[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Firmy.cz mění tarif na tarify

Seznam.cz zcela mění pojetí placeného tarifu firemního katalogu Firmy.cz. Dřívější, nerozlišeně placený tarif od 12,10 Kč denně výše nahradí tarifová pásma. Ta jsou škálována nejen zpoplatněním, ale i šíří dostupných funkcionalit. Jde o změnu k lepšímu?

 

Seznam.cz mění formu monetizace platformy Firmy.cz

Firmy.cz jsou svou vlastní kategorií. Je to sice katalog firem, ale takový, jehož význam mnohonásobně převyšuje význam jiných firemních katalogů. Placené zápisy totiž zasahují:

  • do titulní strany portálu Seznam.cz; 
  • do výsledků vyhledávání vyhledávače Seznam.cz; 
  • do pořadí výsledků vyhledávání na samotných Firmách.cz; 
  • do pořadí a způsobů zobrazení firmy na Mapách.cz; 
  • do způsobu zobrazení firmy na Firmách.cz; 
  • do toho, jak jsou na jednotlivých platformách Seznamu zobrazovány informace a nabídky z ostatních platforem této společnosti. Vzájemné zobrazování informací se týká portálů: Firmy.cz, Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a Mapy.cz.

Nové tarify Seznamu Naplno: Startuj, Rozvíjej, Získávej a Profituj

Změna tarifu na tarify

Původně Firmy.cz nabízely zobrazení omezených informací zdarma a tarif Seznam Naplno. Ten začínal na 12,10 Kč denně (10 Kč bez DPH) a jeho navyšování mělo být motivováno především konkurenční soutěží firem v rámci aukce. Čím více jste nabídli, tím větší byla pravděpodobnost, že se umístíte lépe než konkurence. Aukce na Firmy.cz je specifická - nabízí se totiž do určitého času kol půlnoci, přičemž platforma zobrazuje, jakou pozici si v rámci zobrazování výsledků vysoutěžíte. Další incentivou toho, že nabídnete více než naprostý základ, byl nárůst funkcionalit (zobrazení různých kategorií fotek, zobrazení na titulní straně Seznamu). 

A právě v aukci a ve škálované nabídce funkcionalit můžeme nalézt zdroje změny tarifů. Zatímco to druhé je přímým předchůdcem toho, jak jsou tarify koncipovány nyní (čím dražší tarif, tím více funkcionalit), to první dává tušit, proč se Seznam ke změně rozhodl. Patrně totiž sama aukce nebyla dostatečně výnosná.

Nové tarify Seznam Naplno

  • Startuj: 10 – 19 Kč/den; 
  • Rozvíjej: 20 – 39 Kč/den;
  • Získávej: 40 – 79 Kč/den; 
  • Profituj: od 80 Kč/den výše. 

Firmy.cz přicházejí s novým způsobem škálování cen a funkcionalit placeného umístění

Firmy.cz coby platforma pro placené umístění

Firmy.cz nemají specifické místo jen mezi katalogy firem, ale i mezi platformami pro placené umístění. A nejvíce se mu přibližují - a přímo mu konkurují - PPC systémy Sklik a Google Ads, které obstarávají placené umístění ve vyhledávání Seznamu a Googlu. A Firmy.cz v tomto zápase o zákazníky silně ztrácejí. 

Povaha zápisu na Firmách je zcela jiná než cílení v Google Ads a Sklik. PPC systémy umožňují cílit přímo na spojení vyhledávaných slov, nejsou omezovány pouze na kategoriální zařazení, nenabízí jednu statickou podobu zápisu - naopak mohou téhož zákazníka odchytit při různých vyhledáváních a poslat jej na různé landing page - strany motivující návštěvníka ke konkrétní akci, typicky k nákupu. A co v očích zúčastněných hraje největší roli:

  • PPC se platí za proklik (PPC: Pay Per Click), kdežto Firmy.cz se platí každý den pouze za umístění a
  • proklik uskutečněný přes PPC se snadno spojuje s konverzí (typicky nákupem), kdežto zobrazování na Firmách.cz má spíše povahu rozšiřování povědomí o značce a jeho dopad na skutečné prodeje mohou být jen odhadovány.

Přehled rozdílů jednotlivých tarifů je zakopán v hlubinách Seznamu

Přehled toho, jak se liší zastoupení funkcionalit v jednotlivých tarifech, najdete na odkaze seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/sluzba-firmy/firmy-podpora-a-cena. Intuitivní proklikání odkudkoliv shora nedoporučuji, protože intuitivní vůbec není. A když budete chtít najít detaily toho, co jednotlivé fičury obnášejí, odklikněte seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/sluzba-firmy/firmy-typy-reklamy, navigujete k požadovanému tarifu, najděte funkcionalitu a zkuste nahlédnout pod tlačítko Více.

Nejsilněji změna zasáhne ty, kteří inzerují na dolní hranici tarifu Seznam Naplno. Čeká je rozhodování mezi ořezáním využívaných funkcionalit a navýšením rozpočtu na jedné platformě z reklamního mixu o 100 %.

Zdroj: Seznam.cz

 

 

 

 

 

Google Chrome 89: spousta neaktivovaných novinek a jak je povolit

Google Chrome 89 přináší velkou spoustu novinek. Ovšem většina je skryta pod kapotou, určena víceméně jen vývojářům - nebo se teprve uvolňuje postupně rozšiřujícímu se publiku uživatelů. Jak zprovoznit nové funkcionality, které ještě nejsou...

Firefox 86: Total Cookie Protection a vícenásobný PiP

Vývojáři Firefoxu přicházejí po ochraně před supercookies (představené ve verzi 85) s fičurou zvanou Total Cookie Protection. Ta zabrání velkosledovačům v přístupu k obecnému úložišti cookies tím, že každému webu vytvoří separátní prostor...

LastPass omezuje verzi zdarma. Čím ji nahradit?

Od 16. března 2021 dojde ke změně pravidel pro verzi zdarma správce hesel LastPass. Tu bude možno využívat pouze na jednom druhu zařízení: buď na desktopech, nebo na mobilních zařízeních. Vývojář LastPass, firma LogMeIn, si od změny slibuje více předplatitelů...

Facebook zablokoval zpravodajství v Austrálii

Facebook podnikl razantní kroky ve válce o zpoplatnění sdílení australského zpravodajství. Zatímco místní vláda se chystá prosadit zákon, který má donutit velké sdíleče zpravodajství (Facebook, Google aj.) platit za...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama