[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Náklaďáky řídí umělá inteligence | Solvertech

Za volantem náklaďáku ještě stále musí sedět živý chlap (nebo dáma), stále víc jím ale točí umělá inteligence. V podmínkách ropného šoku a trvalé dopravní kalamity přestává na plánování tras stačit dispečerský fištrón. Je to jen několik let, co plánování zvládali zkušení dispečeři s podporu půvabných papírových pomůcek. Dnes už tyto formy práce přežívají jen v nejmenších firmách anebo v podnicích s mimořádně laskavými zákazníky. 

 

Náklaďáky řídí umělá inteligence | SolvertechDesítky vozidel, stovky adres, desítky tisíc kilometrů a nekonečné množství kombinací — při extrémním tlaku na termíny a ceny dopravy. To už vážně není výzva pro přimhouřené oko a poznámkový blok. Plánovací programy dokážou sestavit optimální trasu nesrovnatelně rychleji a hned ji zase přepočítat, když se na ní změní podmínky. Při tom do úvahy vezmou daleko víc okolností, které na volbu trasy působí.

Přínosy jsou snadno spočitatelné. Čas na odbavení zakázek se krátí o desítky procent, dopravní náklady se snižují v průměru o 15 procent. Při rostoucích cenách to znamená stále více peněz každý den. Úspory jsou o několik řádů vyšší než náklady na pořízení a provoz systémů. 

Odbočte vpravo, pak odbočte vpravo

Nejmodernější plánovače tras využívají pokročilých matematických modelů s prvky umělé inteligence. Nepracují pouze s mapou, kilometry a zácpami. Předvídají vývoj poptávky a nabídky, automatizují skladové hospodářsrtví, kontrolují kvalitu dodávek, vývoj cen a ovšem, hledají a nacházejí trasy, po kterých lze nejsnadněji dostat zboží k zákazníkům. 

Společnost UPS investuje obrovské prostředky do analýzy miliard datových záznamů, které vznikají při jejích činnostech a skrývají obrovský informační potenciál. Příkladem jeho využití je opatření, kterým při plánování tras zrušili odbočování vlevo. 

Analýza časů a spotřeby paliva ukázala, že čekání aut na odbočení vlevo je při běžícím motoru dražší než malá zajížďka. Dnes proto dodávky UPS na většině rušných křižovatek ignorují odbočovací pruh vlevo a jedou rovně nebo doprava, čímž ročně ušetří desítky milionů galonů paliva.

Dřímající kapitál

Běžný český dopravce miliony galonů nafty asi neušetří, analýza rozložení distribučních center a rozvozových tras ale téměř u každého objeví netušené rezervy. Pouhá organizační opatření dokážou posouvat ekonomické ukazatele do příjemných černých čísel. S vývojem umělé inteligence můžeme očekávat i další skvělé kousky při úspoře času, peněz a nervů.

 

Reklama , 21.06.2022 13:56

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama