[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google prodlužuje snippet přes 300 znaků

Google si už povšiml, že nechceme ztrácet čas rozklikáváním každého výsledku vyhledávání. Že se nenecháme mást přísliby prvních titulků, a místo toho odvozujeme hodnotu odkazu již z jeho náhledu alias snippetu. A tak nám nabízí mnohem delší snippety, jejichž pomocí rozlišíme kvalitní weby od těch nekvalitních.

 

Zda je to fakt delší, se každý může přesvědčit sám

Kdo nevěří, ať sám hledá. Stačí se Googlu zeptat, zda je to fakt delší? A hned první odpovědi otázku zodpoví. Ano - je. Toho si v minulých týdnech všimli specialisté na vyhledávání, zvláště díky nástroji RankRanger, jenž dlouhodobě monitoruje podobu výsledků vyhledávání Googlu (aka SERP). A oficiálně to potvrdil i mluvčí Googlu: „Provedli jsme změny, díky nimž budou mít uživatelé k dispozici popisnější a fakticky užitečnější snippety. Což by jim mělo pomoci určit, zda jsou dané výsledky relevantní jejich dotazů. V důsledku těchto změn se snippety lehce prodlužují.“

Lehké prodloužení v reálu znamená, že se délka snippetů v průměru prodloužila na 230 znaků.  Fakticky to znamená, že se mnoho těchto náhledů dostává přes 300 znaků. Na druhé straně zůstávají i snippety mnohem kratší. A to sice proto, že Google v naprosté většině případů snippety generuje z popisného meta tagu webové stránky, konkrétně z meta-description. Limitem zobrazení meta-description dlouho zůstávalo 150-160 znaků, nyní by tyto meta tagy mohly narůst na objemu.

Ano, Nezdá se vám to. Snippety Googlu se lehce prodloužily. A musím souhlasit s uživatelem @rustybrick - nerozšiřujte hned tagy meta description. Zobrazování snippetu je totiž mnohem dynamičtější proces.

Před tím ovšem Google varuje. Slovy Dannyho Sullivana, styčného důstojníka u Googlu pro vyhledávání: „Ano, Nezdá se vám to. Snippety Googlu se lehce prodloužily. A musím souhlasit s uživatelem @rustybrick - nerozšiřujte hned tagy meta description. Zobrazování snippetu je totiž mnohem dynamičtější proces.“ @rustybrick coby Barry Schwartz, autor publikující na SearchEngineLand, totiž podotýká, že Google operativně do snippetu zahrnuje i obsah webové stránky samé. A vyvozuje, že pokud dochází z prodloužení náhledu výsledku vyhledávání, bude ten nejspíš tvořit kombinace textu z meta-description a cílové stránky. Nakolik se těmito úvahami řídit, musím každý webmaster zvážit sám. Google je totiž pověstný svou averzí vůči přehnaným optimalizacím směřujícím k lepšímu umístění webu ve výsledcích vyhledávání. A Sullivanovo prohlášení lze tak považovat za deklarativní pokus tyto snahy utlumit.

Snippety mobilních příspěvků se také prodlužují. Zobrazení na menších displejích se podepisuje i na nižším nárůstu znaků - v průměru jde o 190 znaků. Podobné úpravy avizuje i tým vyhledávání českého Seznamu twítujíc: „Ano, podobné úpravy zvažujeme v rámci celkového vylepšení snippetů.“

Reakce Seznamu by se měla odehrávat v intencích vyjádření: Ano, podobné úpravy zvažujeme v rámci celkového vylepšení snippetů.

Zdroje: SearchEngineLand.com, Twitter.comTwitter.com

 

Daniel Beránek, 05.12.2017 14:15

 

 

 

 

Chromium odkáže na text na webu i bez kotev

Všechny na Chromiu založené prohlížeče by měly v brzké době zvládnout odkazy přímo na konkrétní text na webu - a to bez ohledu na to, zda je daná oblast v kódu textu označena tagem tzv. kotvy. Díky tomu budete moci kohokoliv odkázat na konkrétní...

Gmail dostává nový jumplist

Jumplist aka kontextová nabídka vyvolatelná pravým myšítkem nově obohatí funkčnost, respektive rychlost a dostupnost některých funkcí v Gmailu. Původní trojici archivovat, smazat, označit jako přečtené a nepřečtené, rozšíří mnohé...

Chrome upozorní na kompromitované přihlašovací údaje

Google přichází s vlastní variantou toho, jak uživatele svého prohlížeče upozornit na používání již uniklých a potenciálně tedy nebezpečných přihlašovacích údajů. Řešení dostalo podobu rozšíření Google Chrome,...

Chrome zabrání identifikaci anonymního režimu

Weby už nezjistí, když na ně vstoupíte v anonymním režimu Google Chrome. Čistě teoreticky by to neměly zjistit ani teď, nicméně dosud existovalo řešení typu workaround pro identifikaci anonymního režimu Chrome. Webům dosud stačilo zeptat se Chrome, zda je přístupná funkcionalita...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world