Google prodlužuje snippet přes 300 znakůGoogle si už povšiml, že nechceme ztrácet čas rozklikáváním každého výsledku vyhledávání. Že se nenecháme mást přísliby prvních titulků, a místo toho odvozujeme hodnotu odkazu již z jeho náhledu alias snippetu. A tak nám nabízí mnohem delší snippety, jejichž pomocí rozlišíme kvalitní weby od těch nekvalitních.
Kdo nevěří, ať sám hledá. Stačí se Googlu zeptat, zda je to fakt delší? A hned první odpovědi otázku zodpoví. Ano - je. Toho si v minulých týdnech všimli specialisté na vyhledávání, zvláště díky nástroji RankRanger, jenž dlouhodobě monitoruje podobu výsledků vyhledávání Googlu (aka SERP). A oficiálně to potvrdil i mluvčí Googlu: „Provedli jsme změny, díky nimž budou mít uživatelé k dispozici popisnější a fakticky užitečnější snippety. Což by jim mělo pomoci určit, zda jsou dané výsledky relevantní jejich dotazů. V důsledku těchto změn se snippety lehce prodlužují.“ Lehké prodloužení v reálu znamená, že se délka snippetů v průměru prodloužila na 230 znaků. Fakticky to znamená, že se mnoho těchto náhledů dostává přes 300 znaků. Na druhé straně zůstávají i snippety mnohem kratší. A to sice proto, že Google v naprosté většině případů snippety generuje z popisného meta tagu webové stránky, konkrétně z meta-description. Limitem zobrazení meta-description dlouho zůstávalo 150-160 znaků, nyní by tyto meta tagy mohly narůst na objemu. Před tím ovšem Google varuje. Slovy Dannyho Sullivana, styčného důstojníka u Googlu pro vyhledávání: „Ano, Nezdá se vám to. Snippety Googlu se lehce prodloužily. A musím souhlasit s uživatelem @rustybrick - nerozšiřujte hned tagy meta description. Zobrazování snippetu je totiž mnohem dynamičtější proces.“ @rustybrick coby Barry Schwartz, autor publikující na SearchEngineLand, totiž podotýká, že Google operativně do snippetu zahrnuje i obsah webové stránky samé. A vyvozuje, že pokud dochází z prodloužení náhledu výsledku vyhledávání, bude ten nejspíš tvořit kombinace textu z meta-description a cílové stránky. Nakolik se těmito úvahami řídit, musím každý webmaster zvážit sám. Google je totiž pověstný svou averzí vůči přehnaným optimalizacím směřujícím k lepšímu umístění webu ve výsledcích vyhledávání. A Sullivanovo prohlášení lze tak považovat za deklarativní pokus tyto snahy utlumit. Snippety mobilních příspěvků se také prodlužují. Zobrazení na menších displejích se podepisuje i na nižším nárůstu znaků - v průměru jde o 190 znaků. Podobné úpravy avizuje i tým vyhledávání českého Seznamu twítujíc: „Ano, podobné úpravy zvažujeme v rámci celkového vylepšení snippetů.“ Zdroje: SearchEngineLand.com, Twitter.com, Twitter.com
Daniel Beránek, 05.12.2017 14:15 Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti... Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... |