[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mozilla nabídne prémiové služby KE STAŽENÍ

Mozilla se chystá zvýšit diverzifikaci zdrojů svých příjmů, a tak by peníze od poskytovatelů vyhledávání, dárců a ze služby Pocket měly doplnit i finance běžných uživatelů, kteří si připlatí prémiové služby navázané na prohlížeč Firefox. Nejspíš půjde o nadstandardní objemy dat tunelované přes VPN a uložené na zabezpečeném cloudovém úložišti, možná i rozšíření blokování reklamy při prohlížení internetu. 

 

Prémiové služby by měly vhodně doplnit ochranu soukromí prohlížečem Firefox

Mozilla je v nezáviděníhodné pozice silné finanční závislosti na poskytovatelích vyhledávání, což se fakticky rovná závislosti na Googlu, vývojáři konkurenčního prohlížeči Chrome. Mozilla sama tento vztah chápe jako určitou koopetici - tedy směs konkurence a spolupráce - a snaží se trochu rozvolnit závislostní vazby. Cestou by mohly být nadstandardní služby spojené s prohlížením internetu a Firefoxem. Jistým náznakem, kudy se vydá, může být už v minulosti započatá spolupráce s ProtonVPN na poskytování připojení k internetu přes VPN - Mozilla fakticky přeprodává tarif ProtonVPN Plus za 10 dolarů/měsíc - ovšem jen na některých trzích, a to s výjimkou České a Slovenské republiky. 

Mozilla se nejspíš vydá cestou freemium zpoplatnění, kdy určité využití služeb zůstává zadarmo a nadstandardní služby jsou zpoplatněny. To potvrzují i slova Davea Campa, vicepresidenta Firefoxu: 

„Mozilla vznikla na přesvědčení, že internet by měl být otevřený a přístupný pro každého. Vysoce výkonný, na soukromí zaměřený a bezplatný prohlížeč Firefox, zůstává ústředním bodem toho, co nabízíme. Na druhou stranu ovšem existují uživatelů, kteří požadují přístup k prémiovým nabídkám. A my můžeme dobře posloužit i těm, aniž by to ohrozilo vývoj a rozsah produktů a služeb Firefoxu.“

Chris Beard, CEO Mozilly, naznačil, co dalšího by se mohlo objevit v prémiové nabídce. A to sice soukromé zabezpečené cloudové úložiště - Beard a Mozilla ho zmiňují úplně poprvé. A dále brouzdání internetem bez reklam, což již dříve naznačila spolupráce s projektem Scroll, který se právě dané tématice věnuje. 

Celá tématika je doprovázena nelibostí Mozilly vůči přístupu k relativně těmtýž službám od Googlu - tedy vůči monetizaci uživatele a vytváření produktu ze samotného uživatele, který se potom prodává inzerentům v rámci prodeje reklamy. Mozilla fakticky zaujímá postoj druhého tábora, který raději zaplatí drobný obnos za to, že nebude permanentním cílem reklam, které přímo zaměřují vše, co kdy na internetu navštívil, poslal a odklikl. 

Uvedení prémiových služeb Mozilly se plánuje na říjen 2019. Míra jejich přímé integrace vs. nezávislosti na prohlížeči Firefox není známá.

Zdroje: GHacks.net, T3N.de

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Microsoft odhalil, jak obejít kontrolu TPM 2.0

Microsoft opět zpestřuje příchod nového operačního systému Windows 11. Po obecně rozšířené nevůli vůči požadavku šifrovacího procesoru TPM ve verzi 2.0, se rozpoutala kritika Microsoftu. Navíc následovaly neoficiální postupy, jak obejít...

Antiviry velkých jmen jsou připraveny na Windows 11

Povyšování Windows se opakovaně potýká s rozličnými problémy. I při minoritních změnách se aktualizace dostávají do problémů s kompatibilitou - a ty se často týkají programů, jejichž dlouhé prsty sahají až do jádra...

Chrome 94: nové centrum sdílení a kontroverzní Idle Detection API

Google Chrome se už po necelých čtyřech týdnech hlásí s novou verzí číslo 94. Je to tak, protože prohlížeč přešel z šestitýdenního vývojového cyklu na cyklus čtyřtýdenní. A to především v rámci...

Microsoft bude varovat před instalací Windows 11 na nepodporovaném hardwaru

Microsoft se neustále zamotává ve svých prohlášeních ohledně Windows 11, ne úplně podporovaného hardwaru, možnosti instalace nového systému a možnostech příjmu následujících aktualizací a podpory vůbec. Nově nechává...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama