[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google prodlužuje snippet přes 300 znaků

Google si už povšiml, že nechceme ztrácet čas rozklikáváním každého výsledku vyhledávání. Že se nenecháme mást přísliby prvních titulků, a místo toho odvozujeme hodnotu odkazu již z jeho náhledu alias snippetu. A tak nám nabízí mnohem delší snippety, jejichž pomocí rozlišíme kvalitní weby od těch nekvalitních.

 

Zda je to fakt delší, se každý může přesvědčit sám

Kdo nevěří, ať sám hledá. Stačí se Googlu zeptat, zda je to fakt delší? A hned první odpovědi otázku zodpoví. Ano - je. Toho si v minulých týdnech všimli specialisté na vyhledávání, zvláště díky nástroji RankRanger, jenž dlouhodobě monitoruje podobu výsledků vyhledávání Googlu (aka SERP). A oficiálně to potvrdil i mluvčí Googlu: „Provedli jsme změny, díky nimž budou mít uživatelé k dispozici popisnější a fakticky užitečnější snippety. Což by jim mělo pomoci určit, zda jsou dané výsledky relevantní jejich dotazů. V důsledku těchto změn se snippety lehce prodlužují.“

Lehké prodloužení v reálu znamená, že se délka snippetů v průměru prodloužila na 230 znaků.  Fakticky to znamená, že se mnoho těchto náhledů dostává přes 300 znaků. Na druhé straně zůstávají i snippety mnohem kratší. A to sice proto, že Google v naprosté většině případů snippety generuje z popisného meta tagu webové stránky, konkrétně z meta-description. Limitem zobrazení meta-description dlouho zůstávalo 150-160 znaků, nyní by tyto meta tagy mohly narůst na objemu.

Ano, Nezdá se vám to. Snippety Googlu se lehce prodloužily. A musím souhlasit s uživatelem @rustybrick - nerozšiřujte hned tagy meta description. Zobrazování snippetu je totiž mnohem dynamičtější proces.

Před tím ovšem Google varuje. Slovy Dannyho Sullivana, styčného důstojníka u Googlu pro vyhledávání: „Ano, Nezdá se vám to. Snippety Googlu se lehce prodloužily. A musím souhlasit s uživatelem @rustybrick - nerozšiřujte hned tagy meta description. Zobrazování snippetu je totiž mnohem dynamičtější proces.“ @rustybrick coby Barry Schwartz, autor publikující na SearchEngineLand, totiž podotýká, že Google operativně do snippetu zahrnuje i obsah webové stránky samé. A vyvozuje, že pokud dochází z prodloužení náhledu výsledku vyhledávání, bude ten nejspíš tvořit kombinace textu z meta-description a cílové stránky. Nakolik se těmito úvahami řídit, musím každý webmaster zvážit sám. Google je totiž pověstný svou averzí vůči přehnaným optimalizacím směřujícím k lepšímu umístění webu ve výsledcích vyhledávání. A Sullivanovo prohlášení lze tak považovat za deklarativní pokus tyto snahy utlumit.

Snippety mobilních příspěvků se také prodlužují. Zobrazení na menších displejích se podepisuje i na nižším nárůstu znaků - v průměru jde o 190 znaků. Podobné úpravy avizuje i tým vyhledávání českého Seznamu twítujíc: „Ano, podobné úpravy zvažujeme v rámci celkového vylepšení snippetů.“

Reakce Seznamu by se měla odehrávat v intencích vyjádření: Ano, podobné úpravy zvažujeme v rámci celkového vylepšení snippetů.

Zdroje: SearchEngineLand.com, Twitter.comTwitter.com

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama