[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Apple uvádí mobilní platby Apple Pay

Apple spouští vlastní mobilní platební metodu Apple Pay, která využije iProdukty k realizaci finančních transakcí. I když se nejedná o nic nového, Apple celé věci propůjčuje svůj marketingový um, buzz, který umí navodit a jméno, na něž slyší i velké karetní společnosti.

 

Apple Pay: jedna z nejpodstatnějších novinek letošní Apple Keynote

Apple na tradičním podzimním Keynote představil řadu novinek: nové iPhony 6 a 6+, chytré hodinky iWatch a mobilní platby Apple Pay. Právě platby jsou dle CEO Applu Tima Cooka čímsi zastaralým, co neodbytně volá po inovaci: Platby nefungují. Celé se zakládají na kousku plastu typu kreditní či platební karty. Jsme totálně závislí na jejich ničím nechráněných číslech, zastaralých a napadnutelných magnetických páskách (mimochodem starých 5 desetiletí) a bezpečnostních kódech, o nichž všichni víme, že nejsou bezpečné.

Všechny tyto bolístky by měly zahojit mobilní platby obrandované coby Apple Pay. Celý proces by měl být prostý. Sloučíte kartu zapsanou v iTunes nebo přidáte novou pomocí foťáku do PassBooku, svým mobilním iZařízením zaplatíte online i v kamenných prodejnách a platbu potvrdíte pomocí identifikačního snímače otisku prstů Touch ID. Apple Pay propojí:

  • vazbu uživatele na účet s finančními prostředky;
  • bezkontaktní technologii NFC;
  • aplikaci na správu kreditních karet PassBook;
  • identifikační snímač otisku prstů Touch ID;
  • nezávislý bezpečnostní čip Secure Elementh, který uchovává zašifrované informace o platbě a
  • dynamicky generovaný bezpečnostní klíč unikátní pro každou transakci.

Apple Pay: zaplacení na jeden dotek - žádné vepisování čísla karty - žádné vepisování adres - žádné informace sdílené s prodejcem

Dle Applu půjde o vysoce zabezpečený způsob finančních transakcí, který nebude nijak narušovat ani sama společnost. Apple dle svých slov nebude sledovat, co jste platili, komu, kdy, kolik ani kolikrát. Viceprezident Applu Eddy Cue to lakonicky shrnuje: Transakce zůstane mezi vámi, vaší bankou a prodejcem.

Apple neopomenul zmínit partnery, kteří již Apple Pay akceptují. Najdeme mezi nimi McDonalds, Subway, Disney, Groupon, Uber a mnoho dalších. Služba je již integrovaná do novinek představených na Keynote, aktivována však bude až po softwarovém updatu v říjnu 2014 a to na území USA. Karetní společnosti MasterCard a Visa už v tiskových prohlášeních deklarovaly, že budou Apple Pay podporovat, a nyní jednají s členskými bankami, aby se Apple Pay dostal co nejdříve i na ostatní trhy – včetně Evropy.

Apple také ohlásil brzké vydání API Apple Pay pro vývojáře, aby tito mohli integrovat Apple Pay do svých aplikací. Celé Apple Pay je sice na jednu stranu jen dohnáním konkurence, na stranu druhou ovšem celé bezkontaktní platby pomocí mobilního zařízení dostávají zcela nový rozměr, neboť se do věci vložil Apple. To lze odvodit i z reakce karetních společností, které s deklarací podpory Apple Pay neotálely ani na vteřinu.

Zdroje: The Verge, betanews

 

 

 

 

 

Jarní aktualizace ZPS X: AI úpravy fotek rychleji, chytřeji, přesněji

Český software Zoner Photo Studio X přichází s jarní aktualizací, která posouvá hranice fotoeditace na novou úroveň. Díky pokročilým AI nástrojům a dalším inovacím je práce s fotografiemi rychlejší, preciznější...

Mistral Small 3: malý, ale s velkými možnostmi

Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké...

DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max: přijde osvěžení AI z Číny?

Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na...

Grok od xAI: první kroky v podobě samostatné aplikace

Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde? ...


 
© 2005-2025 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama