[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se a vlastní diskuze

Preferenční tlačítko typu To se mi líbí zavádí i Seznam.cz. Jmenuje se Líbí se. Dostalo podobu srdíčka. Vyjadřuje čtenářův zájem o konkrétní článek. Kromě vnitřní hodnoty pro redakci stojící za článkem samozřejmě ovlivní i doporučovací algoritmus, který určuje prioritu obsahů na stránkách Seznamu. V začátku s ním budou pracovat pouze weby Seznamu, posléze ovlivní zobrazování obsahu na portálech Seznamu z partnerských webů. 

 

Seznam.cz zavádí tlačítka Líbí se a diskuze v novém hávu

Srdíčko Líbí se

Seznam chce zvýšit zapojení svých čtenářů, apelovat jejich reakci, tím pádem posílit návraty a užší vazbu s médiem. A to nejen u svých portálů (Novinky.cz, SeznamZpravy.cz, Proženy.cz...), ale i u obsahu, na jehož distribuci se podílí. Typicky jsou to obsahové weby zobrazované na hlavní straně Seznam.cz.

Tlačítkem Líbí se mohou čtenáři vyjádřit svůj zájem o konkrétní článek, a dát tak zpětnou vazbu redakci, zda se jim obsah příspěvku líbí, lakonicky uvádí funkcionalitu mluvčí Aneta Kapuciánová. Nicméně tuto funkci prostého ohlasu doprovází i funkce organizačně distribuční. Množství srdíček ovlivní pozice zobrazování na domovské stránce Seznamu. Kapuciánová to potvrzuje: Kromě hodnocení samotného textu má však čtenářova reakce vliv i na doporučovací algoritmus, který míru kladné zpětné vazby zohledňuje při řazení článků na domovské stránce Seznamu. Články s vyšším počtem uživatelských reakcí mají šanci na lepší umístění.

Srdíčka Líbí se na hlavní straně Seznamu (Zdroj: Seznam.cz)

Srdíčka Líbí se už zobrazují. Zatím je najdeme na obsahových webech Seznamu a u konkrétních článků z těchto webů zobrazovaných na Seznam.cz. Nasazení je zatím v naprostých začátcích. Srdíčko Líbí se se u textů ještě ani neprobojovalo na úroveň sdílecích tlačítek Facebooku a Twitter, která se nacházejí mezi titulkem a titulním obrázkem článků. Zatím se musí spokojit s místem na úplném konci článku. A je otázkou, kolik čtenářů v netrpělivé době k němu vůbec dojde.

Diskuze na Proženy.cz v novém hávu (Zdroj: Prozeny.cz)

Diskuze v novém

Alternací lajkovacího tlačítka Facebooku to nekončí. Seznam nasazuje i nový modul pro diskuze, který má nahradit a unifikovat předchozí podoby diskuze napříč všemi obsahovými portály Seznamu. Nové diskuze se testují už od července na webu Proženy.cz. Diskuze v novém pojetí vyžadují přihlášení účtem Seznamu. Jsou designovány ve vzdušném stylu - milovníci hutnosti informací se budou kapku vztekat. Využívají odpovědí, zkracování rozsahu odpovědí, preferování odpovědí pomocí srdíček a řazení podle oblíbenosti a času přidání. 

Retence aneb udržení uživatele

Seznam oběma funkcemi cílí na profesionální práci s distribucí mediálního obsahu úzce navázaného na reklamní služby. A v konečném důsledku si slibuje vyšší zapojení čtenáře, jeho užší vztah s mediálním komplexem a častější návraty. To potvrzují slova Matěje Huška, šéfa domovské stránky Seznam.cz a obsahových služeb:

Novými diskuzemi i tlačítkem Líbí se sledujeme dva strategické cíle. V první řadě chceme uživatelům umožnit snazší interakci s obsahem publikovaným našimi i partnerskými redakcemi. Běžně jsme svědky tohoto chování na sociálních sítích, my ale stojíme o to, aby se uživatelé mohli k tématům vyjadřovat přímo u zdroje.

Druhý důvod spuštění výše zmíněných funkcí je pak získávání zpětné vazby pro naše doporučovací algoritmy. To nám pomůže vylepšit uživatelský zážitek a pozitivně se to promítne i do návštěvnosti jednotlivých obsahových webů.

Nejen pro weby Seznamu

Hlavní strana Seznam nezobrazuje - a nedoporučuje - jen obsahy svých služeb, ale také mnoha dalších partnerů. Proto po úspěšných testech nabídne obě fičury i externím partnerům. A to sice nejdřív těm, kteří se Seznamem spolupracují a jejichž obsah se už nyní vypisuje na domovské straně Seznam.cz automatizovaně pomocí feedu. A do budoucna pak zvažujeme nabídnout obě funkce i těm obsahovým portálům, se kterými nespolupracujeme v rámci tzv. feedu, slibuje Hušek.

Implementace vlivu lajkovacích tlačítek bude relativně jednoduchá. Necháme se překvapit, jak vývojáři pojmou vliv diskuzí na doporučovací algoritmus článků na první straně Seznamu.

Zdroje

  • Blog Seznam.cz
  • Novinky.cz
  • ProŽeny.cz
  • Seznam.cz

 

 

 

 

 

Top 10 phishingu 2020

Rok 2020 ničím jiným než koronou numerology zatím neoblažil, a tak se můžeme podívat, na co zaměstnanci nejčastěji skočí, když jde o phishing a sociální inženýrství, právě v roce, kdy se naprostá většina práce přesunula do režimu home office a naprostá...

Vivaldi 3.3: pauza od internetu, drobečková navigace v URL

Vývojáři Vivaldi potvrzují přístup otevřené mysli k věci. V nové edici přicházejí s možností pauznout všecky ty internety, prokliknout se na konkrétní část URL adresy (a tak víceméně alternují drobečkovou navigaci) a pro...

Google staví vlastní město

Řádí-li ve světě koronavirus, vaši zaměstnanci jsou pro vás příliš cenní, mají to k vám daleko a vy víceméně chcete mít pod kontrolou i jejich zdraví - proč si nepostavit vlastní městečko? A přesně to má v plánu Google....

Apple uchrání MAC adresu zařízení před sledováním

Apple přichází s novou ochranou soukromí svých uživatelů, a to sice se soukromou Wi-Fi MAC adresou. Zapnutím této funkce bude zařízení na každé Wi-Fi vystupovat pod jinou MAC adresou, což ztíží identifikaci zařízení a jeho sledování při průchodu...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama