[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mapy.cz implementují Booking.com pro zahraniční destinace

Seznam do mapové aplikace Mapy.cz implementuje Booking.com - zatím jen pro zahraniční destinace. Slibuje si od toho více informací pro své uživatele a výhody plynoucí ze spolupráce s Booking pro příjmy Seznamu. Potěší, či jen potvrdí hegemonii Booking.com?

 

Mapy.cz implementují náhledy od Booking.com - odkazy jsou zatím s affiliate ID, ale to jistě brzo zmizí (Mapy.cz)

Zrovna před velkým červnovým updatem algoritmu vyhledávání uvedl Google novinku, která má snížit opakovaných odpovědí z téže domény na vyhledávací dotaz. Shodou okolností to odůvodňoval tím, že si uživatelé při hledání jakéhokoliv ubytování stěžovali na zahlcení výsledků portálu Booking.com, který zprostředkovává ubytování. Booking.com coby zprostředkovatel obchodního kontaktu (alias leadu) účtuje ubytovatelům provizi, kterou někteří z nich promítají do cen ubytování obecně, jiní přímo do ceny konkrétního obchodního kontraktu. A proto se dá totéž ubytování najít na soukromých prezentacích cílových destinací najít levněji než přes zprostředkovatele, jakým je jeden z největších z nich - Booking.com. 

Seznam implementoval náhledy z Booking.com do aplikací Mapy.cz a uvádí je slovy produkťáka Jakuba Faifera: 

„Letošní léto bude na Mapách nejen o cestování po ČR, ale už i o možnosti rezervace ubytování prostřednictvím pár kliků, a to po celém světě. Poskytujeme tak nově informace o hotelu, samotnou rezervaci lidé provedou až na webu Booking.com.“ 

Implementace zatím funguje jen na zahraničních destinacích - a samozřejmě jen na těch poskytovatelích, kteří jsou registrováni na Booking.com. Situaci v České republice Mapy.cz komentují slovy: „V ČR je to trošku složitější, ale děláme vše pro to, abychom ubytování mohli zprostředkovat i na našem území.“

Součástí oné složitosti bude i ten fakt, že ubytování si často platí tarif Seznam Naplno na další službě Seznamu - Firmy.cz. A ta jim umožňuje mít plnohodnotný zápis v Mapách.cz, který oproti neplacenému zápisu zahrnuje kupříkladu speciální Nabídky. Těžko si představit, že by ubytovatel byl nějak zvlášť potěšen tím, že se mu v rámci placené služby na jeho vlastním profilu zobrazuje odkaz na zprostředkovatele ubytování, kterému musí v případě zprostředkování ubytování touto cestou zaplatit provizi.

Samozřejmě si „turisté díky spolupráci s Booking.com pohodlně vyberou hotel, provedou online rezervaci, v aplikaci Mapy.cz stáhnou místo dojezdu v podobě offline mapy a mohou vyrazit na dovolenou,“ jak uvádí PR Seznamu. Navíc mají možnost srovnat různá ubytování v tomtéž místě, jejich hodnocení a zkušenosti konkrétních lidí - a že se liší pohled dospívajících, rodičů s dětmi a seniorů. Ovšem nejen za cenu toho, že je to případně o pár procent dražší, ale i za cenu toho, že ubytování registrované na Booking.com v dané místě vytvářejí svou vlastní tržní niku, která může mít zcela jiné ceny než ubytování na Booking.com neregistrované. 

Zdroje: Blog Seznam.cz, Google SearchLiaison na Twitteru, Mapy.cz na Facebooku, Mapy.cz

 

 

 

 

 

Lazy loading - nativní podpora v Chrome 76

Odložené načítání (alias lazy loading) se v Chrome dočkalo nativní podpory na straně prohlížeče. Přímo, bez dodatečných technologií, bez zásahů do experimentálních nastavení prohlížeče. Co toto odložené načítání nejen...

Chrome usnadní sdílení odkazů i obsahu schránky

Vývojáři Google Chrome přemýšlejí nad tím, jak urychlit sdílení operačních informací mezi jednotlivými instancemi prohlížeče téhož uživatele na různých zařízeních. A to způsobem okamžitým, nikoliv přes funkce typu synchronizace. Ve...

Počasí.cz redesignovalo

Počasí.cz se po letech vrací k zevrubnějšímu podání informací. Po sedmi letech zjednodušeného zobrazení lokality, teploty, srážek a jejich vývoje v průběhu dne a týdne, nyní implementuje realtimová data z Windy.com, a to včetně velmi...

Seznam prolinkoval s Booking.com i Firmy.cz

Seznam pokračuje v monetizaci svých platforem spoluprací s rezervačním portálem Booking.com. Nově provizní odkazy na Booking.com přidává i do svého katalogu domácích firem Firmy.cz, a v to podobě affiliate boxíků s hodnocením, náznakem fotek a výzvou k...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world