Facebook očerňuje TikTokFacebook se rozhodl jakýmikoliv prostředky vystrnadit sociální platformu TikTok z USA. V rámci konkurenčního boje o nejziskovější světový trh vsadil na kombinaci manipulace s veřejným míněním a nastavování témat agendy politických stran. A tak se obrátil na konzultanty republikánů, kteří mu měli pomoci rozpoutat mediální kampaň proti TikToku. A coby rukojmí měly posloužit americké děti.
TikTok je sociální síť zaměřená na sdílení krátkých videí. Obsah na ní sdílejí a konzumují především mladší ročníky. Populaci vyrostlou na sociálních sítích oslovuje natolik, že se co do rozšíření zařazuje mezi největší sociální sítě světa. Určitě ji tak vnímá konkurenční Facebook. Ten k jejímu vystrnadění z trhu Spojených států amerických najal společnost Targeted Victory. Targeted Victory je jedním z největších poradců republikánské strany ohledně kampaní - alespoň podle výdajů republikánských kandidátů. Úkolem Targeted Victory bylo očernění TikToku. Operační plán zněl vykreslit TikTok jako nebezpečí pro americkou společnost a především pro americké děti. Ředitel Targeted Victory v interní komunikaci mimo jiné napsal:
Cílem Facebooku bylo nejen pošpinit TikTok, ale také odvést pozornost politiků a veřejnosti od vlastních problémů týkajících se soukromí a monopolního postavení. Operativcům černé kampaně bylo přímo řečeno, že je podstatné využít moment pozornosti vzbuzený směrem k TikToku k tomu, aby se odklonila pozornost všech od toho, jak Meta nakládá s osobními informacemi uživatelů a od toho, jak se potýká s antimonopolními zákony. Jeden ze zaměstnanců Targeted Victory píše:
Reálně pak rozšiřování chtěného poselství vypadalo tak, že se Targeted Victory podílela na publikaci dopisů, které měly pocházet od znepokojených rodičů v The Denver Post či v The Des Moines Register. Dopisy vykreslovaly TikTok jako nebezpečný pro duševní zdraví dětí a zároveň i nebezpečný pro jejich soukromí. Přitom ani jeden nenesl známky toho, že se na něm podílí konzultantská společnost placená Metou. Další projevy kampaně měly zahrnovat: sloupky externistů a dopisy redakcím, protlačování narativů o škodlivých tiktokových výzvách typu Dej facku učiteli, výzvách k ničení školního majetku a dalších. Jakákoliv pozornost na zkoumání těchto zvěstí ovšem ukázala, že zdrojem zvěstí a místem, kde se dané zvěsti o výzvách šířily, byl Facebook. Neustálé podněty vysílané do mediálního prostoru nezůstaly bez odezvy. Senátor Richard Blumenthal na úkor těchto zvěstí napsal oficiální nótu vedení TikToku, v níž vyzval jeho zástupce, aby svědčili před senátním výborem. V dopise mj. píše: Facebook fakticky ani danou kampaň nepopřel. Spíše se uchýlil k obraně špinavých taktik, které se stávají součástí politického boje ve Spojených státech. Ústy svého mluvčího Andyho Stonea vzkázal:
TikTok vyjádřil jen hluboké znepokojení nad tím, že místní média byla doslova nacpávána zprávami o údajných trendech, které se na TikToku vůbec nevyskytují. Společnost Targeted Victory se k otázkám očerňující kampaně úplně odmítla vyjádřit, dodala jen, že Metu zastupuje již mnoho let a Facebook se v entitě TikToku nebojí jen úspěšnějšího konkurenta obecně, ale i sociální sítě, která získává především mladé, které Facebook ztrácí. Facebook se doslova bojí toho, že se stává sociální sítí spíše pro starší ročníky (což ovšem v jeho případě znamená starší než teenageři - nikoliv padesátníky). Další zdroje zastoupené Donnie O’Sullivanem poukazují na to, že mnozí šéfové Facebook trpí paranoidním bludem, že drobnohled veřejného mínění se zaměřuje jen na Facebook, a nikoliv na konkurenty, jako jsou YouTube, Apple a TikTok. A Casey Newton, pozorovatel dění na sociálních sítích, upozorňuje na to, že strategicky je taková kampaň zcela nesmyslná:
Zdroje
Daniel Beránek, 02.04.2022 18:21 Ve světě, kde je každý pixel důležitý, přichází Microsoft s vylepšením, které má za cíl sjednotit vizuální zážitek uživatelů Windows. Přesun od tradiční technologie DirectWrite k efektivnějšímu využití ClearType Text... Pi, médii příliš nepovšimnutá AI asistentka běžící na velkém jazykovém modelu, vyniká emoční empatií a schopností přirozené konverzace. Díky březnové aktualizaci LLM Inflection 2.5, Pi nyní překračuje hranice mezi... Jestli se slovem revoluce běžně plýtvá, tak v souvislosti s AI se používá už pro každou blbost. Při takové inflaci významu se není co divit, když skutečnosti, které se opravdu blíží významu slova, proplují mediálním prostorem zcela... Claude 3 od Anthropic představuje novou éru v oblasti umělé inteligence, kde rychlost, přesnost a etické principy jdou ruku v ruce. Díky pokročilým vizuálním schopnostem, téměř okamžitým výsledkům a schopnosti poskytovat kontextově citlivé odpovědi se Claude 3 je... |