[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Možná dostanete odškodné 12 USD za únik dat z Google Plus

Google se dohodl na vyrovnání za únik uživatelských dat ze sítě Google+. Celková výše vyrovnání 7 500 000 USD se po odečtení právních, správních a dalších poplatků rovná 12 USD na uživatele při podání nějakých 450 000 nároků. Dostane se i na vás?

 

Google se dohodl na vyrovnání za únik uživatelských dat z Google Plus

Aféra ohledně úniku soukromých uživatelských dat, která nebyla určena k veřejnému sdílení, a přesto unikla, se odehrála koncem roku 2018. Měla zasáhnout na 50 000 000 uživatelských účtů. Google tvrdí, že skutečně dotčených bylo 500 000 uživatelů.

Ačkoliv Google přistoupil na vyrovnání, popírá tvrzení uvedená v soudním řízení. Deklaruje, že nijak nepochybil, a domnívá se, že „žádný uživatel neutrpěl žádné škody ani zranění v důsledku softwarových chyb“. Dle dalších vlastních tvrzení se totiž k exponovaným informacím ani nepokusil přistoupit. Celá aféra se navíc stala hřebíčkem do rakve sítě Google+ jako takové. Google totiž vzápětí veřejně oznámil, že ji zruší.  

Podmínky nároku na odškodnění úniku dat z Google+

Aby uživatel mohl nárokovat odškodnění:

  • musel mít zřízen účet Google+ v období od 1. ledna 2015 do 2. dubna 2019; 
  • vyplnil v něm soukromé informace alespoň v jedné kategorii, která neměla být veřejně sdílená;
  • může nějak potvrdit:
    • že ony soukromé informace byly zpřístupněny aplikacím třetí strany,
    • nebo byly viděny jiným uživatelem (doloženo alespoň na úrovni čestného prohlášení);
  • a byl rezidentem USA. 

Pokud podmínky splňujete, můžete podat nárok na odškodnění na webu googleplusdatalitigation.com do 8. října 2020 (případně se z tohoto odškodnění vyloučit volbou Submit an exclusion request [opt out] či podat námitku vůči soudnímu řízení). Poslední stání soudu bude 19. listopadu 2020 a můžete si přijít cca na 12 USD. Tato částka ovšem odpovídá cca 450 000 nárokujících uživatelů. Bude-li více nároků, sníží se i odškodnění na jednoho účastníka řízení.

Zdroje: The Verge

 

 

 

 

 

Top 10 phishingu 2020

Rok 2020 ničím jiným než koronou numerology zatím neoblažil, a tak se můžeme podívat, na co zaměstnanci nejčastěji skočí, když jde o phishing a sociální inženýrství, právě v roce, kdy se naprostá většina práce přesunula do režimu home office a naprostá...

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se a vlastní diskuze

Preferenční tlačítko typu To se mi líbí zavádí i Seznam.cz. Jmenuje se Líbí se. Dostalo podobu srdíčka. Vyjadřuje čtenářův zájem o konkrétní článek. Kromě vnitřní hodnoty pro redakci stojící za článkem samozřejmě...

Vivaldi 3.3: pauza od internetu, drobečková navigace v URL

Vývojáři Vivaldi potvrzují přístup otevřené mysli k věci. V nové edici přicházejí s možností pauznout všecky ty internety, prokliknout se na konkrétní část URL adresy (a tak víceméně alternují drobečkovou navigaci) a pro...

Google staví vlastní město

Řádí-li ve světě koronavirus, vaši zaměstnanci jsou pro vás příliš cenní, mají to k vám daleko a vy víceméně chcete mít pod kontrolou i jejich zdraví - proč si nepostavit vlastní městečko? A přesně to má v plánu Google....


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama