[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Quake II RTX: s faceliftem a zadarmo KE STAŽENÍ

Klasická střílečka z pohledu první osoby je zpět - a to v podobě remaku zahrnující překreslení o vysokém rozlišení a navíc s príma cenou pro ty, kteří licenci původního Quake II vlastní: zadarmo. Hlavní zásluhou na vizuálních kvalitách remasteru má technologie Real-Time Ray Tracing od nVidie. Quake II RTX tak poslouží nejen prezentaci technologie realtimového ray tracingu, ale také grafických karet GeForce RTX.

 

Nazdar bazzar, šmejde! Nyní ve hře světel, stínů a vysokého rozlišení (Zdroj: YouTube.com)

Nazdar bazzar, šmejde! Nyní ve hře světel, stínů a vysokého rozlišení

Není nadto upustit páru při rozkouskovávání rozličných šmejdů a monster. A že živé nepochopitelně chrání společenské zákony:), musíme se spokojit alespoň s jejich virtuálními ekvivalenty. Právě v tomto duchu vytvořili v roce 1997 id Software a Activision hru Quake II, kterou s prvním dílem spojoval jen název (tedy po technologické stránce). 

Nyní nVidia uvolní Quake II RTX, což je přepracovaná podoba originálu, na jejímž výsledku se silně projevuje technologie Real-Time Ray Tracing. Slovy nVidie:

„Potvrzujeme, že 6. června 2019 budu vydán Quake II RTX. Máte-li grafickou kartu GeForce RTX či jiný obdobně dimenzovaný hardware, můžete si projít první 3 levely zadarmo, v plně remasterované podobě technologií Real-Time Ray Tracing a dalšími vylepšeními. A pokud vlastníte licenci Quaku II, můžete si zahrát Quake II celý a to i s multiplayerem.“

RTX zapnuto - a vypnuto. Real-Time Ray Tracing a OpenGL a rozdíl v podání světelné scény (Zdroj: nvidia.com)

Vylepšení Quake II RTX

Hlavním přínosem remaku je technologie Real-Time Ray Tracing. Ta využívá tzv. path tracing, tj. metodu ray tracingu, která spojuje zpracování veškerých světelných efektů (stínů, záblesků, odrazů a lomu světel, zpracování dynamických objektů i světelného ovlivnění objektů statických) do jednoho ray-tracingového algoritmu. Path-tracingové shadery přitom nevykreslují pixel je jedním paprskem, ale na některých místem i několika tisíci paprsků. Díky tomu vzniká velmi reálné pojetí všech vykreslovaných objektů.

Tím ovšem vylepšení nového zpracování nekončí, nVidia dále Quake II RTX vylepšila o:

  • „globální vykreslování s třemi přednastaveními kvality; 
  • multiplayer
  • volbu denní doby, která radikálně mění podobu některých úrovní; 
  • nové zbraně a textury; 
  • nová, dynamická prostředí (povrch Stroggosu a vyobrazení vesmíru); 
  • atmosférický rozptyl založený na reálných na reálných atmosférických modelech (použit i na oblohy Stroggosu); 
  • realtimové zobrazování odrazu a stínů hráče a aktuální zbraně na zdech, vodních a skleněných plochách; 
  • snížení optického šumu ray tracingu; 
  • update všech cca 3000 textur původní hry o mód Q2XP a další drobnůstky; 
  • update efektů o pohybové streamy a částicovou animaci; 
  • dynamické efekty pro objekty typu blikající světla, různá označení, výtahy a další pohybující se předměty; 
  • lepší propočty typu příčina -> důsledek při vykreslování světelných efektů vodních povrchů; 
  • speciální modus pro screenshotování obrazovky, který umožňuje zachytávat snímky ve velmi vysoké kvalitě; 
  • podporu starého OpenGL vykreslení pro možnost srovnání s novým RTX vykreslením; 
  • cylindrický způsob vykreslení pro široká zorná pole širokoúhlých displejů.“

Světelné sloupce vč. základen na nerovném povrchu a jejich světelný odraz v blízké vodní hladině (Zdroj: nvidia.com)

nVidia prezentuje Quake II RTX jako vyjádření své lásky ke hraní her a ke klasickým střílečkám zvláště. „Jsme nadšení fandové originálu Quaku a ještě větší milovníci technologií,“ říká Andrew Burnes z týmu nVidie. „A proto jsme skočili po příležitosti hned, když jsme mohli remasterovat klasickou hru vším, co dokáže ray tracing nabídnout. Quake II RTX předvádí možnosti ray tracingu a nabízí pohled na budoucnost hraní s realistickým, realtimovým vykreslováním světel, stínů a efektů.“

Celý projekt Quake II RTX vznikl na práci Christopha Schieda, doktoranda Karlsruhe Institute of Technology, který absolvoval praxi přímo v nVidii. Jeho Quake II Pathtraced (Q2VKPT) si vzalo do parády 18 vývojářů z nVidia Lightspeed Studios, kteří sebevědomě tvrdí, že finální podoba vypadá ještě lépe než dosud prezentované výsledky. 

Quake II RTX už vůbec nevypadá jako brouzdání se rozkostičkovanými temnými norami (Zdroj: nvidia.com)

Prezentace technologií na Quaku II

Celý projekt Quake II RTX je ze strany nVidie samozřejmě způsobem, jak propagovat vlastní výrobky a vlastní technologie. Ostatně Real-Time Ray Tracing aktuálně podporují jen stejně označené grafické výrobky nVidie GeForce RTX. Karty konkurenční AMD zatím nedisponují adekvátními ovládači. 

Není to poprvé, co by právě Quake II použit k prezentaci nových technologií. Kupř. v roce 2003 vydalo Vertigo Software port hry pro platformu Microsoft .NET. Posloužil coby ukázka součinnosti mezi .NET a neřízeným kódem v C++. A stal se jedním z nejvíce stahovaných projektů na webu Visual C++. Znovu pak ožil Quake II díky firmě Bytonic Software, a to sice v portu v Javě za využití knihovny Java OpenGL. Tomuto portu se také přezdívalo Jake 2.

I Quake II se dočkal se znovuvstání: pomocí technologie Real-Time Ray Tracing od nVidie (Zdroj: YouTube.com)

Minimální požadavky na Quake II RTX

Nejnovější reinkarnace Quake II, na níž se krom nVidia Lightspeed Studios podíleli ještě id Software a Bethesda, není nijak zvlášť náročná. Stačí vám jen:

  • originál hry pro hraní celého kompletu - první 3 levely jsou dostupné všem zadarmo; 
  • operační systém Windows 7 64-bit nebo Ubuntu Linux 16.04 LTS 64-bit; 
  • procesor: Intel Core i3-3220 či jeho ekvivalent od AMD; 
  • RAM: 8 GB
  • úložiště: 2 GB.

A ovšem, ten nejdůležitější, technicky i finančně nejnáročnější kousek sestavy:

  • grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2060 a výše či její ekvivalent od AMD; 
  • komunita spekuluje, že by se to mělo dát rozběhnout i na grafikách s čipem GeForce GTX1060.

Donutí vás remasterovaný Quake II RTX k radikálnímu povýšení používaného systému? Dostupný bude už od 6. června 2019 na webu nVidie a GitHubu.

 
 

Quake II RTX: podrobnosti o tvorbě

Krom rychlého představení v prezentačním videu se milovníci technických detailů mohou podívat i na podrobnosti o tvorbě nového Quake II RTX: 

Zdroje: YouTube, nVidia.com, Wikipedia.org

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Česká pošta se stala nástrojem phishingu

Obzvláště nebezpečný phishing koluje po českých emailech. Kyberútočníci si tentokrát coby nástroj na oblafnutí uživatele zvolili upozornění od České pošty. Za nepatrnou platbičku dlužného cla ve výši 1,10 Kč v podstatě slibují...

Nejvýkonnější superpočítač ČR se rodí v Ostravě

Superpočítačové centrum IT4Innovations se chystá na zkompletování nejnovějšího superpočítače v České republice. Ten bude ctít tradici všech superpočítačů a stane se nejvýkonnějším v lokalitě, a to sice díky výpočetnímu...

WhatsApp připravuje i nemobilní volání

WhatsApp by v budoucnu měl umožnit volání a videohovory i v jiných aplikacích než těch, které jsou určeny pro mobily a tablety. Konkrétně by se video/telefonie měla dostat i do webové aplikace a do aplikace desktopové. Otázkou zůstává, zda půjde o samostatné klienty...

Google Analytics přichází v novém

Google Analytics prochází konceptuální změnou. Jmenuje se Google Analytics 4. Namísto měření, fragmentovaného na platformy a zařízení, chce nabídnout měření komplexně zachycující chování zákazníka. Všechny segmenty...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama