
Google uzavřel projekt invazivní reklamy Google HereGoogle chtěl spustit nový, reklamní produkt, oslovující nic netušící vlastníky mobilních zařízení na základě jejich aktuální polohy reklamami lokálních obchodních partnerů, kteří by těmto potenciálním zákazníkům mohli nabídnout slevy či nejrůznější výhody plynoucí z okamžitého nákupu. Podle všeho to vypadá, že projekt Google Here byl zastaven - i když myšlenku lokálního cílení zákazníků Google ještě zcela neopouští...
Google Here mohl již od svého startu cílit až 350 miliónů uživatelů mobilních zařízení se systémem Android, přičemž uživatele iOS by si vzal na paškál do několika měsíců od spuštění androidí verze. Jeho záměrem bylo dosáhnout komplexního propojení Google Map a lokálně inicializačních spotů tzv. beaconů. Takto by lokální firmy mohly oslovit v dané lokalitě se nacházející potenciální zákazníky s nejrůznější nabídkou. Na vývoji projektu se podílelo vícero oddělení Googlu a zastřešoval ho manažer strategických partnerů Dan Cath. Google Here mohl například na zamykací obrazovku smartphonu poslat nejrůznější notifikace pět sekund po vstupu do vymezené lokality. Přičemž by si každý partner projektu vybral, jakým způsobem chce možné klienty ponouknout k nákupu. Mohl jim automaticky zobrazit věrnostní kartu, nabídnout slevu vázanou na stažení firemní aplikace, umožnit okamžitě zaplatit za parkování auta aj. Podstatou této komunikace by bylo, že by podnikům umožnila přímo oslovit potenciální nakupující, aniž by ti měli staženou aplikaci daného podniku, či ho složitě hledali na internetu. Princip však podle zdrojů blízkých vedení nakonec v Googlu vyhodnotili coby příliš invazivní a projekt byl zastaven samotným CEO Alphabet Larry Pagem. Dalším možným důvodem ukončení Google Here mohla být ovšem i technická a potažmo finanční náročnost instalace a celkového zajištění této lokálně založené propagace. Tu by si nakonec mohly dovolit jen největší firmy, disponující vlastním IT zázemím a adekvátně nastavenými CRM systémy. Google se však lokálně orientované reklamy nevzdává. Svědčí o tom i nedávno spuštěný projekt pro vývojáře Eddystone, který využívá Bluetooth spotů podobně jako konkurenční iBeacon od Applu. Zdroj: Fortune.com
Daniel Beránek, 31.08.2015 17:36 Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak... |