[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook kupuje Giphy

Facebook kupuje operativně spřízněnou platformu pro sdílení obrázků v pohybu - Giphy. Celá firma přejde do divize silně vizuálního Instagramu. Zachována by měly zůstat veškeré funkcionality služby pro uživatele, vývojáře i partnery. Lze očekávat prostoupení Giphy reklamou a možná i tlak na monetizaci obsahu využívaného třetími stranami.

 

Facebook pohltil Giphy za 400 mio USD (cca 10 mil. CZK)

Giphy je operativně Facebooku velmi blízké. Ostatně animované obrázky si získaly obrovskou popularitu právě na této sociální síti. GIFy prvotně sloužily přímo v postech, posléze ovšem infikovaly i reakce uživatelů. Animovaný pohyb často doprovází titulky. Jsou využívány ikonické momenty populárních filmů. To všechno vytváří svůj vlastní vizuální a ikonografický jazyk, který nutkavě ovládá nebohé oběti. 

Giphy si dle všeho zachová svou značku i neskutečně bohatou knihovnu obrázků v pohybu. API Giphy Facebook využívá již mnoho let, a tak se dá očekávat velmi rychlá integrace Giphy do rozličných služeb Facebooku. Ani běžní, ani firemní uživatelé by se změnou neměli přijít o své účty. Naopak by mělo zůstat vše zachováno. A to sice (čistě organizačně) pod hlavičkou Instagramu, do nějž akvírovaná firma přechází. Vishal Shah, vicepresident Facebooku, vysvětluje: 

„Plánujeme hlubší integraci knihovny GIFů Giphy do Instagramu a dalších našich aplikací, aby uživatelé vždy mohli najít ten pravý způsob, jak se vyjádřit.“

Giphy oslavuje příchod nového majitele (Zdroj: Facebook.com)

Ostatně Instagram už nyní generuje čtvrtinu všech uživatelských přístupů do Giphy. Pokud k tomu přičteme i další služby Facebooku, dostaneme se na celých 50 % provozu Giphy. Od spojení služeb si Facebook slibuje vyšší uživatelský komfort při vytváření Příběhů a Přímých zpráv. 

„Giphy si zachová svou databázi (včetně celosvětové kolekce obsahu) a my budeme dále investovat do technologie služby a jejího API pro partnery. Uživatelé budou moci stále uploadovat své obrázky. Vývojáři a partneři budou mít k dispozici stále totéž datové rozhraní. A věříme, že i komunita kolem Giphy bude stále vytvářet jedinečný obsah.“

Ač Facebook sám akviziční cenu nekomentoval, portál Axios uvádí, že šlo 400 000 000 USD (cca 10 000 000 000 CZK. Facebook bude patrně hledat cesty, jak i tuto akvizice adekvátním způsobem monetizovat. Vzhledem k primárnímu byznysu Facebooku lze očekávat, že animované Giphy prostoupí komerční obsah a reklama. Otázkou pak je, co udělá s obsahem využívaným těmi, které decentně označuje za partnery, mezi které patří Twitter, Slack, Skype, TikTok, Tinder, Samsung či Apple.

Zdroje: Facebook.com, Axios.com

 

 

 

 

 

Microsoft odhalil, jak obejít kontrolu TPM 2.0

Microsoft opět zpestřuje příchod nového operačního systému Windows 11. Po obecně rozšířené nevůli vůči požadavku šifrovacího procesoru TPM ve verzi 2.0, se rozpoutala kritika Microsoftu. Navíc následovaly neoficiální postupy, jak obejít...

Antiviry velkých jmen jsou připraveny na Windows 11

Povyšování Windows se opakovaně potýká s rozličnými problémy. I při minoritních změnách se aktualizace dostávají do problémů s kompatibilitou - a ty se často týkají programů, jejichž dlouhé prsty sahají až do jádra...

Chrome 94: nové centrum sdílení a kontroverzní Idle Detection API

Google Chrome se už po necelých čtyřech týdnech hlásí s novou verzí číslo 94. Je to tak, protože prohlížeč přešel z šestitýdenního vývojového cyklu na cyklus čtyřtýdenní. A to především v rámci...

Microsoft bude varovat před instalací Windows 11 na nepodporovaném hardwaru

Microsoft se neustále zamotává ve svých prohlášeních ohledně Windows 11, ne úplně podporovaného hardwaru, možnosti instalace nového systému a možnostech příjmu následujících aktualizací a podpory vůbec. Nově nechává...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama