[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google začal označovat stránky nepřátelské mobilním zařízením

Google bude patrně brát na zřetel to, zda jsou cílové weby přizpůsobeny mobilním zařízením. Zatím se začaly objevovat ve výsledcích vyhledávání nové ikony naznačující hledajícím, jak moc je výsledný web přátelský mobilům a tabletům. Zvláště při hledání na daných zařízeních lze tento indikátor považovat za užitečný.

 

Mobilnímu prostředí nepřátelské weby jsou nyní označovány šedou přeškrtnutou ikonkou mobilu. Už před pár týdny přitom Google označoval weby vstřícné vůči nedesktopovým zařízením zelenou ikonkou mobilu.

Google označuje mobilně vstřícné a nevstřícné weby

Google již dříve publikoval svá Doporučení pro weby optimalizované pro smartphony. V nich mimo jiné zmiňuje způsoby, kterými je řešeno zobrazovaní rozdílného obsahu pro desktopy a smartphony (tablety dle vlastních slov prý nebere v potaz, neboť mají větší displeje):

  • weby používající responzivní desing, tedy takové, které všem zařízením servírují stejný HTML kód pozměněný pomocí CSS dle zobrazujícího zařízení;
  • weby dynamicky generující obsah (HTML i CSS) podle návštěvníkova zařízení;
  • weby mající separátní desktopové a mobilní strany.

Google doporučuje využít responzivní desing, jako přátelské smartphonům ovšem označuje všechna tato řešení.

Kroky Google jsou opodstatněné. Většina brouzdání intertem se totiž již dnes odehrává na mobilních zařízeních – dle průzkumu Mobile Media Consumption report je to až 60 % všeho brouzdání. V tomtéž průzkumu 84 % dotazovaných uvedlo, že na mobilních zařízeních brouzdají i při sledování televize. A to se ještě čeká expanze konzumace mobilních dat: každý rok má růst jejich objem o 45 % až k desetinásobku dnešního v roce 2019 (Ericsson Mobility Report).

Dá se předpokládat, že Google rozlišení mobilně vstřícných a nevstřícných webů zohlední i ve výsledcích vyhledávání. To je nepříznivá zpráva pro weby, které zatím na mobilní verzi rezignovaly - např. v České republice k nim patří na 75 % všech eshopů. Funkcionalita zatím funguje v prostředí Androidu a iOS, záleží ovšem na zemi, ze které ke Googlu přistupujete.

Zdroje: Search Engine Land, 9to5Google, Google Webmaster Central Blog, MarketingLand.com, Český Košík Roku

 

 

 

 

 

Google Chrome 89: spousta neaktivovaných novinek a jak je povolit

Google Chrome 89 přináší velkou spoustu novinek. Ovšem většina je skryta pod kapotou, určena víceméně jen vývojářům - nebo se teprve uvolňuje postupně rozšiřujícímu se publiku uživatelů. Jak zprovoznit nové funkcionality, které ještě nejsou...

Firefox 86: Total Cookie Protection a vícenásobný PiP

Vývojáři Firefoxu přicházejí po ochraně před supercookies (představené ve verzi 85) s fičurou zvanou Total Cookie Protection. Ta zabrání velkosledovačům v přístupu k obecnému úložišti cookies tím, že každému webu vytvoří separátní prostor...

LastPass omezuje verzi zdarma. Čím ji nahradit?

Od 16. března 2021 dojde ke změně pravidel pro verzi zdarma správce hesel LastPass. Tu bude možno využívat pouze na jednom druhu zařízení: buď na desktopech, nebo na mobilních zařízeních. Vývojář LastPass, firma LogMeIn, si od změny slibuje více předplatitelů...

Facebook zablokoval zpravodajství v Austrálii

Facebook podnikl razantní kroky ve válce o zpoplatnění sdílení australského zpravodajství. Zatímco místní vláda se chystá prosadit zákon, který má donutit velké sdíleče zpravodajství (Facebook, Google aj.) platit za...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama