[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Avira chystá zabezpečený Avira Browser

Antivirová Avira chystá vlastní Avira Browser. Není první z bezpečnostních firem snažících se poskytnout co největší zabezpečení uživatelům i při brouzdání. Mnoho jiných nabízí v rámci svých balíčků prohlížeče určené pouze k obsluze internetového bankovnictví a finančních služeb - vlastní browser pak poskytuje třeba společnost Comodo. Jak chce zabezpečený prohlížeč pojmout Avira?

 

Avira chce zdokonalit zabezpečení browserů poskytovaných známými producenty

Avira potřebu bezpečnostně vyladěného browseru zdůvodňuje: V dnešní době se počítač používá hlavně k brouzdání na internetu prostřednictvím prohlížeče. Infrastruktura internetu je řízena mnoha různými subjekty jako jsou routery, DNS servery, servery... Weby obsahují spoustu prohlížeči spustitelného kódu a rozličné datové formáty (od HTML, JS, CSS přes PNG, SVG až po video formáty). To všechno vytváří neuvěřitelně komplexní a navzájem propojený systém, který je užíván k distribuci velkého objemu hodnotných informací typu finančních transakcí, online bankovnictví, zdravotního výzkumu... Je to, jako bychom jen čekali, až dojde ke katastrofě.

Avira Browser: typický design Chromia na platformě OS X

Avira Browser má být postaven na projektu svobodného prohlížeče Chromium. Využije nejen různé bezpečnostně zaměřené doplňky typu NoScript (používaného např. v Tor Browseru), ale nabídne především režim autopilota, který zabezpečí i běžného uživatele bez znalostí potřebných ke stažení a nastavení nejrůznějších ochranných utilit. Autopilot by měl automatizovat opakující se úkoly, zužitkovat zkušenosti antivirových laboratoří v boji s malwarem a využít obrovských databází virových hrozeb bezpečnostního giganta.

Avira nechápe své úsilí coby kritiku ostatních producentů prohlížečů: Vývojáři browserů (Mozilla a její komunita, Google a jeho komunita, Microsoft) vkládají množství prostředků do zabezpečení prohlížečů. A dosahují velmi působivých výsledků... Ale množství internetových hrozeb se nezmenšuje - je tu phishing, nezabezpečené Wi-Fi připojení, samospouštějící se útoky malwaru, sledování uživatele napříč internetem - na co si jen vzpomenete. A tomu všemu je třeba zamezit.“ Vývojáři Aviry toho chtějí dosáhnout zabezpečení především třech momentů datového toku:

  • klienta - tedy uživatele a jeho počítače - pomocí detekce a blokování útoků na něj;
  • internetové infrastruktury (např. Wi-Fi připojení) pomocí šifrování typu end-to-end;
  • útočných serverů (např. těch snažících se phishing) jejich identifikací a zablokováním.

Avira Browser bude dostupný pro hlavní desktopové platformy Windows, OS X a Linux. Zatím je ve fázi beta testování - vyzkoušet ho ovšem můžete až poté, co se přihlásíte do komunity Avira Beta Center a bude vám po žádosti zpřístupněn. K testování se můžete zaregistrovat přímo na stránce Avira Beta Center.

Zdroj: Avira Blog

 

 

 

 

 

ČTÚ spouští NetTest, certifikovaný test internetu

Kvalita připojení k internetu se liší nejen mezi jednotlivými poskytovateli - co hůř - kolísá v čase u téhož. Navíc zákazníci jsou typicky v nevýhodné pozici: mohou sice rychlost připojení reklamovat, ale o tom, jak jejich reklamace dopadne či...

Vivaldi 4.2 přináší nové volby ochrany soukromí

Vivaldi stále válčí především customizovatelností prohlížeče, maximální svobodou výběru používaných služeb a snahou o ochranu uživatelského soukromí. Ve verzi 4.2 se to rovná implementací nového překladače Lingvanex...

LibreOffice 7.2: neustálé zlepšování podpory formátů MS Office

LibreOffice je sice open-source software, nicméně jeho vývojáři ví, že pro masivní rozšíření v komunitě a především mezi firemními zákazníky musí bezchybně pracovat i s proprietárními formáty. Jako jsou například ty...

NortonLifeLock akvíruje Avast

Bývalý Symantec Corp. alias NortonLifeLock a Avast se dohodli na fúzi, při níž Avast skončí pod křídly NortonLifeLock. Akvizice přijde americkou společnost na něco mezi 8,1 - 8,6 miliard dolarů. A akcionáři Avastu budou mít nárok na kombinaci peněžního...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama