[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mozilla nabídne prémiové služby KE STAŽENÍ

Mozilla se chystá zvýšit diverzifikaci zdrojů svých příjmů, a tak by peníze od poskytovatelů vyhledávání, dárců a ze služby Pocket měly doplnit i finance běžných uživatelů, kteří si připlatí prémiové služby navázané na prohlížeč Firefox. Nejspíš půjde o nadstandardní objemy dat tunelované přes VPN a uložené na zabezpečeném cloudovém úložišti, možná i rozšíření blokování reklamy při prohlížení internetu. 

 

Prémiové služby by měly vhodně doplnit ochranu soukromí prohlížečem Firefox

Mozilla je v nezáviděníhodné pozice silné finanční závislosti na poskytovatelích vyhledávání, což se fakticky rovná závislosti na Googlu, vývojáři konkurenčního prohlížeči Chrome. Mozilla sama tento vztah chápe jako určitou koopetici - tedy směs konkurence a spolupráce - a snaží se trochu rozvolnit závislostní vazby. Cestou by mohly být nadstandardní služby spojené s prohlížením internetu a Firefoxem. Jistým náznakem, kudy se vydá, může být už v minulosti započatá spolupráce s ProtonVPN na poskytování připojení k internetu přes VPN - Mozilla fakticky přeprodává tarif ProtonVPN Plus za 10 dolarů/měsíc - ovšem jen na některých trzích, a to s výjimkou České a Slovenské republiky. 

Mozilla se nejspíš vydá cestou freemium zpoplatnění, kdy určité využití služeb zůstává zadarmo a nadstandardní služby jsou zpoplatněny. To potvrzují i slova Davea Campa, vicepresidenta Firefoxu: 

„Mozilla vznikla na přesvědčení, že internet by měl být otevřený a přístupný pro každého. Vysoce výkonný, na soukromí zaměřený a bezplatný prohlížeč Firefox, zůstává ústředním bodem toho, co nabízíme. Na druhou stranu ovšem existují uživatelů, kteří požadují přístup k prémiovým nabídkám. A my můžeme dobře posloužit i těm, aniž by to ohrozilo vývoj a rozsah produktů a služeb Firefoxu.“

Chris Beard, CEO Mozilly, naznačil, co dalšího by se mohlo objevit v prémiové nabídce. A to sice soukromé zabezpečené cloudové úložiště - Beard a Mozilla ho zmiňují úplně poprvé. A dále brouzdání internetem bez reklam, což již dříve naznačila spolupráce s projektem Scroll, který se právě dané tématice věnuje. 

Celá tématika je doprovázena nelibostí Mozilly vůči přístupu k relativně těmtýž službám od Googlu - tedy vůči monetizaci uživatele a vytváření produktu ze samotného uživatele, který se potom prodává inzerentům v rámci prodeje reklamy. Mozilla fakticky zaujímá postoj druhého tábora, který raději zaplatí drobný obnos za to, že nebude permanentním cílem reklam, které přímo zaměřují vše, co kdy na internetu navštívil, poslal a odklikl. 

Uvedení prémiových služeb Mozilly se plánuje na říjen 2019. Míra jejich přímé integrace vs. nezávislosti na prohlížeči Firefox není známá.

Zdroje: GHacks.net, T3N.de

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...

Opera to s AI míní vážně. Nyní nabízí lokální LLMs

Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama