[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Opera integruje blokátor reklam KE STAŽENÍ ZDARMA

Blokování reklam to není jen kontroverzní téma vztahující se k uživení obsahových webů. Je to také velký byznys, jak dokázala partička kolem rozšíření AdBlock. Se svou troškou do mlýna přichází i finský prohlížeč Opera. Jeho vývojáři totiž testují integraci blokátoru reklam přímo v prohlížeči.

 

Blokování reklam půjde povolit či zamítnout prostřednictvím ikonky štítku v adresním řádku

Tým vývojářů Opery vidí v blokování reklam velký prostor pro úsporu výkonu. Slovy jednoho z nich, Kristiana Kolondry: „Kdyby neexistovaly nenažrané reklamy, některé z největších webů by se načítaly až o 90 % rychleji.“ Proto Operáci přichází s vlastním, specifickým způsobem blokování reklam - integrovaným blokátorem reklam, využívajícím mimo jiné i filtr EasyList, známý z populárního doplňku AdBlock.

Výhodou integrovaného blokování má být nesrovnatelná rychlost celého procesu, neboť se má odehrávat na úrovni vykreslování webových stránek. Kolondra to popisuje: „Když jsme profilovali výkon blokátorů reklam, zjistili jsme, že i běžně používané seznamy blokovaných adres jsou vysoké kvality a umožňují zablokovat naprostou většinu nežádoucích prvků. Problém je ovšem jinde. Většina blokovacích doplňků a rozšíření plýtvají drahocenným časem a systémovými prostředky na to, aby zjistili, zda se URL a prvky stránky nacházejí v jejich seznamech k zablokování. Opera naproti tomu užívá pro kontrolu blokovacího seznamu nativní kód a výkonných algoritmů, takže zpoždění je naprosto zanedbatelné. Krom toho Opera zablokuje reklamu hned, jak může - přímo v enginu, když je vyslán první požadavek na URL.“

Statistiky zablokovaných reklam a ušetřených dat

Zajímavou charakteristikou celé funkcionality je způsob jejího spuštění. Defaultně je vypnuta. Operáci říkají, že jejich browser detekuje, zda se se na prohlížené stránce objevují reklamy, které by se daly zablokovat a sám nabídne blokovací fičuru. Uživatel sice nebude moci ovlivnit, které konkrétní reklamy/prvky se na stránce mají objevovat, ale bude moci zapnout či vypnout blokování reklam pro daný web prostřednictvím ikonky štítku zobrazujícím se v adresním řádku prohlížeče. Tato ikonka navíc umožní  přístup ke statistikám množství zablokovaných reklam a ušetřených dat - a také k testu načtení stránky za a bez pomoci blokátoru reklam.

Účinnost nové funkcionality vývojáři otestovali při načítání 66 datovým obsahem překypujících webů na počítači poháněném procesorem AMD Phenom II X6 s 8 GB RAM v 64bitovém systému Windows 10. Výsledky jsou velmi slibné: nativní řešení Opery bylo o 21 % rychlejší než Firefox s doplněný AdBlockem, o 45 % rychlejší než Google Chrome s tímtéž doplňkem a až o 89 % rychlejší než Microsoft Edge bez blokování reklam.

Celá funkce je zatím v alfa fázi testování. Pokud ji chcete vyzkoušet, nainstalujte Operu pro vývojáře.

Zdroje: Opera Blogs

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Microsoft odhalil, jak obejít kontrolu TPM 2.0

Microsoft opět zpestřuje příchod nového operačního systému Windows 11. Po obecně rozšířené nevůli vůči požadavku šifrovacího procesoru TPM ve verzi 2.0, se rozpoutala kritika Microsoftu. Navíc následovaly neoficiální postupy, jak obejít...

Antiviry velkých jmen jsou připraveny na Windows 11

Povyšování Windows se opakovaně potýká s rozličnými problémy. I při minoritních změnách se aktualizace dostávají do problémů s kompatibilitou - a ty se často týkají programů, jejichž dlouhé prsty sahají až do jádra...

Chrome 94: nové centrum sdílení a kontroverzní Idle Detection API

Google Chrome se už po necelých čtyřech týdnech hlásí s novou verzí číslo 94. Je to tak, protože prohlížeč přešel z šestitýdenního vývojového cyklu na cyklus čtyřtýdenní. A to především v rámci...

Microsoft bude varovat před instalací Windows 11 na nepodporovaném hardwaru

Microsoft se neustále zamotává ve svých prohlášeních ohledně Windows 11, ne úplně podporovaného hardwaru, možnosti instalace nového systému a možnostech příjmu následujících aktualizací a podpory vůbec. Nově nechává...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama