[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook kupuje Giphy

Facebook kupuje operativně spřízněnou platformu pro sdílení obrázků v pohybu - Giphy. Celá firma přejde do divize silně vizuálního Instagramu. Zachována by měly zůstat veškeré funkcionality služby pro uživatele, vývojáře i partnery. Lze očekávat prostoupení Giphy reklamou a možná i tlak na monetizaci obsahu využívaného třetími stranami.

 

Facebook pohltil Giphy za 400 mio USD (cca 10 mil. CZK)

Giphy je operativně Facebooku velmi blízké. Ostatně animované obrázky si získaly obrovskou popularitu právě na této sociální síti. GIFy prvotně sloužily přímo v postech, posléze ovšem infikovaly i reakce uživatelů. Animovaný pohyb často doprovází titulky. Jsou využívány ikonické momenty populárních filmů. To všechno vytváří svůj vlastní vizuální a ikonografický jazyk, který nutkavě ovládá nebohé oběti. 

Giphy si dle všeho zachová svou značku i neskutečně bohatou knihovnu obrázků v pohybu. API Giphy Facebook využívá již mnoho let, a tak se dá očekávat velmi rychlá integrace Giphy do rozličných služeb Facebooku. Ani běžní, ani firemní uživatelé by se změnou neměli přijít o své účty. Naopak by mělo zůstat vše zachováno. A to sice (čistě organizačně) pod hlavičkou Instagramu, do nějž akvírovaná firma přechází. Vishal Shah, vicepresident Facebooku, vysvětluje: 

„Plánujeme hlubší integraci knihovny GIFů Giphy do Instagramu a dalších našich aplikací, aby uživatelé vždy mohli najít ten pravý způsob, jak se vyjádřit.“

Giphy oslavuje příchod nového majitele (Zdroj: Facebook.com)

Ostatně Instagram už nyní generuje čtvrtinu všech uživatelských přístupů do Giphy. Pokud k tomu přičteme i další služby Facebooku, dostaneme se na celých 50 % provozu Giphy. Od spojení služeb si Facebook slibuje vyšší uživatelský komfort při vytváření Příběhů a Přímých zpráv. 

„Giphy si zachová svou databázi (včetně celosvětové kolekce obsahu) a my budeme dále investovat do technologie služby a jejího API pro partnery. Uživatelé budou moci stále uploadovat své obrázky. Vývojáři a partneři budou mít k dispozici stále totéž datové rozhraní. A věříme, že i komunita kolem Giphy bude stále vytvářet jedinečný obsah.“

Ač Facebook sám akviziční cenu nekomentoval, portál Axios uvádí, že šlo 400 000 000 USD (cca 10 000 000 000 CZK. Facebook bude patrně hledat cesty, jak i tuto akvizice adekvátním způsobem monetizovat. Vzhledem k primárnímu byznysu Facebooku lze očekávat, že animované Giphy prostoupí komerční obsah a reklama. Otázkou pak je, co udělá s obsahem využívaným těmi, které decentně označuje za partnery, mezi které patří Twitter, Slack, Skype, TikTok, Tinder, Samsung či Apple.

Zdroje: Facebook.com, Axios.com

 

 

 

 

 

Top 10 phishingu 2020

Rok 2020 ničím jiným než koronou numerology zatím neoblažil, a tak se můžeme podívat, na co zaměstnanci nejčastěji skočí, když jde o phishing a sociální inženýrství, právě v roce, kdy se naprostá většina práce přesunula do režimu home office a naprostá...

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se a vlastní diskuze

Preferenční tlačítko typu To se mi líbí zavádí i Seznam.cz. Jmenuje se Líbí se. Dostalo podobu srdíčka. Vyjadřuje čtenářův zájem o konkrétní článek. Kromě vnitřní hodnoty pro redakci stojící za článkem samozřejmě...

Vivaldi 3.3: pauza od internetu, drobečková navigace v URL

Vývojáři Vivaldi potvrzují přístup otevřené mysli k věci. V nové edici přicházejí s možností pauznout všecky ty internety, prokliknout se na konkrétní část URL adresy (a tak víceméně alternují drobečkovou navigaci) a pro...

Google staví vlastní město

Řádí-li ve světě koronavirus, vaši zaměstnanci jsou pro vás příliš cenní, mají to k vám daleko a vy víceméně chcete mít pod kontrolou i jejich zdraví - proč si nepostavit vlastní městečko? A přesně to má v plánu Google....


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama