[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Quake II RTX: s faceliftem a zadarmo

Klasická střílečka z pohledu první osoby je zpět - a to v podobě remaku zahrnující překreslení o vysokém rozlišení a navíc s príma cenou pro ty, kteří licenci původního Quake II vlastní: zadarmo. Hlavní zásluhou na vizuálních kvalitách remasteru má technologie Real-Time Ray Tracing od nVidie. Quake II RTX tak poslouží nejen prezentaci technologie realtimového ray tracingu, ale také grafických karet GeForce RTX.

 

Nazdar bazzar, šmejde! Nyní ve hře světel, stínů a vysokého rozlišení (Zdroj: YouTube.com)

Nazdar bazzar, šmejde! Nyní ve hře světel, stínů a vysokého rozlišení

Není nadto upustit páru při rozkouskovávání rozličných šmejdů a monster. A že živé nepochopitelně chrání společenské zákony:), musíme se spokojit alespoň s jejich virtuálními ekvivalenty. Právě v tomto duchu vytvořili v roce 1997 id Software a Activision hru Quake II, kterou s prvním dílem spojoval jen název (tedy po technologické stránce). 

Nyní nVidia uvolní Quake II RTX, což je přepracovaná podoba originálu, na jejímž výsledku se silně projevuje technologie Real-Time Ray Tracing. Slovy nVidie:

„Potvrzujeme, že 6. června 2019 budu vydán Quake II RTX. Máte-li grafickou kartu GeForce RTX či jiný obdobně dimenzovaný hardware, můžete si projít první 3 levely zadarmo, v plně remasterované podobě technologií Real-Time Ray Tracing a dalšími vylepšeními. A pokud vlastníte licenci Quaku II, můžete si zahrát Quake II celý a to i s multiplayerem.“

RTX zapnuto - a vypnuto. Real-Time Ray Tracing a OpenGL a rozdíl v podání světelné scény (Zdroj: nvidia.com)

Vylepšení Quake II RTX

Hlavním přínosem remaku je technologie Real-Time Ray Tracing. Ta využívá tzv. path tracing, tj. metodu ray tracingu, která spojuje zpracování veškerých světelných efektů (stínů, záblesků, odrazů a lomu světel, zpracování dynamických objektů i světelného ovlivnění objektů statických) do jednoho ray-tracingového algoritmu. Path-tracingové shadery přitom nevykreslují pixel je jedním paprskem, ale na některých místem i několika tisíci paprsků. Díky tomu vzniká velmi reálné pojetí všech vykreslovaných objektů.

Tím ovšem vylepšení nového zpracování nekončí, nVidia dále Quake II RTX vylepšila o:

  • „globální vykreslování s třemi přednastaveními kvality; 
  • multiplayer
  • volbu denní doby, která radikálně mění podobu některých úrovní; 
  • nové zbraně a textury; 
  • nová, dynamická prostředí (povrch Stroggosu a vyobrazení vesmíru); 
  • atmosférický rozptyl založený na reálných na reálných atmosférických modelech (použit i na oblohy Stroggosu); 
  • realtimové zobrazování odrazu a stínů hráče a aktuální zbraně na zdech, vodních a skleněných plochách; 
  • snížení optického šumu ray tracingu; 
  • update všech cca 3000 textur původní hry o mód Q2XP a další drobnůstky; 
  • update efektů o pohybové streamy a částicovou animaci; 
  • dynamické efekty pro objekty typu blikající světla, různá označení, výtahy a další pohybující se předměty; 
  • lepší propočty typu příčina -> důsledek při vykreslování světelných efektů vodních povrchů; 
  • speciální modus pro screenshotování obrazovky, který umožňuje zachytávat snímky ve velmi vysoké kvalitě; 
  • podporu starého OpenGL vykreslení pro možnost srovnání s novým RTX vykreslením; 
  • cylindrický způsob vykreslení pro široká zorná pole širokoúhlých displejů.“

Světelné sloupce vč. základen na nerovném povrchu a jejich světelný odraz v blízké vodní hladině (Zdroj: nvidia.com)

nVidia prezentuje Quake II RTX jako vyjádření své lásky ke hraní her a ke klasickým střílečkám zvláště. „Jsme nadšení fandové originálu Quaku a ještě větší milovníci technologií,“ říká Andrew Burnes z týmu nVidie. „A proto jsme skočili po příležitosti hned, když jsme mohli remasterovat klasickou hru vším, co dokáže ray tracing nabídnout. Quake II RTX předvádí možnosti ray tracingu a nabízí pohled na budoucnost hraní s realistickým, realtimovým vykreslováním světel, stínů a efektů.“

Celý projekt Quake II RTX vznikl na práci Christopha Schieda, doktoranda Karlsruhe Institute of Technology, který absolvoval praxi přímo v nVidii. Jeho Quake II Pathtraced (Q2VKPT) si vzalo do parády 18 vývojářů z nVidia Lightspeed Studios, kteří sebevědomě tvrdí, že finální podoba vypadá ještě lépe než dosud prezentované výsledky. 

Quake II RTX už vůbec nevypadá jako brouzdání se rozkostičkovanými temnými norami (Zdroj: nvidia.com)

Prezentace technologií na Quaku II

Celý projekt Quake II RTX je ze strany nVidie samozřejmě způsobem, jak propagovat vlastní výrobky a vlastní technologie. Ostatně Real-Time Ray Tracing aktuálně podporují jen stejně označené grafické výrobky nVidie GeForce RTX. Karty konkurenční AMD zatím nedisponují adekvátními ovládači. 

Není to poprvé, co by právě Quake II použit k prezentaci nových technologií. Kupř. v roce 2003 vydalo Vertigo Software port hry pro platformu Microsoft .NET. Posloužil coby ukázka součinnosti mezi .NET a neřízeným kódem v C++. A stal se jedním z nejvíce stahovaných projektů na webu Visual C++. Znovu pak ožil Quake II díky firmě Bytonic Software, a to sice v portu v Javě za využití knihovny Java OpenGL. Tomuto portu se také přezdívalo Jake 2.

I Quake II se dočkal se znovuvstání: pomocí technologie Real-Time Ray Tracing od nVidie (Zdroj: YouTube.com)

Minimální požadavky na Quake II RTX

Nejnovější reinkarnace Quake II, na níž se krom nVidia Lightspeed Studios podíleli ještě id Software a Bethesda, není nijak zvlášť náročná. Stačí vám jen:

  • originál hry pro hraní celého kompletu - první 3 levely jsou dostupné všem zadarmo; 
  • operační systém Windows 7 64-bit nebo Ubuntu Linux 16.04 LTS 64-bit; 
  • procesor: Intel Core i3-3220 či jeho ekvivalent od AMD; 
  • RAM: 8 GB
  • úložiště: 2 GB.

A ovšem, ten nejdůležitější, technicky i finančně nejnáročnější kousek sestavy:

  • grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2060 a výše či její ekvivalent od AMD; 
  • komunita spekuluje, že by se to mělo dát rozběhnout i na grafikách s čipem GeForce GTX1060.

Donutí vás remasterovaný Quake II RTX k radikálnímu povýšení používaného systému? Dostupný bude už od 6. června 2019 na webu nVidie a GitHubu.

 
 

Quake II RTX: podrobnosti o tvorbě

Krom rychlého představení v prezentačním videu se milovníci technických detailů mohou podívat i na podrobnosti o tvorbě nového Quake II RTX: 

Zdroje: YouTube, nVidia.com, Wikipedia.org

 

 

 

 

 

CERN opouští software Microsoftu

CERN aneb Evropská organizace pro jaderný výzkum alias jedna z nejvýznamnějších vědeckých institucí světa a provozovatel velkého hadronového urychlovače ve Švýcarsku migruje z kódu prodávaného Microsoftem na open-source. Microsoft...

Mapy.cz implementují Booking.com pro zahraniční destinace

Seznam do mapové aplikace Mapy.cz implementuje Booking.com - zatím jen pro zahraniční destinace. Slibuje si od toho více informací pro své uživatele a výhody plynoucí ze spolupráce s Booking pro příjmy Seznamu. Potěší, či jen potvrdí hegemonii Booking.com? ...

Mozilla rebranduje a redesignuje Firefox

Firefox, pojetí prohlížeče, značky a navázaných služeb - to vše projde změnou. Firefox se pro Mozillu stává značkou samou o sobě, pod kterou jsou sdruženy prohlížeč Firefox a služby Firefox Send, Firefox Monitor a Firefox Lockwise. Co zůstalo z původních návrhů a čeho se drželi...

Opera GX pro hráče už je venku

Opera GX je rekoncepcí prohlížeče Opera pro náruživé hráče her. Prohlížeč postavený na Chromiu a rozšířený o funkce typické pro Operu doplňuje dalšími fičurami, možnostmi konfigurace a drobnostmi orientovanými na zvláštní potřeby...


 
© 2005-2019 PS Media s.r.o. - digital world