
Záporákům do ruky iPhone nepatří!Jestliže vaše oči nezůstaly ušetřeny americké produkce, určitě si vybavíte i to, jak ztvárnění IT techniky dominují Apple a Dell. Ať už jde o product placement, nebo jsou role prezentujícího a platícího zvrácené, telefony iPhone se nesmí objevit v rukou záporáka. Trošku spoiler, kapku vyslovení obecně tušeného, každopádně fakt se zajímavými konsekvencemi.
Ulítlo to Rianu Johnsonovi při rozhovoru pro Vanity Fair: Apple se samozřejmě vyhýbá negativním konotacím se svými produkty. Zda je to vyhýbání zdravé, či americky pošahané jako projevy politické korektnosti, je věc jiná. Nejenže je mnoho nejednoznačných postav v mnoha nejednoznačných audiovizuálech, ale ani jedinci, kteří netrpí imbecilní podřízeností tupě nepříjímají hlavní významovou linku goebbelsovsky dobrosrdečných snímků. Jestliže iPhone mohou mít v rukou jen Clarkové Kentové, pak se jen málokdo ztotožní s vykleštěným, asexuálním děckem na steroidech, které je upocené, nervózní a sociálně neobratné - a občas lítá po městě v pláštěnce a kozačkách. A navíc jeho superschopnosti spočívají v tom, že přilítl vodkudsi jinudsi. To už je pravděpodobnějším objektem identifikace Lex Luthor, jehož schopnostmi jsou intelekt, používání technologií a bezohlednost. Zajímavým aspektem kauzy je sociálně-právní zakotvení požadavku Applu. Jestliže se jedná o čistý product placement, při němž Apple platí producentům snímku za to, že jsou v něm umístěny jeho produkty, pak jakékoliv nároky ze strany Applu jsou posvěceny smlouvou o product placementu. Jak tomu ovšem je, když filmaři prostě iPhony, iPady a další iHračky prostě použijí? Zde často vstupuje do hry opatrnost filmových studií. John Bergmayer, šéf právního odboru skupiny Public Knowledge, sice říká: Mohu s jistotou říci, že filmoví tvůrci nepotřebují od výrobců produktů svolení/licenci k tomu, aby postavy jejich filmů mohly používat běžné věci běžnými způsoby. Avšak realizační pravda může být jiná. Skupina Public Knowledge zastupovala už nespočet filmařů v případech, které byly nakonec vyhodnoceny jako nadměrné vymáhání práv plynoucích z ochranné známky. Ovšem jestliže si Apple, jedna z kapitálově největších firem světa nepřeje, aby se nějak zacházelo s jejími produkty, pak opatrnost velí vyhnout se soudním přím. Bergmayer jen suše uzavírá: jen to, že padouch řídí auto, nebo s někým telefonuje, nemůže být považováno za špinění dobrého obchodního jména či značky. Možná by Apple mohl ve svých snahách zajít ještě dál a přijít vyčistit českou stoku místních politiků, kmotrů a kamarádíčků, kteří jsou ojablíčkovaní až hrůza. Zdroje: Vanity Fair, ArsTechnica.com
Daniel Beránek, 29.02.2020 11:59 Za volantem náklaďáku ještě stále musí sedět živý chlap (nebo dáma), stále víc jím ale točí umělá inteligence. V podmínkách ropného šoku a trvalé dopravní kalamity přestává na... Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vyzývá klienty Shoptetu, aby prověřili, zda nedošlo k narušení zabezpečení osobních údajů. Podezřelými jsou v tomto případě analytické aplikace firmy MonkeyData, které měly... Vývojáře Microsoft Edge zkouší nové ulehčení práce s prohlížečem. Spočívá v prostém dvojkliku na oušku panelu pro jeho zavření. Funkcionalitka je zatím v testování - a to tak raném, že není ani... Apple aktuálně stáhl aplikaci Ulož.to z App Storu. Učinil tak z důvodů nahlášení firmou, která deklaruje, že se zabývá dodržování autorských práv na internetu. Stejná situace se odehrála v března, kdy stejný stěžovatel nahlásil... |