[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google uzavřel projekt invazivní reklamy Google Here

Google chtěl spustit nový, reklamní produkt, oslovující nic netušící vlastníky mobilních zařízení na základě jejich aktuální polohy reklamami lokálních obchodních partnerů, kteří by těmto potenciálním zákazníkům mohli nabídnout slevy či nejrůznější výhody plynoucí z okamžitého nákupu. Podle všeho to vypadá, že projekt Google Here byl zastaven - i když myšlenku lokálního cílení zákazníků Google ještě zcela neopouští...

 

Google Here sice končí, myšlenka na lokálně cílenou reklamu nikoliv

Google Here mohl již od svého startu cílit až 350 miliónů uživatelů mobilních zařízení se systémem Android, přičemž uživatele iOS by si vzal na paškál do několika měsíců od spuštění androidí verze. Jeho záměrem bylo dosáhnout komplexního propojení Google Map a lokálně inicializačních spotů tzv. beaconů. Takto by lokální firmy mohly oslovit v dané lokalitě se nacházející potenciální zákazníky s nejrůznější nabídkou. Na vývoji projektu se podílelo vícero oddělení Googlu a zastřešoval ho manažer strategických partnerů Dan Cath. 

Google Here mohl například na zamykací obrazovku smartphonu poslat nejrůznější notifikace pět sekund po vstupu do vymezené lokality. Přičemž by si každý partner projektu vybral, jakým způsobem chce možné klienty ponouknout k nákupu. Mohl jim automaticky zobrazit věrnostní kartu, nabídnout slevu vázanou na stažení firemní aplikace, umožnit okamžitě zaplatit za parkování auta aj.

Podstatou této komunikace by bylo, že by podnikům umožnila přímo oslovit potenciální nakupující, aniž by ti měli staženou aplikaci daného podniku, či ho složitě hledali na internetu. Princip však podle zdrojů blízkých vedení nakonec v Googlu vyhodnotili coby příliš invazivní a projekt byl zastaven samotným CEO Alphabet Larry Pagem. Dalším možným důvodem ukončení Google Here mohla být ovšem i technická a potažmo finanční náročnost instalace a celkového zajištění této lokálně založené propagace. Tu by si nakonec mohly dovolit jen největší firmy, disponující vlastním IT zázemím a adekvátně nastavenými CRM systémy.

Google se však lokálně orientované reklamy nevzdává. Svědčí o tom i nedávno spuštěný projekt pro vývojáře Eddystone, který využívá Bluetooth spotů podobně jako konkurenční iBeacon od Applu.

Zdroj: Fortune.com

 

 

 

 

 

České firmy ohrožuje Emotet, Trickbot a Ryuk

Vládní CERT - skupina pro okamžitou reakci na počítačové hrozby - varuje před útoky, které míří na české organizace bez ohledu na pole působnosti. Oběťmi se již staly OKD a benešovská nemocnice. Jde o zvlášť zákeřnou kombinaci malwaru a na něj...

Chrome 79: zabezpečení, interoperabilita a výkon

Chrome 79 přináší kvanta změn a nových funkcionalit. Mnohé z nich jsou pečlivě skryté pod pokličkou experimentálních nastavení stabilní větve prohlížeče. Přesto odhalíme, co skrývají. Můžete se těšit na zvýšení...

Vláda to zkouší s digitální daní

Vláda ČR se rozhodla zasáhnout vůči internetovým gigantům, kteří sice generují tržby na území České republiky (a Evropské unie vůbec), avšak zisky daní v zemích, které svou legislativu byly ochotny flexibilně přizpůsobit přítomnosti těchto firem....

Windows 10 budou podporovat DNS-over-HTTPS

Myšlence šifrování překladu domén DNS-over-HTTPS se dostává ohlasu nejen mezi vývojáři browserů, ale nyní i u tvůrců operačních systémů - konkrétně Microsoft. Ten plánuje zavést podporu šifrování DNS protokolem HTTPS, a to...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world