[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google začal označovat stránky nepřátelské mobilním zařízením

Google bude patrně brát na zřetel to, zda jsou cílové weby přizpůsobeny mobilním zařízením. Zatím se začaly objevovat ve výsledcích vyhledávání nové ikony naznačující hledajícím, jak moc je výsledný web přátelský mobilům a tabletům. Zvláště při hledání na daných zařízeních lze tento indikátor považovat za užitečný.

 

Mobilnímu prostředí nepřátelské weby jsou nyní označovány šedou přeškrtnutou ikonkou mobilu. Už před pár týdny přitom Google označoval weby vstřícné vůči nedesktopovým zařízením zelenou ikonkou mobilu.

Google označuje mobilně vstřícné a nevstřícné weby

Google již dříve publikoval svá Doporučení pro weby optimalizované pro smartphony. V nich mimo jiné zmiňuje způsoby, kterými je řešeno zobrazovaní rozdílného obsahu pro desktopy a smartphony (tablety dle vlastních slov prý nebere v potaz, neboť mají větší displeje):

  • weby používající responzivní desing, tedy takové, které všem zařízením servírují stejný HTML kód pozměněný pomocí CSS dle zobrazujícího zařízení;
  • weby dynamicky generující obsah (HTML i CSS) podle návštěvníkova zařízení;
  • weby mající separátní desktopové a mobilní strany.

Google doporučuje využít responzivní desing, jako přátelské smartphonům ovšem označuje všechna tato řešení.

Kroky Google jsou opodstatněné. Většina brouzdání intertem se totiž již dnes odehrává na mobilních zařízeních – dle průzkumu Mobile Media Consumption report je to až 60 % všeho brouzdání. V tomtéž průzkumu 84 % dotazovaných uvedlo, že na mobilních zařízeních brouzdají i při sledování televize. A to se ještě čeká expanze konzumace mobilních dat: každý rok má růst jejich objem o 45 % až k desetinásobku dnešního v roce 2019 (Ericsson Mobility Report).

Dá se předpokládat, že Google rozlišení mobilně vstřícných a nevstřícných webů zohlední i ve výsledcích vyhledávání. To je nepříznivá zpráva pro weby, které zatím na mobilní verzi rezignovaly - např. v České republice k nim patří na 75 % všech eshopů. Funkcionalita zatím funguje v prostředí Androidu a iOS, záleží ovšem na zemi, ze které ke Googlu přistupujete.

Zdroje: Search Engine Land, 9to5Google, Google Webmaster Central Blog, MarketingLand.com, Český Košík Roku

 

 

 

 

 

Firefox 70: zrychlení a větší soukromí

Firefox si k sedmdesátce nadělil nové logo. A aby ani uživatelé nepřišli zkrátka, inovuje hned tři technologie pro zrychlení načítání webů. Veškerý vývoj pak směřuje proti trendu neustálého špiclování. Firefox se snaží...

Opera se přidává k DNS-over-HTTPS

Šifrování překladu názvu domén je buď nosný koncept zabezpečení internetové komunikace - nebo alespoň dostatečně trendy. Každopádně po Firefoxu, v jehož nastavení a vývoji se DNS-over-HTTPS skrývalo již delší dobu, a Chrome se k jeho implementaci...

CZ.NIC vypne původní ODVR

Kdo využívá DNS servery CZ.NIC - možná je znáte spíše pod méně lidovým a technicky správným názvem otevřené DNSSEC validující resolvery (ODVR) - měl by zbystřit. Ty původní odcházejí do křemíkového nebe a...

Microsoft pomáhá Chrome šetřit baterii

Minulá léta byla svědkem přetahování Microsoft Edge, Opery a Google Chrome o prvenství v rozličných aspektech užívání prohlížeče - kupodivu vždycky vyhrál prohlížeč vývojářů, kteří dělali to či ono srovnání. Uživatel tedy mohl jen...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world