[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook implementuje funkcionalitu krizové komunikace Safety Check

Facebook implementuje novou fičuru Safety Check. Pomůže vám zjistit, zda jsou lidé, které máte v přátelích, v pořádku v případech přírodních a jiných katastrof.

 

Funkcionalita Safety Check se inicializuje v kritických případech

Safety Check představuje propojení běžné facebookové komunikace s daty o různorodých katastrofách. Pokud se vaši přátelé budou nacházet v oblasti postižené jakoukoliv katastrofou, Facebook je obešle dotazem, zda jsou v pořádku. V momentě, kdy odpoví, že jsou v bezpečí, zobrazí se vám ve feed upozornění, že jsou v oblasti zasažené nějakou událostí a že jsou v pořádku. Na panelu funkcionality Safety Check pak můžete vidět, kolik přátel je v postižené lokalitě, kolik z nich již dalo znát, že jsou OK a kolik se jich ještě neozvalo.

Safety Check se automaticky inicializuje v případě katastrofických událostí. Bude přístupný na webu i v mobilních aplikacích. Identifikuje uživatele pohybující se v lokalitě na základě IP adresy, pomocí vyhledávání funkcionalitou Nearby Friends a místa, které máte uvedené v profilu.

Funkcionalitu představil Mark Zuckerberg 15. října v Japonsku - zemi, která se stále ještě zotavuje z devastujících tsunami z roku 2011. Následky tsunami tehdy postihlo na 12,5 miliónu obyvatel, a právě proto se japonští vývojáři rozhodli vytvořit aplikaci krizové komunikace. Šéfka Safety Check k tomu poznamenává: Naši japonští vývojáři udělali první krok k vytvoření aplikace, která pomůže obnovit komunikaci v případech katastrof. Dali dohromady Disaster Message Board – platformu, která usnadní komunikaci lidí v zasažených oblastech s ostatními. Nyní byla tato platforma přejmenována na Safety Check.

Faktu, že se v dobách přírodních i sociálních krizí stávají sociální sítě nejspolehlivější platformou komunikace a šíření zpráv, si všimli i angličtí vědci. Společně s několika soukromými společnostmi začátkem roku 2014 nastartovali projekt PHEME, který by měl v případech krize pomoci vyhodnocovat, které ze zpráv šířených právě sociálními sítěmi jsou pravdivé - a které pouze spekulativní, kontroverzní, neúmyslně zavádějící, či dokonce úmyslně dezinformativní.

Zdroje: The Verge, Facebook, Forbes.com, BBC

 

 

 

 

 

Top 10 phishingu 2020

Rok 2020 ničím jiným než koronou numerology zatím neoblažil, a tak se můžeme podívat, na co zaměstnanci nejčastěji skočí, když jde o phishing a sociální inženýrství, právě v roce, kdy se naprostá většina práce přesunula do režimu home office a naprostá...

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se a vlastní diskuze

Preferenční tlačítko typu To se mi líbí zavádí i Seznam.cz. Jmenuje se Líbí se. Dostalo podobu srdíčka. Vyjadřuje čtenářův zájem o konkrétní článek. Kromě vnitřní hodnoty pro redakci stojící za článkem samozřejmě...

Vivaldi 3.3: pauza od internetu, drobečková navigace v URL

Vývojáři Vivaldi potvrzují přístup otevřené mysli k věci. V nové edici přicházejí s možností pauznout všecky ty internety, prokliknout se na konkrétní část URL adresy (a tak víceméně alternují drobečkovou navigaci) a pro...

Google staví vlastní město

Řádí-li ve světě koronavirus, vaši zaměstnanci jsou pro vás příliš cenní, mají to k vám daleko a vy víceméně chcete mít pod kontrolou i jejich zdraví - proč si nepostavit vlastní městečko? A přesně to má v plánu Google....


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama