[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google Analytics přichází v novém KE STAŽENÍ

Google Analytics prochází konceptuální změnou. Jmenuje se Google Analytics 4. Namísto měření, fragmentovaného na platformy a zařízení, chce nabídnout měření komplexně zachycující chování zákazníka. Všechny segmenty zahrnující placenou reklamu, organický dosah vyhledávání, instalaci aplikací z Google Play a nákupy přímo z aplikací by měly usnadnit pochopení cyklus nákupní interakce zákazníka s firmou, potažmo značkou. 

 

Google Analytics 4 nabídne data orientovaná na zákazníka (Zdroj: Blog.Google)

„Vytvořili jsme novou a chytřejší službu Google Analytics, abychom byznysům pomohli dosáhnout lepší návratnosti investic do marketingu. Staví na základech funkcionality App + Web uvedené v beta verzi již v minulém roce. Silně ctí zachovávání soukromí, takže se na její data budete moci spolehnout, i když nastanou změny v celém internetovém odvětví, které omezí užívání cookies a dalších identifikátorů uživatele. A ve svém jádru spoléhá na umělou inteligenci, která pomůže podnikům lépe pochopit interakci zákazníka s firmou napříč zařízeními,“

představuje nové Analytics Vidhya Srinivasan, viceprezidentka analytické divize Googlu.

Klíčové prvky nových Google Analytics 4

  1. Data orientovaná na zákazníka.
  2. Citlivěji nastavitelné výběry dat.
  3. Chytřejší vhledy generované umělou inteligencí.
  4. Intenzivnější integrace s Google Ads.

Google Analytics 4 propojí data ze všech platforem firmy (Zdroj: Blog.Google)

Data orientovaná na zákazníka

Zákaznicko-centrická orientace zpracování dat o zákazníkovi je patrně nejdůležitější změna mezi původními (Universal Analytics) a současnými (Google Analytics 4) Analytics. Odklání pozornost od kanálů, zdrojů a platforem, a naopak sjednocují unikátní signály, aby anonymně vyhodnotili cestu jednoho zákazníka napříč firemními komunikáty a napříč interakcemi s firmou. Srinivasan se to snaží osvětlit:

„zjednodušili a reorganizovali jsme reporty, aby mohli intuitivně najít statistiky týkající se právě té části zákaznické (nákupní) cesty, která vás zajímá. Například v reportu akvizic si všimnete kanálů přivádějících zákazníka - a v reportu zapojení a udržení pak uvidíte, jaké akce na platformě provedli a zda zůstali i po provedení konverze.“

Citlivěji nastavitelné výběry dat

Další významnou změnou je způsob, jakým Analytics nabízejí data uživateli. Již nejde o pevně dané tabulky, grafy a výběry, ale spojitá kontinua dat, v nichž může analytik brouzdat a vybírat na základě trendů, které se mu datech podaří identifikovat. Fakticky se jedná o modelování analytických dat. 

Chytřejší vhledy

Analytics by nově měly poskytovat inteligentnější vhledy do dat, a to sice díky nasazení umělé inteligence. Analytics kupříkladu dokáží použít obecná data z webových stránek k tomu, aby určily, po čem poroste poptávka, a pomohly tak marketérům předvídat budoucí trendy. Ať už trendy pozitivní - vyzývající k vyšším investicím do reklamy, tak i rizika poklesu zákaznického zájmu vedoucí k nutnosti omezit investice do nových zákazníků a zvýšení snah o udržení zákazníků současných. 

Díky implementaci umělé inteligence a principů strojového učení se uživatelé dočkají automatického  zobrazování užitečných informací, na jejichž základě bude snadnější pochopit potřeby uživatelů a zákazníků napříč zařízeními a platformami.

Intenzivnější integrace s Google Ads

„Díky novým možnostem integrování dat napříč produkty Googlu je snadné pochopit, co je třeba zlepšit, aby se zvýšila návratnost investic do marketingu. Konkrétně hlubší provázanost dat s Google Ads vám umožní vytvořit publika, díky nimž budete moci své zákazníky oslovit s užitečnějšími a cílenějšími nabídkami - ať už na ně narazí kdekoliv,“  vysvětluje Srinivasan.

Marketéři tak získají ucelený pohled na to, jak dokáží jejich poselství rekrutovat nové zákazníky bez ohledu na místo styku - ať už je web, mobilní appka, komunikace na sociální síti, YouTube, placené i neplacené umístění v produktech Googlu, email atd.

Zdroje

  • Blog.Google

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

LastPass omezuje verzi zdarma. Čím ji nahradit?

Od 16. března 2021 dojde ke změně pravidel pro verzi zdarma správce hesel LastPass. Tu bude možno využívat pouze na jednom druhu zařízení: buď na desktopech, nebo na mobilních zařízeních. Vývojář LastPass, firma LogMeIn, si od změny slibuje více předplatitelů...

Facebook zablokoval zpravodajství v Austrálii

Facebook podnikl razantní kroky ve válce o zpoplatnění sdílení australského zpravodajství. Zatímco místní vláda se chystá prosadit zákon, který má donutit velké sdíleče zpravodajství (Facebook, Google aj.) platit za...

Seznam Premium: bez reklam a s korunkou

Seznam.cz se pustil do monetizace značky Seznam Premium. Ta bude reprezentovat prémiové užívání služeb Seznamu. Aktuálně se to rovná sledování videoobsahu bez reklam na hlavní straně Seznamu a portálech Televizeseznam.cz, Seznam Zprávy, Novinky.cz, Super.cz a...

LibreOffice aktualizuje o desetinku na 7.1

LibreOffice 7.1 představuje nové označení edice pro komunitu, která má firmám a dalším organizacím připomenout, že jde o verzi vyvíjenou a podporovanou dobrovolníky, která je primárně určena individuálním uživatelům. Jinak desentiková verze...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama