dotkla nejen zaměstnanců Seznamu, ovšem všech...

Ostravská Karolina je 70. na světě

Karolina je 70. na světě. Teda ne důl Karolina, ani koksovna Karolina, ani plocha po obou zaniklých entitách Karolina - a dokonce ani obchodní centrum Karolina - ale superpočítač Karolina ze stáje IT4Innovations sídlícího v areálu Vysoké školy...

Seznamu se v roce 2020 dařilo

Seznamu se v době koronakrize dařilo. Počáteční nervozitu z pandemie rychle rozptýlil přesun naprosté většiny uživatelů, konzumentů online produktů i zákazníků kamenných prodejen do online prostředí. Díky tomu Seznam dosáhl obratu necelých 5 miliard...

Seznam, Televize Seznam a Stream.cz: škatule brandů, hejbejte se!

Branding je zapeklitá disciplína a nejedna firma se v něm může ztrácet. Disponujete-li videoobsahem, kanálem televize, televizním zpravodajstvím a subdoménou s TV programem, můžete být z toho jelen rychleji, než vyslovíte Seznam. A proto se Seznam pokusí opět sjednotit...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama