[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google začal označovat stránky nepřátelské mobilním zařízením

Google bude patrně brát na zřetel to, zda jsou cílové weby přizpůsobeny mobilním zařízením. Zatím se začaly objevovat ve výsledcích vyhledávání nové ikony naznačující hledajícím, jak moc je výsledný web přátelský mobilům a tabletům. Zvláště při hledání na daných zařízeních lze tento indikátor považovat za užitečný.

 

Mobilnímu prostředí nepřátelské weby jsou nyní označovány šedou přeškrtnutou ikonkou mobilu. Už před pár týdny přitom Google označoval weby vstřícné vůči nedesktopovým zařízením zelenou ikonkou mobilu.

Google označuje mobilně vstřícné a nevstřícné weby

Google již dříve publikoval svá Doporučení pro weby optimalizované pro smartphony. V nich mimo jiné zmiňuje způsoby, kterými je řešeno zobrazovaní rozdílného obsahu pro desktopy a smartphony (tablety dle vlastních slov prý nebere v potaz, neboť mají větší displeje):

  • weby používající responzivní desing, tedy takové, které všem zařízením servírují stejný HTML kód pozměněný pomocí CSS dle zobrazujícího zařízení;
  • weby dynamicky generující obsah (HTML i CSS) podle návštěvníkova zařízení;
  • weby mající separátní desktopové a mobilní strany.

Google doporučuje využít responzivní desing, jako přátelské smartphonům ovšem označuje všechna tato řešení.

Kroky Google jsou opodstatněné. Většina brouzdání intertem se totiž již dnes odehrává na mobilních zařízeních – dle průzkumu Mobile Media Consumption report je to až 60 % všeho brouzdání. V tomtéž průzkumu 84 % dotazovaných uvedlo, že na mobilních zařízeních brouzdají i při sledování televize. A to se ještě čeká expanze konzumace mobilních dat: každý rok má růst jejich objem o 45 % až k desetinásobku dnešního v roce 2019 (Ericsson Mobility Report).

Dá se předpokládat, že Google rozlišení mobilně vstřícných a nevstřícných webů zohlední i ve výsledcích vyhledávání. To je nepříznivá zpráva pro weby, které zatím na mobilní verzi rezignovaly - např. v České republice k nim patří na 75 % všech eshopů. Funkcionalita zatím funguje v prostředí Androidu a iOS, záleží ovšem na zemi, ze které ke Googlu přistupujete.

Zdroje: Search Engine Land, 9to5Google, Google Webmaster Central Blog, MarketingLand.com, Český Košík Roku

 

 

 

 

 

Top 10 phishingu 2020

Rok 2020 ničím jiným než koronou numerology zatím neoblažil, a tak se můžeme podívat, na co zaměstnanci nejčastěji skočí, když jde o phishing a sociální inženýrství, právě v roce, kdy se naprostá většina práce přesunula do režimu home office a naprostá...

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se a vlastní diskuze

Preferenční tlačítko typu To se mi líbí zavádí i Seznam.cz. Jmenuje se Líbí se. Dostalo podobu srdíčka. Vyjadřuje čtenářův zájem o konkrétní článek. Kromě vnitřní hodnoty pro redakci stojící za článkem samozřejmě...

Vivaldi 3.3: pauza od internetu, drobečková navigace v URL

Vývojáři Vivaldi potvrzují přístup otevřené mysli k věci. V nové edici přicházejí s možností pauznout všecky ty internety, prokliknout se na konkrétní část URL adresy (a tak víceméně alternují drobečkovou navigaci) a pro...

Google staví vlastní město

Řádí-li ve světě koronavirus, vaši zaměstnanci jsou pro vás příliš cenní, mají to k vám daleko a vy víceméně chcete mít pod kontrolou i jejich zdraví - proč si nepostavit vlastní městečko? A přesně to má v plánu Google....


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama