Záporákům do ruky iPhone nepatří!Jestliže vaše oči nezůstaly ušetřeny americké produkce, určitě si vybavíte i to, jak ztvárnění IT techniky dominují Apple a Dell. Ať už jde o product placement, nebo jsou role prezentujícího a platícího zvrácené, telefony iPhone se nesmí objevit v rukou záporáka. Trošku spoiler, kapku vyslovení obecně tušeného, každopádně fakt se zajímavými konsekvencemi.
Ulítlo to Rianu Johnsonovi při rozhovoru pro Vanity Fair: Apple se samozřejmě vyhýbá negativním konotacím se svými produkty. Zda je to vyhýbání zdravé, či americky pošahané jako projevy politické korektnosti, je věc jiná. Nejenže je mnoho nejednoznačných postav v mnoha nejednoznačných audiovizuálech, ale ani jedinci, kteří netrpí imbecilní podřízeností tupě nepříjímají hlavní významovou linku goebbelsovsky dobrosrdečných snímků. Jestliže iPhone mohou mít v rukou jen Clarkové Kentové, pak se jen málokdo ztotožní s vykleštěným, asexuálním děckem na steroidech, které je upocené, nervózní a sociálně neobratné - a občas lítá po městě v pláštěnce a kozačkách. A navíc jeho superschopnosti spočívají v tom, že přilítl vodkudsi jinudsi. To už je pravděpodobnějším objektem identifikace Lex Luthor, jehož schopnostmi jsou intelekt, používání technologií a bezohlednost. Zajímavým aspektem kauzy je sociálně-právní zakotvení požadavku Applu. Jestliže se jedná o čistý product placement, při němž Apple platí producentům snímku za to, že jsou v něm umístěny jeho produkty, pak jakékoliv nároky ze strany Applu jsou posvěceny smlouvou o product placementu. Jak tomu ovšem je, když filmaři prostě iPhony, iPady a další iHračky prostě použijí? Zde často vstupuje do hry opatrnost filmových studií. John Bergmayer, šéf právního odboru skupiny Public Knowledge, sice říká: Mohu s jistotou říci, že filmoví tvůrci nepotřebují od výrobců produktů svolení/licenci k tomu, aby postavy jejich filmů mohly používat běžné věci běžnými způsoby. Avšak realizační pravda může být jiná. Skupina Public Knowledge zastupovala už nespočet filmařů v případech, které byly nakonec vyhodnoceny jako nadměrné vymáhání práv plynoucích z ochranné známky. Ovšem jestliže si Apple, jedna z kapitálově největších firem světa nepřeje, aby se nějak zacházelo s jejími produkty, pak opatrnost velí vyhnout se soudním přím. Bergmayer jen suše uzavírá: jen to, že padouch řídí auto, nebo s někým telefonuje, nemůže být považováno za špinění dobrého obchodního jména či značky. Možná by Apple mohl ve svých snahách zajít ještě dál a přijít vyčistit českou stoku místních politiků, kmotrů a kamarádíčků, kteří jsou ojablíčkovaní až hrůza. Zdroje: Vanity Fair, ArsTechnica.com
Daniel Beránek, 29.02.2020 11:59 Český software Zoner Photo Studio X přichází s jarní aktualizací, která posouvá hranice fotoeditace na novou úroveň. Díky pokročilým AI nástrojům a dalším inovacím je práce s fotografiemi rychlejší, preciznější... Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... |









