Mapy.cz implementují Booking.com pro zahraniční destinaceSeznam do mapové aplikace Mapy.cz implementuje Booking.com - zatím jen pro zahraniční destinace. Slibuje si od toho více informací pro své uživatele a výhody plynoucí ze spolupráce s Booking pro příjmy Seznamu. Potěší, či jen potvrdí hegemonii Booking.com?
Zrovna před velkým červnovým updatem algoritmu vyhledávání uvedl Google novinku, která má snížit opakovaných odpovědí z téže domény na vyhledávací dotaz. Shodou okolností to odůvodňoval tím, že si uživatelé při hledání jakéhokoliv ubytování stěžovali na zahlcení výsledků portálu Booking.com, který zprostředkovává ubytování. Booking.com coby zprostředkovatel obchodního kontaktu (alias leadu) účtuje ubytovatelům provizi, kterou někteří z nich promítají do cen ubytování obecně, jiní přímo do ceny konkrétního obchodního kontraktu. A proto se dá totéž ubytování najít na soukromých prezentacích cílových destinací najít levněji než přes zprostředkovatele, jakým je jeden z největších z nich - Booking.com. Seznam implementoval náhledy z Booking.com do aplikací Mapy.cz a uvádí je slovy produkťáka Jakuba Faifera:
Implementace zatím funguje jen na zahraničních destinacích - a samozřejmě jen na těch poskytovatelích, kteří jsou registrováni na Booking.com. Situaci v České republice Mapy.cz komentují slovy: „V ČR je to trošku složitější, ale děláme vše pro to, abychom ubytování mohli zprostředkovat i na našem území.“ Součástí oné složitosti bude i ten fakt, že ubytování si často platí tarif Seznam Naplno na další službě Seznamu - Firmy.cz. A ta jim umožňuje mít plnohodnotný zápis v Mapách.cz, který oproti neplacenému zápisu zahrnuje kupříkladu speciální Nabídky. Těžko si představit, že by ubytovatel byl nějak zvlášť potěšen tím, že se mu v rámci placené služby na jeho vlastním profilu zobrazuje odkaz na zprostředkovatele ubytování, kterému musí v případě zprostředkování ubytování touto cestou zaplatit provizi. Samozřejmě si „turisté díky spolupráci s Booking.com pohodlně vyberou hotel, provedou online rezervaci, v aplikaci Mapy.cz stáhnou místo dojezdu v podobě offline mapy a mohou vyrazit na dovolenou,“ jak uvádí PR Seznamu. Navíc mají možnost srovnat různá ubytování v tomtéž místě, jejich hodnocení a zkušenosti konkrétních lidí - a že se liší pohled dospívajících, rodičů s dětmi a seniorů. Ovšem nejen za cenu toho, že je to případně o pár procent dražší, ale i za cenu toho, že ubytování registrované na Booking.com v dané místě vytvářejí svou vlastní tržní niku, která může mít zcela jiné ceny než ubytování na Booking.com neregistrované. Zdroje: Blog Seznam.cz, Google SearchLiaison na Twitteru, Mapy.cz na Facebooku, Mapy.cz
Daniel Beránek, 13.06.2019 11:25 Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což... |