[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Avast uklízí po kauze Jumpshot KE STAŽENÍ

Avast reaguje na kauzu kolem prodeje dat shromažďovaných mimo jiné i jeho bezplatnými produkty Avast Free Antivirus a AVG AntiVirus FREE. Kauza spojená se jménem dceřiné společnosti Jumpshot, která fakticky data prodávala, stála Avast pokles ceny akcií na burze, ztrátu důvěry zákazníků a nyní i další výdaje spojené s uzavřením společnosti Jumpshot. Končí tak nežádoucí sběr dat ze strany produktů Avast?

 

Avast uklízí kauzu Jumpshot (Zdroj: Avast)

Avast se ke kauze Jumpshot a prodeji uživatelských dat postavil čelem. Ondřej Vlček se coby šéf společnosti omluvil všem akcionářům, zákazníkům, partnerům, zaměstnancům a investorům:

Jakožto CEO Avast se cítím osobně zodpovědný a rád bych omluvil všem dotčeným. 

Základním posláním společnosti Avast je chránit uživatele na celém světě. Poslední události okolo společnosti Jumpshot vyvolávají mnohé otázky a mohly poškodit pocit důvěry v nás. Ochrana uživatele je pro nás nejvyšší prioritu a musí být součástí všeho, co děláme. 

Z těchto důvodů jsem já společně se správní radou rozhodl s okamžitým účinkem ukončit sběr dat a veškeré činnosti společnosti Jumpshot. 

Aby Avast dostál svým slovům, musí zpět odkoupit 35% podíl společnosti Jumpshot, který před časem prodal firmě Ascential. Vrátí ji kupní cenu onoho podílu plus Ascential zaplatí další výdaje spojené s transakcemi. 

Otázkou samozřejmě je, na kolik se výdaje s uklizením kauzy potkávají s příjmy, které Jumpshot generovala. Portály Motherboard a PCMag zjistily, že produktové balíčky a exkluzivní smlouvy si Jumpshot účtovala v řádech miliónů USD na zákazníka ročně. Přitom ceny je vzhledem k datovým objemům a velikosti klientů (Microsoft, Google, Coca Cola) možno považovat za běžné.

Obzvláště výživná v tomto ohledu byla exkluzivní smlouva s Omnicom Media Group v hodnotě 6,5 miliónů USD, která kromě nejen požadovala, „aby společnost Jumpshot dodávala URL každé navštívené stránky, URL každé odkazující stránky, časové známky až na úroveň milisekund - a to společně s odhadem věku a pohlaví uživatele,“ ale také zahrnovala unikátní identifikátor uživatelova zařízení, který ostatní produktové balíčky Jumpshot neobsahovaly.

Možná i proto mohlo PR Avast zůstat u omluvy a odpustit si rádoby vysvětlení sběru dat v osobním dopise CEO:

Jumpshot jsme založili v roce 2015 s myšlenkou rozšířit naše možnosti analýzy dat nad rámec základního zabezpečení. Bylo to v období, kdy se stále více ukazovalo, že kybernetická bezpečnost bude velkou hrou o data. Mysleli jsme si, že můžeme využít naše nástroje a zdroje k tomu, aby byl proces bezpečnější než u bezpočtu jiných společností, které sbírají data.

Jumpshot od samého počátku fungoval jako samostatná společnost s vlastním managementem a správní radou, která stavěla své produkty a služby na datech pocházejících z antivirových produktů Avastu. V průběhu těchto let jednaly Avast i Jumpshot plně v mezích zákona – a velmi jsme uvítali zavedení GDPR v Evropské unii v květnu 2018, protože to byl přísný právní rámec, který řešil, jak zacházet s údaji zákazníků. Společnosti Avast i Jumpshot se zavázaly dodržovat GDPR na sto procent.

Když jsem se před sedmi měsíci stal CEO Avastu, strávil jsem spoustu času přehodnocováním každé části našeho byznysu. Během tohoto procesu jsem dospěl k závěru, že podnikání na poli sběru dat není v souladu s prioritami naší společnosti v oblasti soukromí pro rok 2020 a dál. Jediným cílem Avastu je činit svět bezpečnějším místem, a je mi jasné, že v konečném důsledku se tomuto cíli musí podřídit vše.

Černý Petr zůstal jen v rukou uživatelů softwaru Avast a v rukou držitelů akcií společnosti.

Máte-li software od Avast, pro jistotu zamiřte do Nastavení - Obecné - Soukromí a zrušte zaškrtnutí všech položek, které indikují sdílení dat s vývojářem.

Zdroje: Avast Blog, PCMag.com, Avast.com

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Mistral Small 3: malý, ale s velkými možnostmi

Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké...

DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max: přijde osvěžení AI z Číny?

Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na...

Grok od xAI: první kroky v podobě samostatné aplikace

Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde? ...

VLC otitulkuje i neotitulkované... samozřejmě s pomocí AI

Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak...


 
© 2005-2025 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama