[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google redesignoval logo, nejvýrazněji za 16 let

Sotva měsíc starou restrukturalizaci firmy Google následuje zásadní změna jeho loga a adekvátní proměny grafických prvků napříč službami. Ta odráží nejen trend Material designu, ale také přizpůsobení logotypu zobrazování na mnoha různých zařízeních.

 

Google se loučí s původním logem a nahrazuje ho logotypem mnohem jednodušším a více přizpůsobených dnešním zařízením

Změna loga odráží celkový posun vnímání Googlu od prosté bílé stránky vyhledávače k poskytovateli mnoha různých služeb využívaných na rozličných zařízeních. Alex Cook, Jonathan Jarvis a Jonathan Lee z designového týmu k tomu říkají: „Od svých počátků byl Google.com až nepředstavitelně jednoduchý: svérázné logo provedené v několika barvičkách trůnící nad zadávacím řádkem a na pozadí bílá strana. Ale jak jde vývoj technologií kupředu, měnila se strana sama - stejně tak požadavky na ní se staly různorodější. Objevila se nová zařízení, nové způsoby interakce a komunikace přinášené nositelnou technikou, hlasovým zadáváním a chytrizací techniky kolem nás. Uživatelé sice interagují s Googlem na nejrůznějších platformách, ovšem naše značka by stále měla vyjadřovat onu jednoduchost a z ní plynoucí přátelskost očekávanou od původní domovské stránky. A přitom plně využít možností skýtaných každým novým zařízením.“

Nové pojetí grafiky vzniklo spoluprací nejrůznějších oddělení celé firmy včetně designerů z Creative Labs a týmu Material designu. Ty chtěly docílit:

  • škálovatelnosti - možnosti zprostředkování loga i na malých displejích;
  • dynamiky, neustále reagující na vstupy uživatele;
  • konzistence, provázející uživatele všemi službami Googlu a 
  • ekvilibristiky vycházející z dosud vnímaných hodnot přinášených firmou.

Aby mohli znovu nadesignovat různé prvky Google služeb, museli nejprve zachytit jejich esenci. Tu identifikovali ve čtyřech barvách na čistě bílém pozadí. Pak už stačilo jen pár stovek hodin práce ve střižně, aby se začaly rýsovat podoby příštích prvků: logotypu Google, tzv. teček a googlovského velkého G.

Logotyp Google se zbavil patek a geometricky vyčistil své tvary

Logotyp Google

Logotyp Google by vždy vyveden relativně jednoduše, vesele a vstřícně. Tyto kvality měly zůstat zachovány, případně znásobeny. Proto si nový logotyp zachovává vícebarevné pojetí a zvednutý zobáček malého e na konci, avšak původní patkový font byl nahrazen mnohem jednodušším a geometricky čistším fontem bezpatkovým. „Při testování finální podoby loga jsme vyčerpali všechny velikosti a provedení, abychom dosáhli maximální čitelnosti na všemožných zařízeních při různém užití. Pro správné použití jak na digitální tak v tištěné podobě jsme vypracovali standardy pokrývající všechny aspekty loga,“ dodávají designéři.

Tečky Googlu čekají na roztančení v mnoha různých službách při rozličných činnostech

Tančící tečky

Tančící tečky představují dynamický prvek, interagující s uživatelem, umožňující reprezentovat různé probíhající procesy - vč. poslouchání hudby, hledání/zpracovávání otázky, odpovídání systému, potvrzení, nepochopení aj.

Velké G Googlu bude reprezentovat značku všude tam, kde se plný logotyp nevejde

Velké G Googlu

Googlovské géčko má jasné poslaní: být kompaktní verzí logotypu Googlu, které může nahradit všude tam, kde by se tento v celé své velikosti nevešel. Už nyní ho můžete spatřit třeba coby favicon stránek vyhledávače Google. Proporce jeho barev přitom reprezentují jejich zastoupení v logu hlavním.

Nové logo je oproti původnímu mnohem menší (305 bytů vs. 14 000 bytů), díky tomu se snadněji a beze změn zobrazuje i na pomalejších připojeních. A navíc k němu Googlu dovyvinul celý font zvaný Product Sans, aby mohl adekvátním fontem popsat veškeré své služby. Původně nová loga i nový font ovšem mohli mít i mnoho jiných podob...

Designerský tým Googlu diskutuje nad jinými podobami nového logotypu a fontu

Zdroj: Google Design

 

 

 

 

 

CERN opouští software Microsoftu

CERN aneb Evropská organizace pro jaderný výzkum alias jedna z nejvýznamnějších vědeckých institucí světa a provozovatel velkého hadronového urychlovače ve Švýcarsku migruje z kódu prodávaného Microsoftem na open-source. Microsoft...

Mapy.cz implementují Booking.com pro zahraniční destinace

Seznam do mapové aplikace Mapy.cz implementuje Booking.com - zatím jen pro zahraniční destinace. Slibuje si od toho více informací pro své uživatele a výhody plynoucí ze spolupráce s Booking pro příjmy Seznamu. Potěší, či jen potvrdí hegemonii Booking.com? ...

Mozilla rebranduje a redesignuje Firefox

Firefox, pojetí prohlížeče, značky a navázaných služeb - to vše projde změnou. Firefox se pro Mozillu stává značkou samou o sobě, pod kterou jsou sdruženy prohlížeč Firefox a služby Firefox Send, Firefox Monitor a Firefox Lockwise. Co zůstalo z původních návrhů a čeho se drželi...

Opera GX pro hráče už je venku

Opera GX je rekoncepcí prohlížeče Opera pro náruživé hráče her. Prohlížeč postavený na Chromiu a rozšířený o funkce typické pro Operu doplňuje dalšími fičurami, možnostmi konfigurace a drobnostmi orientovanými na zvláštní potřeby...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world