[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook kupuje Giphy

Facebook kupuje operativně spřízněnou platformu pro sdílení obrázků v pohybu - Giphy. Celá firma přejde do divize silně vizuálního Instagramu. Zachována by měly zůstat veškeré funkcionality služby pro uživatele, vývojáře i partnery. Lze očekávat prostoupení Giphy reklamou a možná i tlak na monetizaci obsahu využívaného třetími stranami.

 

Facebook pohltil Giphy za 400 mio USD (cca 10 mil. CZK)

Giphy je operativně Facebooku velmi blízké. Ostatně animované obrázky si získaly obrovskou popularitu právě na této sociální síti. GIFy prvotně sloužily přímo v postech, posléze ovšem infikovaly i reakce uživatelů. Animovaný pohyb často doprovází titulky. Jsou využívány ikonické momenty populárních filmů. To všechno vytváří svůj vlastní vizuální a ikonografický jazyk, který nutkavě ovládá nebohé oběti. 

Giphy si dle všeho zachová svou značku i neskutečně bohatou knihovnu obrázků v pohybu. API Giphy Facebook využívá již mnoho let, a tak se dá očekávat velmi rychlá integrace Giphy do rozličných služeb Facebooku. Ani běžní, ani firemní uživatelé by se změnou neměli přijít o své účty. Naopak by mělo zůstat vše zachováno. A to sice (čistě organizačně) pod hlavičkou Instagramu, do nějž akvírovaná firma přechází. Vishal Shah, vicepresident Facebooku, vysvětluje: 

„Plánujeme hlubší integraci knihovny GIFů Giphy do Instagramu a dalších našich aplikací, aby uživatelé vždy mohli najít ten pravý způsob, jak se vyjádřit.“

Giphy oslavuje příchod nového majitele (Zdroj: Facebook.com)

Ostatně Instagram už nyní generuje čtvrtinu všech uživatelských přístupů do Giphy. Pokud k tomu přičteme i další služby Facebooku, dostaneme se na celých 50 % provozu Giphy. Od spojení služeb si Facebook slibuje vyšší uživatelský komfort při vytváření Příběhů a Přímých zpráv. 

„Giphy si zachová svou databázi (včetně celosvětové kolekce obsahu) a my budeme dále investovat do technologie služby a jejího API pro partnery. Uživatelé budou moci stále uploadovat své obrázky. Vývojáři a partneři budou mít k dispozici stále totéž datové rozhraní. A věříme, že i komunita kolem Giphy bude stále vytvářet jedinečný obsah.“

Ač Facebook sám akviziční cenu nekomentoval, portál Axios uvádí, že šlo 400 000 000 USD (cca 10 000 000 000 CZK. Facebook bude patrně hledat cesty, jak i tuto akvizice adekvátním způsobem monetizovat. Vzhledem k primárnímu byznysu Facebooku lze očekávat, že animované Giphy prostoupí komerční obsah a reklama. Otázkou pak je, co udělá s obsahem využívaným těmi, které decentně označuje za partnery, mezi které patří Twitter, Slack, Skype, TikTok, Tinder, Samsung či Apple.

Zdroje: Facebook.com, Axios.com

 

 

 

 

 

Jarní aktualizace ZPS X: AI úpravy fotek rychleji, chytřeji, přesněji

Český software Zoner Photo Studio X přichází s jarní aktualizací, která posouvá hranice fotoeditace na novou úroveň. Díky pokročilým AI nástrojům a dalším inovacím je práce s fotografiemi rychlejší, preciznější...

Mistral Small 3: malý, ale s velkými možnostmi

Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké...

DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max: přijde osvěžení AI z Číny?

Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na...

Grok od xAI: první kroky v podobě samostatné aplikace

Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde? ...


 
© 2005-2025 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama