[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Avast uklízí po kauze Jumpshot KE STAŽENÍ

Avast reaguje na kauzu kolem prodeje dat shromažďovaných mimo jiné i jeho bezplatnými produkty Avast Free Antivirus a AVG AntiVirus FREE. Kauza spojená se jménem dceřiné společnosti Jumpshot, která fakticky data prodávala, stála Avast pokles ceny akcií na burze, ztrátu důvěry zákazníků a nyní i další výdaje spojené s uzavřením společnosti Jumpshot. Končí tak nežádoucí sběr dat ze strany produktů Avast?

 

Avast uklízí kauzu Jumpshot (Zdroj: Avast)

Avast se ke kauze Jumpshot a prodeji uživatelských dat postavil čelem. Ondřej Vlček se coby šéf společnosti omluvil všem akcionářům, zákazníkům, partnerům, zaměstnancům a investorům:

Jakožto CEO Avast se cítím osobně zodpovědný a rád bych omluvil všem dotčeným. 

Základním posláním společnosti Avast je chránit uživatele na celém světě. Poslední události okolo společnosti Jumpshot vyvolávají mnohé otázky a mohly poškodit pocit důvěry v nás. Ochrana uživatele je pro nás nejvyšší prioritu a musí být součástí všeho, co děláme. 

Z těchto důvodů jsem já společně se správní radou rozhodl s okamžitým účinkem ukončit sběr dat a veškeré činnosti společnosti Jumpshot. 

Aby Avast dostál svým slovům, musí zpět odkoupit 35% podíl společnosti Jumpshot, který před časem prodal firmě Ascential. Vrátí ji kupní cenu onoho podílu plus Ascential zaplatí další výdaje spojené s transakcemi. 

Otázkou samozřejmě je, na kolik se výdaje s uklizením kauzy potkávají s příjmy, které Jumpshot generovala. Portály Motherboard a PCMag zjistily, že produktové balíčky a exkluzivní smlouvy si Jumpshot účtovala v řádech miliónů USD na zákazníka ročně. Přitom ceny je vzhledem k datovým objemům a velikosti klientů (Microsoft, Google, Coca Cola) možno považovat za běžné.

Obzvláště výživná v tomto ohledu byla exkluzivní smlouva s Omnicom Media Group v hodnotě 6,5 miliónů USD, která kromě nejen požadovala, „aby společnost Jumpshot dodávala URL každé navštívené stránky, URL každé odkazující stránky, časové známky až na úroveň milisekund - a to společně s odhadem věku a pohlaví uživatele,“ ale také zahrnovala unikátní identifikátor uživatelova zařízení, který ostatní produktové balíčky Jumpshot neobsahovaly.

Možná i proto mohlo PR Avast zůstat u omluvy a odpustit si rádoby vysvětlení sběru dat v osobním dopise CEO:

Jumpshot jsme založili v roce 2015 s myšlenkou rozšířit naše možnosti analýzy dat nad rámec základního zabezpečení. Bylo to v období, kdy se stále více ukazovalo, že kybernetická bezpečnost bude velkou hrou o data. Mysleli jsme si, že můžeme využít naše nástroje a zdroje k tomu, aby byl proces bezpečnější než u bezpočtu jiných společností, které sbírají data.

Jumpshot od samého počátku fungoval jako samostatná společnost s vlastním managementem a správní radou, která stavěla své produkty a služby na datech pocházejících z antivirových produktů Avastu. V průběhu těchto let jednaly Avast i Jumpshot plně v mezích zákona – a velmi jsme uvítali zavedení GDPR v Evropské unii v květnu 2018, protože to byl přísný právní rámec, který řešil, jak zacházet s údaji zákazníků. Společnosti Avast i Jumpshot se zavázaly dodržovat GDPR na sto procent.

Když jsem se před sedmi měsíci stal CEO Avastu, strávil jsem spoustu času přehodnocováním každé části našeho byznysu. Během tohoto procesu jsem dospěl k závěru, že podnikání na poli sběru dat není v souladu s prioritami naší společnosti v oblasti soukromí pro rok 2020 a dál. Jediným cílem Avastu je činit svět bezpečnějším místem, a je mi jasné, že v konečném důsledku se tomuto cíli musí podřídit vše.

Černý Petr zůstal jen v rukou uživatelů softwaru Avast a v rukou držitelů akcií společnosti.

Máte-li software od Avast, pro jistotu zamiřte do Nastavení - Obecné - Soukromí a zrušte zaškrtnutí všech položek, které indikují sdílení dat s vývojářem.

Zdroje: Avast Blog, PCMag.com, Avast.com

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama