[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook zviditelňoval obsah k upozadění

Facebooku se dostalo kouzla nechtěného. Při snaze omezit dosah věcí, které jsou už na hraně porušení pravidel, se Facebooku vymkl ze záměru jeden algoritmus. Místo, aby zobrazování těchto příspěvků snižoval, zvyšoval ho. A to rovnou o 30 %. Jaké to mělo důsledky?

 

Facebook zviditelňoval obsah k upozadění (Zdroj: Facebook)

Podle interní zprávy mohla být až polovina zhlédnutí feedu na zdi Facebooku vystavena riziku integrity obsahu. Přeloženo z korporátní hatmatilky to znamená, že až polovinu zhlédnutí ovlivňoval algoritmus, který se vymkl kontrole.

Skupina výzkumníků tento trend poprvé zaznamela v říjnu 2021. Náhle se totiž objevil příval zavádějících informací. A newsfeed, místo aby tyto zavádějící informace, které jako takové již označili externí verifikátoři, potlačoval, naopak zvyšoval jejich dosah - globálně až o 30 procent. Vzhledem k tomu, že nebyli schopni objevit hlavní příčinu problému, jali se trend pozorovat: o několik týdnů později odezněl, ale pak se opakovaně objevoval. A to do 11. března 2022, kdy se podařilo určit příčinu. 

Joe Osborne, mluvčí společnosti Meta (Zdroj: LinkedIn.com)

Joe Osborne, mluvčí Mety potvrdil, že Facebook při 5 různých příležitostech zaznamenal nesrovnalosti v downrankingu, které korelovaly s malým a dočasným zvýšením interních metrik. Když rozmlžíme PR newspeak, znamená to, že zatímco mělo dojít k snížení dosahu příspěvků, dostalo se jim naopak většího zobrazovaní. 

Jednou z dotčených kategorií byla pravděpodobná nahota (Zdroj: Wikipedia.org)

Dotčený obsah

Podle toho, co jako potenciálně závadné označili experti pro ověřování fakt, systémy Facebooku nebyly schopné účinně snížit dosah pravděpodobnou nahotu, násilí a dokonce ani příspěvky státních médií Ruska.

Interní dokument odhaluje, že technická chyba se vmísila do systémů už v roce 2019, ale negenerovala zaznamenatelný vliv až do října 2021. Vývoj situace fakticky vedl k tomu, že se Facebook zavázal k tomu, že nebude tak často zobrazovat právě ruských státních médií, až při vpádu Rusů na Ukrajinu. 

Nárůst interakce s obsahem s tím, jak se blíží k hranici zakázaného (Zdroj: Facebook)

Jak se blíží hranice zakázaného obsahu, narůstá míra interakce uživatelů
 

Naše průzkumy ukazují, že bez ohledu na to, kde stanovíme hranici toho, co je povoleno, jakmile se k ní obsah přiblíží, lidé s ním budou interagovat nadprůměrně, i když poté budou tvrdit, že se jim daný obsah nelíbí.

Mark Zuckerberg, CEO Facebooku

Kauza není nijak zvlášť závažná sama o sobě. Spíše opět připomíná vliv neviditelných algoritmů na reprezentaci reality. A to, co realitu reprezentuje, ji zároveň i vytváří. Facebook se ovšem neřídí kodexem objektivity, ani žádným jiným, pouze svými zisky. Každý, kdo interakcím s tímto médiem přikládá jakoukoliv váhu, svěřuje své duševní zdraví bezohledným ziskuchtivcům.

Zdroje

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama