
Quake II RTX: s faceliftem a zadarmo KE STAŽENÍKlasická střílečka z pohledu první osoby je zpět - a to v podobě remaku zahrnující překreslení o vysokém rozlišení a navíc s príma cenou pro ty, kteří licenci původního Quake II vlastní: zadarmo. Hlavní zásluhou na vizuálních kvalitách remasteru má technologie Real-Time Ray Tracing od nVidie. Quake II RTX tak poslouží nejen prezentaci technologie realtimového ray tracingu, ale také grafických karet GeForce RTX.
Nazdar bazzar, šmejde! Nyní ve hře světel, stínů a vysokého rozlišeníNení nadto upustit páru při rozkouskovávání rozličných šmejdů a monster. A že živé nepochopitelně chrání společenské zákony:), musíme se spokojit alespoň s jejich virtuálními ekvivalenty. Právě v tomto duchu vytvořili v roce 1997 id Software a Activision hru Quake II, kterou s prvním dílem spojoval jen název (tedy po technologické stránce). Nyní nVidia uvolní Quake II RTX, což je přepracovaná podoba originálu, na jejímž výsledku se silně projevuje technologie Real-Time Ray Tracing. Slovy nVidie:
Vylepšení Quake II RTXHlavním přínosem remaku je technologie Real-Time Ray Tracing. Ta využívá tzv. path tracing, tj. metodu ray tracingu, která spojuje zpracování veškerých světelných efektů (stínů, záblesků, odrazů a lomu světel, zpracování dynamických objektů i světelného ovlivnění objektů statických) do jednoho ray-tracingového algoritmu. Path-tracingové shadery přitom nevykreslují pixel je jedním paprskem, ale na některých místem i několika tisíci paprsků. Díky tomu vzniká velmi reálné pojetí všech vykreslovaných objektů. Tím ovšem vylepšení nového zpracování nekončí, nVidia dále Quake II RTX vylepšila o:
nVidia prezentuje Quake II RTX jako vyjádření své lásky ke hraní her a ke klasickým střílečkám zvláště. „Jsme nadšení fandové originálu Quaku a ještě větší milovníci technologií,“ říká Andrew Burnes z týmu nVidie. „A proto jsme skočili po příležitosti hned, když jsme mohli remasterovat klasickou hru vším, co dokáže ray tracing nabídnout. Quake II RTX předvádí možnosti ray tracingu a nabízí pohled na budoucnost hraní s realistickým, realtimovým vykreslováním světel, stínů a efektů.“ Celý projekt Quake II RTX vznikl na práci Christopha Schieda, doktoranda Karlsruhe Institute of Technology, který absolvoval praxi přímo v nVidii. Jeho Quake II Pathtraced (Q2VKPT) si vzalo do parády 18 vývojářů z nVidia Lightspeed Studios, kteří sebevědomě tvrdí, že finální podoba vypadá ještě lépe než dosud prezentované výsledky. Prezentace technologií na Quaku IICelý projekt Quake II RTX je ze strany nVidie samozřejmě způsobem, jak propagovat vlastní výrobky a vlastní technologie. Ostatně Real-Time Ray Tracing aktuálně podporují jen stejně označené grafické výrobky nVidie GeForce RTX. Karty konkurenční AMD zatím nedisponují adekvátními ovládači. Není to poprvé, co by právě Quake II použit k prezentaci nových technologií. Kupř. v roce 2003 vydalo Vertigo Software port hry pro platformu Microsoft .NET. Posloužil coby ukázka součinnosti mezi .NET a neřízeným kódem v C++. A stal se jedním z nejvíce stahovaných projektů na webu Visual C++. Znovu pak ožil Quake II díky firmě Bytonic Software, a to sice v portu v Javě za využití knihovny Java OpenGL. Tomuto portu se také přezdívalo Jake 2. Minimální požadavky na Quake II RTXNejnovější reinkarnace Quake II, na níž se krom nVidia Lightspeed Studios podíleli ještě id Software a Bethesda, není nijak zvlášť náročná. Stačí vám jen:
A ovšem, ten nejdůležitější, technicky i finančně nejnáročnější kousek sestavy:
Donutí vás remasterovaný Quake II RTX k radikálnímu povýšení používaného systému? Dostupný bude už od 6. června 2019 na webu nVidie a GitHubu. Quake II RTX: podrobnosti o tvorběKrom rychlého představení v prezentačním videu se milovníci technických detailů mohou podívat i na podrobnosti o tvorbě nového Quake II RTX: Zdroje: YouTube, nVidia.com, Wikipedia.org
Daniel Beránek, 03.06.2019 11:55 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak... |