[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Řekni mi něco pěkného, milý Google

Že si ženy říkají o slova útěchy jen milovaným partnerům? To se nejspíš brzo změní - napříč pohlavími i orientacemi. Do hry o kognitivní komfort totiž vstupuje věrný partner všech uživatelů mobilních telefonů, tabletů, počítačů a snad veškerého vyhledávání - Google. Chce dopřát lidem dobrých zpráv, pokud si o ně řeknou: OK Google, řekni mi něco pěknýho!

 

Špatné zprávy jsou s námi od počátku věků (Zdroj: Blog.Google)

„Zpravodajství vždy hrálo zásadní roli v našich životech, protože si díky němu udržujeme přehled o věcech, na kterých nám záleží. V dnešní době ovšem konzumujeme více zpráv než kdykoliv dříve. A občas nám může připadat, že všude kolem jsou jen samé problémy,“ uvádí potřebu snadného přístupu k pozitivním zprávám Ryan Burke, kreativec z Google Creative Lab. „Ale pravdou je, že existuje spousta dobrých zpráv, a tím nemyslím tulící se zvířátka či náhodné projevy lidské laskavosti. Skuteční lidé řeší skutečné problémy - a dozvědět se o tom, že zásadním okamžikem vyvážené mediální diety.“

Burke naráží na problém, který narůstá od masového rozšíření médií. Faktem totiž je, že zpravodajství je obecně je postaveno na hodnotách, jež samy o sobě, v kombinaci a v neustálém opakování duševnímu zdraví neprospívají. Jsou to kupř.

  • negativita;
  • vytváření pocitu blízkosti apelem na identifikaci prostřednictvím personalizace, vztahu k důležitým osobám a národům, a snahou o souznění s názory publika
  • snaha o souznění s hodnotami daného národa, kultury či etnika
  • opakování události a její kontinuální vývoj a
  • nutnost překročení prahu pozornosti diváka intenzitou podávané zprávy (LIPPMANN,1922 a GALTUNG, RUGEOVÁ, 1965).

Od určité doby dokonce ani mediální svět sám o sobě neroste, ale vývojem internetu se zmnožuje počet kanálů, kterými je schopen zasáhnout své oběti. Uniknout večernímu zpravodajství ještě mnozí dokážou, ale spousta stejně skončí sledováním zpravodajských portálů, neustálého sdílení zpravodajství na sociálních sítí a nakonec i nutností konverzovat o sdílených tématech s dalšími lidmi, protože jinak by si už ani nebylo o čem povídat. 

Zahlcení špatnými zprávami se nemůže neprojevit na naší psychice (Zdroj: Blog.Google)

Devastující vliv negativního zpravodajství je jednoznačný. Jedinec se špatně vyrovnává nejen s negativitou samou, ale i s vlastní neschopností daným problém jakkoliv řešit. Vnímaný nedostatek vlastní schopnosti ovlivnit události má prokázané negativní účinky na psychiku (BANDURA, 1994). A je-li tento stav dlouhodobý, může se zvrtnout do takového zmrzačení, jakým je třeba naučená bezmocnost (SELIGMAN, 1975), jež se rovná rezignaci ještě před započetím boje. Jinými slovy: to už ráno ani nevylezete z postele.

Google, coby nemediální instituce, chce do toho nerovného podílu negativních a pozitivních zpráv zasáhnout pomocí svého Google asistenta (funkce vyhledávání - ať už hlasového či psaného - na mobilech i desktopech). „Google asistent vám pomůže tento druh pozitivních zpráv najít,“ upřesňuje Burke. „Řekni mi něco pěkného je nová, experimentální funkce pro uživatele v USA, která vám doručí vaši denní dávku dobrých zpráv. Stačí jen říct OK Google, řekni mi něco pěkného a dostanete krátký přehled zpráv o lidech, kteří se podílí na řešení problémů rozličných komunit i celého světa.“

Dobrou zprávou je kupříkladu existence projektu, který prostřednictvím počítačových her, pomáhá zdokonalit městskou architekturu (Zdroj: Blog.Google)

Jak Burke zdůraznil, pozitivní zprávy nemají být o zvířátkách a vskutku okrajových projevech dobra. Naopak, mají stát na základech, jaké staví třeba organizace Solutions Journalism Network (tedy Síť žurnalistiky zaměřené na řešení problémů). Takové zprávy se týkají třeba úspěchů Státní univerzity v Georgii, která aplikací výzkumů o empatii zdvojnásobila míru úspěšného absolvování školy a eliminovala se propast v úspěšnosti (běžně se používá anglický termín achievement gap) mezi bílými a černošskými studenty. Nebo třeba záchrany vymírajících včelstev v Detroitu, která zároveň generuje nová pracovní místa pro nezaměstnané a pomáhá zlepšovat nejen regionální ekonomiku, ale také sociální atmosféru na daném místě. Či z těch, co upoutají pozornost: existence celosvětového programu využívajícího počítačové hry ke zefektivnění městské architektury a stavitelství.

„Žurnalistika zaměřená na řešení posiluje pocit kompetence a navrací publiku životní elán, pomáhá bojovat s vyčerpaností z negativních zpráv. A je podstatnou součástí vyvážené mediální diety, to proto zkoumáme cesty, jak zapojit zprávy žurnalistiky zaměřené na řešení do zpráv skýtaných Googlem,“ říká Burke. „Řekni mi něco pěkného nemá být kouzelným řešením všech problémů. Je to jen experiment, který stojí za tu námahu, protože dobrá zpráva o dobré práci může vnést kousek toho dobra i do vašeho dne.“

Zdroje: Blog.Google, LinkedIn

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama