[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mozilla nabídne prémiové služby KE STAŽENÍ

Mozilla se chystá zvýšit diverzifikaci zdrojů svých příjmů, a tak by peníze od poskytovatelů vyhledávání, dárců a ze služby Pocket měly doplnit i finance běžných uživatelů, kteří si připlatí prémiové služby navázané na prohlížeč Firefox. Nejspíš půjde o nadstandardní objemy dat tunelované přes VPN a uložené na zabezpečeném cloudovém úložišti, možná i rozšíření blokování reklamy při prohlížení internetu. 

 

Prémiové služby by měly vhodně doplnit ochranu soukromí prohlížečem Firefox

Mozilla je v nezáviděníhodné pozice silné finanční závislosti na poskytovatelích vyhledávání, což se fakticky rovná závislosti na Googlu, vývojáři konkurenčního prohlížeči Chrome. Mozilla sama tento vztah chápe jako určitou koopetici - tedy směs konkurence a spolupráce - a snaží se trochu rozvolnit závislostní vazby. Cestou by mohly být nadstandardní služby spojené s prohlížením internetu a Firefoxem. Jistým náznakem, kudy se vydá, může být už v minulosti započatá spolupráce s ProtonVPN na poskytování připojení k internetu přes VPN - Mozilla fakticky přeprodává tarif ProtonVPN Plus za 10 dolarů/měsíc - ovšem jen na některých trzích, a to s výjimkou České a Slovenské republiky. 

Mozilla se nejspíš vydá cestou freemium zpoplatnění, kdy určité využití služeb zůstává zadarmo a nadstandardní služby jsou zpoplatněny. To potvrzují i slova Davea Campa, vicepresidenta Firefoxu: 

„Mozilla vznikla na přesvědčení, že internet by měl být otevřený a přístupný pro každého. Vysoce výkonný, na soukromí zaměřený a bezplatný prohlížeč Firefox, zůstává ústředním bodem toho, co nabízíme. Na druhou stranu ovšem existují uživatelů, kteří požadují přístup k prémiovým nabídkám. A my můžeme dobře posloužit i těm, aniž by to ohrozilo vývoj a rozsah produktů a služeb Firefoxu.“

Chris Beard, CEO Mozilly, naznačil, co dalšího by se mohlo objevit v prémiové nabídce. A to sice soukromé zabezpečené cloudové úložiště - Beard a Mozilla ho zmiňují úplně poprvé. A dále brouzdání internetem bez reklam, což již dříve naznačila spolupráce s projektem Scroll, který se právě dané tématice věnuje. 

Celá tématika je doprovázena nelibostí Mozilly vůči přístupu k relativně těmtýž službám od Googlu - tedy vůči monetizaci uživatele a vytváření produktu ze samotného uživatele, který se potom prodává inzerentům v rámci prodeje reklamy. Mozilla fakticky zaujímá postoj druhého tábora, který raději zaplatí drobný obnos za to, že nebude permanentním cílem reklam, které přímo zaměřují vše, co kdy na internetu navštívil, poslal a odklikl. 

Uvedení prémiových služeb Mozilly se plánuje na říjen 2019. Míra jejich přímé integrace vs. nezávislosti na prohlížeči Firefox není známá.

Zdroje: GHacks.net, T3N.de

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Lazy loading - nativní podpora v Chrome 76

Odložené načítání (alias lazy loading) se v Chrome dočkalo nativní podpory na straně prohlížeče. Přímo, bez dodatečných technologií, bez zásahů do experimentálních nastavení prohlížeče. Co toto odložené načítání nejen...

Chrome usnadní sdílení odkazů i obsahu schránky

Vývojáři Google Chrome přemýšlejí nad tím, jak urychlit sdílení operačních informací mezi jednotlivými instancemi prohlížeče téhož uživatele na různých zařízeních. A to způsobem okamžitým, nikoliv přes funkce typu synchronizace. Ve...

Počasí.cz redesignovalo

Počasí.cz se po letech vrací k zevrubnějšímu podání informací. Po sedmi letech zjednodušeného zobrazení lokality, teploty, srážek a jejich vývoje v průběhu dne a týdne, nyní implementuje realtimová data z Windy.com, a to včetně velmi...

Seznam prolinkoval s Booking.com i Firmy.cz

Seznam pokračuje v monetizaci svých platforem spoluprací s rezervačním portálem Booking.com. Nově provizní odkazy na Booking.com přidává i do svého katalogu domácích firem Firmy.cz, a v to podobě affiliate boxíků s hodnocením, náznakem fotek a výzvou k...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world