[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mgr. hraní her? Ale no jistě!

Že se nedá živit hraním počítačových her? No pár teenagerů už vyvedlo z omylu rodiče... Turnaje už dávno přerostly lokální úrovně a dokonce je na spadnutí zařazení eSportu i do některé z příštích olympijských her. A čínští aparátčíci už uvažují, jak co nejvíc rozžhavit lidské herní železo, aby se mohli chlubit úlovkem olympijských kovů. Jednou z cest má být i vysokoškolský obor hraní her. No řekněte sami - nechtěli byste být magistr hraní počítačových her?

 

Dny spontánního amatérského jsou asi navždy pryč :)

Dle direktivy čínského Ministerstva školství bude nově otevřeno 13 oborů - a jedním z nich jsou i eSporty. ESporty (v českém prostředí také občas progaming) představují soutěžení hráčů počítačových her formou her pro více hráče v rozličných ligových soutěžích a turnajích. Provozují se na majoritních herních platformách typu PC, Xbox a Playstation. Pomalu je i sportovní organizace a svazy přijímají mezi ostatní sporty (většinou ovšem ještě s větším odporem než kterýkoliv jiný nový sport). Čína sama uznala eSport coby oficiální disciplínu již v roce 2011, čímž už otevřela dveře k výchově národního olympijského kádru.

Hraní počítačových her je oblíbeným doplňkem programu spřízněných akcí

Jako první na direktivu zareagovala Sportovní vysoká škola v Hunanu, která oznámila, že otevře nový studijní obor eSporty a management pro prvních 40 uchazečů již v roce 2017. Cílem toho oboru je dle slova děkana škola Liu Juna kultivace všech schopností napojených na celý komerční okruh elektronického sportu, nikoliv tedy jen rozvoj hráčů a jejich talentu. „Chceme chrlit všechny druhy odborníků pro klubový management, datovou analýzu, přípravu taktiky, sázení na elektronické sporty, trénování, komentování a činnosti rozhodčích. Hráč eSportu je jen jednou z možností výstupu našeho oboru,“ vysvětluje Jun.

Profesionální týmy spoléhají na techniku, i když sedí hned vedle sebe

Náplň výuky bude velmi široká: od obecných lekcí z informatiky, angličtiny a práva přes specifičtější sportovní management až po datovou analýzu a přípravu taktik. To vše by mělo absolventům zajistit schopnost uplatnění nejen přímo v oboru eSportu, ale i na čínském pracovním trhu vůbec. Specifickým problémem bude i vytvoření profesorského kádru. Jun chce proto přetáhnout lidi přímo z herního průmyslu, zároveň se snaží povzbudit současné přednášející, aby získali praxi přímo v počítačových společnostech vyvíjejících hry a mohli tak předávat zkušenosti přímo z první ruky.

O budoucí absolventy oboru počítačové hry a management se přední e-kluby poperou

Na zprávy o etablování oboru eSportů okamžitě zareagovaly i příslušné kluby. Velká jména esportingu typu OMG, Snake Esports či Team WE už podepsaly se školou v Hunanu exkluzivní smlouvy o náboru žáků, kteří dokončí příslušný studijní program. Kluby zvláště láká vysokoškolská erudice nově příchozích zaměstnanců právě v těch ohledech, které jsou pro ně klíčové, neboť aktuálně samotné týmy tvoří spíše středoškoláci a jejich management absolventi či doktorandi - málokterý z nich je ovšem dělá to, co vystudoval. Bob z Teamu WE to komentuje: „Většina lidí, kteří se věnují eSportům, vstupuje do tohoto oboru velmi mladá. A naprostá většina členů profesionálních týmů nenavštěvovala vysokou školu ani univerzitu.“

ESporty jsou přitom disciplína velmi slibná, příjmy všech odpovídajících odvětví jen v Číně za rok 2015 přesáhly hranici 4 000 000 000 amerických dolarů.

Zdroje: GlobalTimes.cn

 

 

 

 

 

Microsoft odhalil, jak obejít kontrolu TPM 2.0

Microsoft opět zpestřuje příchod nového operačního systému Windows 11. Po obecně rozšířené nevůli vůči požadavku šifrovacího procesoru TPM ve verzi 2.0, se rozpoutala kritika Microsoftu. Navíc následovaly neoficiální postupy, jak obejít...

Antiviry velkých jmen jsou připraveny na Windows 11

Povyšování Windows se opakovaně potýká s rozličnými problémy. I při minoritních změnách se aktualizace dostávají do problémů s kompatibilitou - a ty se často týkají programů, jejichž dlouhé prsty sahají až do jádra...

Chrome 94: nové centrum sdílení a kontroverzní Idle Detection API

Google Chrome se už po necelých čtyřech týdnech hlásí s novou verzí číslo 94. Je to tak, protože prohlížeč přešel z šestitýdenního vývojového cyklu na cyklus čtyřtýdenní. A to především v rámci...

Microsoft bude varovat před instalací Windows 11 na nepodporovaném hardwaru

Microsoft se neustále zamotává ve svých prohlášeních ohledně Windows 11, ne úplně podporovaného hardwaru, možnosti instalace nového systému a možnostech příjmu následujících aktualizací a podpory vůbec. Nově nechává...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama