[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google vyzývá k jednoduššímu ověření

Google zjednodušil dvoufázové ověření. Nyní už nemusíte opisovat kód SMS zprávy, stačí nastavit a využívat novou funkcionalitu Výzva od Googlu. Pomocí ní sice dvoufázově, nicméně jednoduše ověříte, sama sebe, coby autentizovaného uživatele přistupující ke Google účtu. Jak to funguje?

 

Dvoufázové ověření slouží lepšímu zabezpečení všech citlivých účtů

Dvoufázové ověření je vysoce účinnou zbraní v kybernetické válce o identity, přihlašovací údaje a s nimi spojené účty. Zabezpečuje přihlašování sekundární cestou ověření, typicky prostřednictvím dalšího autorizovaného zařízení (nejčastěji telefonu). Lehký diskomfort plynoucí ze zadávání generovaných kódů se poskytovatelé služeb snaží snížit jednoduchými notifikacemi. Po Microsoftu a jeho Microsoft Authenticatoru přichází nyní Google s dvoufázovým ověřením pomocí tzv. výzvy.

Výhodami, které funkce Výzva od Googlu skýtá, jsou:

  • snadnost používání - po nastavení stačí jen odemknout smartphone a potvrdit notifikaci a
  • snadnost nasazení - v prostředí Android stačí mít aktuální Služby Google Play a zámek obrazovky (v iOS je třeba mít nainstalovanou a aktuální aplikaci Google - the official Search app

Omezení funkcionality spočívají v nutnosti být na telefonu připojen k internetu a aktuálně i nemožnost současného používání Výzvy i Záložních kódů (viz dále). První omezení se dá řešit dalšími možnostmi dvoufázového ověření, druhé omezení je dočasné. Jediné, co zbývá, je nastavit si toto dvoufázové ověření.

Jak zapnout dvoufázové ověření služeb Google?

  • přejděte na stránku Dvoufázové ověření
  • přihlaste se do svého Google účtu; 
  • nastavte autorizovaný telefon, telefonní číslo a způsob získávání ověřovacích kódů
  • ověřte autorizovaný telefon pomocí kódu, který vám Google zašle po odpálení tlačítka Vyzkoušet
  • potvrďte zapnutí dvoufázového ověření.

Po nastavení telefonu a ověření funkčnosti můžeme dvoufázové ověření zapnout

Nyní máte zapnuto dvoufázové ověření přístupu do Google služeb pomocí hlasové zprávy nebo SMS (dle předchozí volby). K tomuto ověření ovšem můžete zvolit některou z alternativ, mezi nimiž figuruje i nové zjednodušení - Výzva od Googlu. Nastavíme ji (stále na stránce Dvoufázového ověření):

  • navigujeme Nastavit alternativní druhý krok - Výzva od Googlu - Přidat telefon;
  • objeví se váš telefon + informace o tom, zda používáte zámek obrazovky - případně je třeba donastavit; 
  • v momentě, kdy dáme další, aplikace rovnou zkouší dvoufázové přihlášení pomocí výzvy, která přijde na telefon a je jí třeba potvrdit.

...a máme nastaveno

Výzvy vyžadují internetové připojení, proto není na škodu využít i dalších alternativ, kterými jsou: 

  • záložní kódy - jednorázová hesla, která je si možno vytisknout pro případy, v nichž člověk u sebe nemá telefon (např. na cestách); 
  • aplikace Google Authenticator - generuje ověřovací kódy, i když je telefon offline (dostupná pro Android a iOS)
  • bezpečnostní klíč - USB klíčenka sloužící k přihlašování.

Zdroje: Google Apps Updates

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama