[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mozilla nabídne prémiové služby KE STAŽENÍ

Mozilla se chystá zvýšit diverzifikaci zdrojů svých příjmů, a tak by peníze od poskytovatelů vyhledávání, dárců a ze služby Pocket měly doplnit i finance běžných uživatelů, kteří si připlatí prémiové služby navázané na prohlížeč Firefox. Nejspíš půjde o nadstandardní objemy dat tunelované přes VPN a uložené na zabezpečeném cloudovém úložišti, možná i rozšíření blokování reklamy při prohlížení internetu. 

 

Prémiové služby by měly vhodně doplnit ochranu soukromí prohlížečem Firefox

Mozilla je v nezáviděníhodné pozice silné finanční závislosti na poskytovatelích vyhledávání, což se fakticky rovná závislosti na Googlu, vývojáři konkurenčního prohlížeči Chrome. Mozilla sama tento vztah chápe jako určitou koopetici - tedy směs konkurence a spolupráce - a snaží se trochu rozvolnit závislostní vazby. Cestou by mohly být nadstandardní služby spojené s prohlížením internetu a Firefoxem. Jistým náznakem, kudy se vydá, může být už v minulosti započatá spolupráce s ProtonVPN na poskytování připojení k internetu přes VPN - Mozilla fakticky přeprodává tarif ProtonVPN Plus za 10 dolarů/měsíc - ovšem jen na některých trzích, a to s výjimkou České a Slovenské republiky. 

Mozilla se nejspíš vydá cestou freemium zpoplatnění, kdy určité využití služeb zůstává zadarmo a nadstandardní služby jsou zpoplatněny. To potvrzují i slova Davea Campa, vicepresidenta Firefoxu: 

„Mozilla vznikla na přesvědčení, že internet by měl být otevřený a přístupný pro každého. Vysoce výkonný, na soukromí zaměřený a bezplatný prohlížeč Firefox, zůstává ústředním bodem toho, co nabízíme. Na druhou stranu ovšem existují uživatelů, kteří požadují přístup k prémiovým nabídkám. A my můžeme dobře posloužit i těm, aniž by to ohrozilo vývoj a rozsah produktů a služeb Firefoxu.“

Chris Beard, CEO Mozilly, naznačil, co dalšího by se mohlo objevit v prémiové nabídce. A to sice soukromé zabezpečené cloudové úložiště - Beard a Mozilla ho zmiňují úplně poprvé. A dále brouzdání internetem bez reklam, což již dříve naznačila spolupráce s projektem Scroll, který se právě dané tématice věnuje. 

Celá tématika je doprovázena nelibostí Mozilly vůči přístupu k relativně těmtýž službám od Googlu - tedy vůči monetizaci uživatele a vytváření produktu ze samotného uživatele, který se potom prodává inzerentům v rámci prodeje reklamy. Mozilla fakticky zaujímá postoj druhého tábora, který raději zaplatí drobný obnos za to, že nebude permanentním cílem reklam, které přímo zaměřují vše, co kdy na internetu navštívil, poslal a odklikl. 

Uvedení prémiových služeb Mozilly se plánuje na říjen 2019. Míra jejich přímé integrace vs. nezávislosti na prohlížeči Firefox není známá.

Zdroje: GHacks.net, T3N.de

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Sedmičky končí

14. ledna 2020 byly uvolněny poslední aktualizace pro operační systém Windows 7. A s tím ukončil jejich podporu i Microsoft. Nejen v českých luzích a hájích populární Sedmičky se tak vydají cestou nekompatibility s dalším softwarem, posléze i hardwarem...

České firmy ohrožuje Emotet, Trickbot a Ryuk

Vládní CERT - skupina pro okamžitou reakci na počítačové hrozby - varuje před útoky, které míří na české organizace bez ohledu na pole působnosti. Oběťmi se již staly OKD a benešovská nemocnice. Jde o zvlášť zákeřnou kombinaci malwaru a na něj...

Chrome 79: zabezpečení, interoperabilita a výkon

Chrome 79 přináší kvanta změn a nových funkcionalit. Mnohé z nich jsou pečlivě skryté pod pokličkou experimentálních nastavení stabilní větve prohlížeče. Přesto odhalíme, co skrývají. Můžete se těšit na zvýšení...

Vláda to zkouší s digitální daní

Vláda ČR se rozhodla zasáhnout vůči internetovým gigantům, kteří sice generují tržby na území České republiky (a Evropské unie vůbec), avšak zisky daní v zemích, které svou legislativu byly ochotny flexibilně přizpůsobit přítomnosti těchto firem....


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world