
Chrome zavádí Brotli - nový kompresní algoritmus KE STAŽENÍ ZDARMAGoogle Chrome se chystá pořádně zrychlit. Vývojáři Chromu implementují nový kompresní algoritmus zvaný Brotli, jenž je schopen o 26 % účinější komprese, než jeho předchůdce Zopfli. Brotli je již uvolněn pro alfa testování v tzv. nočním vydání Chrome Canary.
Brotli (švýcarsky houska) je odpovědí vývojářů Googlu na neustále se zvětšující objem webem proudících dat. Urychlí nahrávání obsahu a sníží spotřebu dat na připojeních omezených datovými limity. Brotli využívá při kompresi algoritmů LZ77 a Huffmanova kódování a je při zpracování běžného webového obsahu (css, html, js) o 17 - 25 % účinnější než široce rozšířený kompresní nástroj gzip. Velmi dobrý výkon podává na stránkách využívajících fontovou optimalizaci WOFF 2.0. Brotli bude využitelné na zabezpečeném připojení HTTPS, i proto se jeho síla na plno projeví, až ho začnou podporovat i webové servery. Každopádně Google doufá v brzké rozšíření algoritmu Brotli, který považuje ze zcela nový datový formát. Ostatně spřátelený prohlížeč Firefox ho testuje již od listopadu, kdy byl uvolněn v rámci kanálu Firefox Developer Edition. Uživatelé Chromu ho mohou aktivovat v nočním sestavení Google Canary, případně i ve verzích Chrome Dev a Chrome Beta, po aktivaci algoritmu v pokročilých nastaveních:
Stabilní verze Google Chrome bude Brotli obsahovat až od vydání č. 49. Zdroje: Ilya Grigorik, CloudFare Blog
Daniel Beránek, 25.01.2016 13:50 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Vývojáři Firefoxu přicházejí po ochraně před supercookies (představené ve verzi 85) s fičurou zvanou Total Cookie Protection. Ta zabrání velkosledovačům v přístupu k obecnému úložišti cookies tím, že každému webu vytvoří separátní prostor... Od 16. března 2021 dojde ke změně pravidel pro verzi zdarma správce hesel LastPass. Tu bude možno využívat pouze na jednom druhu zařízení: buď na desktopech, nebo na mobilních zařízeních. Vývojář LastPass, firma LogMeIn, si od změny slibuje více předplatitelů... Facebook podnikl razantní kroky ve válce o zpoplatnění sdílení australského zpravodajství. Zatímco místní vláda se chystá prosadit zákon, který má donutit velké sdíleče zpravodajství (Facebook, Google aj.) platit za... Seznam.cz se pustil do monetizace značky Seznam Premium. Ta bude reprezentovat prémiové užívání služeb Seznamu. Aktuálně se to rovná sledování videoobsahu bez reklam na hlavní straně Seznamu a portálech Televizeseznam.cz, Seznam Zprávy, Novinky.cz, Super.cz a... |
|