[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mgr. hraní her? Ale no jistě!

Že se nedá živit hraním počítačových her? No pár teenagerů už vyvedlo z omylu rodiče... Turnaje už dávno přerostly lokální úrovně a dokonce je na spadnutí zařazení eSportu i do některé z příštích olympijských her. A čínští aparátčíci už uvažují, jak co nejvíc rozžhavit lidské herní železo, aby se mohli chlubit úlovkem olympijských kovů. Jednou z cest má být i vysokoškolský obor hraní her. No řekněte sami - nechtěli byste být magistr hraní počítačových her?

 

Dny spontánního amatérského jsou asi navždy pryč :)

Dle direktivy čínského Ministerstva školství bude nově otevřeno 13 oborů - a jedním z nich jsou i eSporty. ESporty (v českém prostředí také občas progaming) představují soutěžení hráčů počítačových her formou her pro více hráče v rozličných ligových soutěžích a turnajích. Provozují se na majoritních herních platformách typu PC, Xbox a Playstation. Pomalu je i sportovní organizace a svazy přijímají mezi ostatní sporty (většinou ovšem ještě s větším odporem než kterýkoliv jiný nový sport). Čína sama uznala eSport coby oficiální disciplínu již v roce 2011, čímž už otevřela dveře k výchově národního olympijského kádru.

Hraní počítačových her je oblíbeným doplňkem programu spřízněných akcí

Jako první na direktivu zareagovala Sportovní vysoká škola v Hunanu, která oznámila, že otevře nový studijní obor eSporty a management pro prvních 40 uchazečů již v roce 2017. Cílem toho oboru je dle slova děkana škola Liu Juna kultivace všech schopností napojených na celý komerční okruh elektronického sportu, nikoliv tedy jen rozvoj hráčů a jejich talentu. „Chceme chrlit všechny druhy odborníků pro klubový management, datovou analýzu, přípravu taktiky, sázení na elektronické sporty, trénování, komentování a činnosti rozhodčích. Hráč eSportu je jen jednou z možností výstupu našeho oboru,“ vysvětluje Jun.

Profesionální týmy spoléhají na techniku, i když sedí hned vedle sebe

Náplň výuky bude velmi široká: od obecných lekcí z informatiky, angličtiny a práva přes specifičtější sportovní management až po datovou analýzu a přípravu taktik. To vše by mělo absolventům zajistit schopnost uplatnění nejen přímo v oboru eSportu, ale i na čínském pracovním trhu vůbec. Specifickým problémem bude i vytvoření profesorského kádru. Jun chce proto přetáhnout lidi přímo z herního průmyslu, zároveň se snaží povzbudit současné přednášející, aby získali praxi přímo v počítačových společnostech vyvíjejících hry a mohli tak předávat zkušenosti přímo z první ruky.

O budoucí absolventy oboru počítačové hry a management se přední e-kluby poperou

Na zprávy o etablování oboru eSportů okamžitě zareagovaly i příslušné kluby. Velká jména esportingu typu OMG, Snake Esports či Team WE už podepsaly se školou v Hunanu exkluzivní smlouvy o náboru žáků, kteří dokončí příslušný studijní program. Kluby zvláště láká vysokoškolská erudice nově příchozích zaměstnanců právě v těch ohledech, které jsou pro ně klíčové, neboť aktuálně samotné týmy tvoří spíše středoškoláci a jejich management absolventi či doktorandi - málokterý z nich je ovšem dělá to, co vystudoval. Bob z Teamu WE to komentuje: „Většina lidí, kteří se věnují eSportům, vstupuje do tohoto oboru velmi mladá. A naprostá většina členů profesionálních týmů nenavštěvovala vysokou školu ani univerzitu.“

ESporty jsou přitom disciplína velmi slibná, příjmy všech odpovídajících odvětví jen v Číně za rok 2015 přesáhly hranici 4 000 000 000 amerických dolarů.

Zdroje: GlobalTimes.cn

 

 

 

 

 

Mistral Small 3: malý, ale s velkými možnostmi

Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké...

DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max: přijde osvěžení AI z Číny?

Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na...

Grok od xAI: první kroky v podobě samostatné aplikace

Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde? ...

VLC otitulkuje i neotitulkované... samozřejmě s pomocí AI

Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak...


 
© 2005-2025 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama