
Neaktualizujte firmware tiskáren HPTak to máme přesně rok a Hewlett-Packard opět obšťastňuje své zákazníky aktualizací firmwaru, jejíž vinou už nebudou na svých tiskárnách tisknout, pokud jsou v nich vloženy náplně nepocházející od HP. Kterých tiskáren se to týká? Dá se obejít? Jak dlouho to tentokrát HPéčku vydrží?
13. září 2016 hromadně přestávaly tiskárny značky HP tisknout. Jediné info, které sama zařízení uživatelům servírovala bylo hlášení: „Problém s tiskovou kazetou. Jedna nebo více tiskových kazet je poškozena. Vyjměte tyto kazety a nahraďte je novými.“ Holandský výrobce originálních i neoriginálních náplní 123inkt.nl se tehdy jal identifikovat problém a našel ho ve firmwaru HP ve verzích z roku 2015. Samotný kód způsobující nefunkčnost byl tedy uvolněn mnohem dříve a jeho inicializace byla plánovaná k září 2016. Jinými slovy, HP jednoznačně injektovalo tento kus kódu do firmwaru záměrně. Takové chování vůči zákazníkům samozřejmě vyvolalo patřičně negativní odezvu. Za práva zákazníků se tenkrát postavila i společnost Electronic Frontiers Foundation, která se mj. věnuje veřejné ochraně digitálních práv obyvatelů kyberprostoru. Znechucení a odpor si HP vysloužilo nejen za znefunkčnění tiskáren, ale i za devalvaci aktualizační funkce, za neúctu k důvěře zákazníků, za faktický podvod při koupi daného produktu, který byl následně znefunkčněn a za arogantní vyhrožování stíháním na základě zákona Digital Millennium Copyright Act všem, kteří si dovolili na celou skutečnost poukázat. HP nakonec deklarativně ustoupilo se slovy, ze kterých se dala dnešní situace tušit: „Budeme i nadále využívat bezpečnostní prvky, které ochrání kvalitu uživatelské zkušenosti, zachovají integritu našich tiskových systémů a ochrání naši produkci včetně autentifikačních metod, kterou mohou zabránit některým doplňkům třetích stran v práci.“ A vskutku, rok se s rokem sešel a HP si opět bere za rukojmí vlastní zákazníky, jimž chce vnutit originální - tedy od HP pocházející - tiskové náplně. Problém tentokrát zaregistroval německý prodejce tiskových náplní Superpatronen. „Mnoho HP tiskáren využívajících automatické aktualizace firmwaru, který způsobil takový rozruch před rokem, přestalo fungovat. Po aktualizaci můžete tisknout pouze s originálními náplněmi HP. Tisk s jakýmikoliv jinými, alternativními náplněmi od jiných výrobců není možný...“ „Na tiskárnách se opět objevuje chybová hláška ‚Problém s tiskovou kazetou. Jedna nebo více tiskových kazet je poškozena. Vyjměte tyto kazety a nahraďte je novými.‘“ Postiženy jsou všechny následující tiskárny:
Problém dle všeho způsobuje anti-funkce Dynamic Security, která totéž činila loni. Tím pádem by měly být postiženy pouze neoriginální náplně, nikoliv náplně klonované - tedy ty, které pocházejí od HP, jen jsou znovu naplněné. Problému se relativně snadně zbavíte pomocí specifické aktualizace firmwaru, která danou anti-funkci Dynamic Security deaktivuje. Stahujte přímo na stránkách HP. S čím tentokrát přijde PR HP a bude mu ještě někdo věřit? Zdroje: Superpatronen.de
Daniel Beránek, 15.09.2017 15:01 Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak... |