[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google a Facebook nechají pracovat jen očkované

Google, Facebook a další internetoví giganti dovolí návrat do kanceláří jen očkovaným zaměstnancům. Opět přistupují k protiepidemickým opatřením s předstihem, stejně jako v případě hromadného zavádění home office po propuknutí pandemie koronaviru COVID-19.

 

Google a Facebook nechají pracovat jen očkované (Zdroj: Google)

Google

Zaměstnanci Googlu se nutnosti očkování dozvěděli z emailu CEO Googlu a Alphabetu Sundara Pichaie:

„Nechat se očkovat je jednou z nejpodstatnějších věcí, abychom si všichni v nadcházejících měsících zachovali zdraví. Při myšlence na globální návrat do kanceláří bych se s vámi chtěl podělit o dvě klíčové novinky: 

  1. Každý, kdo zamíří do práce v našich areálech, bude muset být očkován. Tuto zásadu zavedeme v nejbližších týdnech v USA a v následujících měsících i v dalších regionech. Implementace se bude lišit podle místních podmínek a předpisů a nebude se uplatňovat do té doby, dokud v dané oblasti nebudou plně dostupné vakcíny. Bližší informace vám sdělí místní vedoucí. Dostane se vám také podrobnějších informací ohledně výjimek pro ty, kteří nemohou být očkováni ze zdravotních důvodů.
  2. Prodlužujeme dobrovolné zachování práce v režimu home office až do 18. října...“

U druhého bodu Pichai zmiňuje změnu původních okolností nástupem delta varianty koronaviru. Delta patrně není jen příčinou prodloužení dobrovolného home office, ale i pro vyžadování očkování po všech, kteří mají vstoupit do areálů Googlu.  

Facebook také vyžaduje očkování v kancelářích na americké půdě (Zdroj: Facebook)

Facebook

Obdobné prohlášení vydala i Lori Goler, viceprezidentka Facebooku:

„Při znovuotevírání našich kanceláří budeme požadovat, aby každý, kdo přijde do práce v našich amerických areálech, byl očkován. Implementace této zásady bude záviset na místních podmínkách a předpisech. Máme připraveny postupy i pro ty, kteří nemohou být očkováni ze zdravotních či jiných důvodů. A stejně tak budeme vše vyhodnocovat lokálně v závislosti na vývoji situace v konkrétních regionech. Pokračujeme ve spolupráci s experty, abychom zajistili, že plány návratu do kanceláří budou prioritizovat zdraví a bezpečí.“

Facebook vůbec očekává nárůst home office. Mark Zuckerberg se dokonce vyjádřil v tom smyslu, že v příštích pěti až deseti letech bude 50 % zaměstnanců Facebooku pracovat na dálku.

Apple sice nevyžaduje očkování, ale vyzývá k němu a ponechává v platnosti mnoho dalších opatření (Zdroj: Apple)

Apple

Apple ústy svého CEO Tima Cooka sice popřel, že by se chystal udělat totéž, nicméně posunul datum návratu do kanceláří ze září minimálně na říjen. Stejně tak Apple po zaměstnancích svých prodejen požaduje, aby pokračovali v používání respirátorů bez ohledu na to, zda jsou očkováni. Navíc je Apple i vyzývá, aby se očkovali, ale nevyžaduje to po nich. 

Netflix vyžaduje očkování v nejsledovanější A zóně, kde se pohybují ti nejdražší zaměstnanci - herci (Zdroj: Netflix)

Netflix

Podle Deadline.com zavádí podobnou pracovní politiku i Netflix. Producenti i realizační partneři budou vyžadovat očkování po všech, kteří se pohybují v tzv. A zóně, což znamená v podstatě herci a všichni, kdo se pohybují v jejich blízkosti. Tato podmínka odpovídá úmluvě mezi velkými filmovými studii a hollywoodskými odbory, které umožňují producentům zavést zásady povinného očkování pro herce a ansámbl v A zóně.

Opatření zaváděné Netflixem taktéž přichází uprostřed čtvrté vlny koronaviru způsobené vysoce nakažlivou variantou delta. 

Opět je zajímavé sledovat, jak se k protiepidemickým opatřením a k očkování konkrétně staví internetoví giganti. Jde o společnosti bedlivě dbající na dosažení ziskovosti a eliminaci všech rizik. A za ústřední rizika právě teď považují onemocnění svých zaměstnanců či ještě hůře jejich nakažení na pracovišti a k tomu se pojící rizika žalob. Ostatně zaměstnanci těchto společností - a zvláště na americké půdě - patří k těm nejlépe placeným.

Zdroje

  • Blog.Google
  • Google
  • Twitter
  • CNN.com
  • Deadline.com
  • Netflix
  • Apple

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama