[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Mapy.cz implementují Booking.com pro zahraniční destinace

Seznam do mapové aplikace Mapy.cz implementuje Booking.com - zatím jen pro zahraniční destinace. Slibuje si od toho více informací pro své uživatele a výhody plynoucí ze spolupráce s Booking pro příjmy Seznamu. Potěší, či jen potvrdí hegemonii Booking.com?

 

Mapy.cz implementují náhledy od Booking.com - odkazy jsou zatím s affiliate ID, ale to jistě brzo zmizí (Mapy.cz)

Zrovna před velkým červnovým updatem algoritmu vyhledávání uvedl Google novinku, která má snížit opakovaných odpovědí z téže domény na vyhledávací dotaz. Shodou okolností to odůvodňoval tím, že si uživatelé při hledání jakéhokoliv ubytování stěžovali na zahlcení výsledků portálu Booking.com, který zprostředkovává ubytování. Booking.com coby zprostředkovatel obchodního kontaktu (alias leadu) účtuje ubytovatelům provizi, kterou někteří z nich promítají do cen ubytování obecně, jiní přímo do ceny konkrétního obchodního kontraktu. A proto se dá totéž ubytování najít na soukromých prezentacích cílových destinací najít levněji než přes zprostředkovatele, jakým je jeden z největších z nich - Booking.com. 

Seznam implementoval náhledy z Booking.com do aplikací Mapy.cz a uvádí je slovy produkťáka Jakuba Faifera: 

„Letošní léto bude na Mapách nejen o cestování po ČR, ale už i o možnosti rezervace ubytování prostřednictvím pár kliků, a to po celém světě. Poskytujeme tak nově informace o hotelu, samotnou rezervaci lidé provedou až na webu Booking.com.“ 

Implementace zatím funguje jen na zahraničních destinacích - a samozřejmě jen na těch poskytovatelích, kteří jsou registrováni na Booking.com. Situaci v České republice Mapy.cz komentují slovy: „V ČR je to trošku složitější, ale děláme vše pro to, abychom ubytování mohli zprostředkovat i na našem území.“

Součástí oné složitosti bude i ten fakt, že ubytování si často platí tarif Seznam Naplno na další službě Seznamu - Firmy.cz. A ta jim umožňuje mít plnohodnotný zápis v Mapách.cz, který oproti neplacenému zápisu zahrnuje kupříkladu speciální Nabídky. Těžko si představit, že by ubytovatel byl nějak zvlášť potěšen tím, že se mu v rámci placené služby na jeho vlastním profilu zobrazuje odkaz na zprostředkovatele ubytování, kterému musí v případě zprostředkování ubytování touto cestou zaplatit provizi.

Samozřejmě si „turisté díky spolupráci s Booking.com pohodlně vyberou hotel, provedou online rezervaci, v aplikaci Mapy.cz stáhnou místo dojezdu v podobě offline mapy a mohou vyrazit na dovolenou,“ jak uvádí PR Seznamu. Navíc mají možnost srovnat různá ubytování v tomtéž místě, jejich hodnocení a zkušenosti konkrétních lidí - a že se liší pohled dospívajících, rodičů s dětmi a seniorů. Ovšem nejen za cenu toho, že je to případně o pár procent dražší, ale i za cenu toho, že ubytování registrované na Booking.com v dané místě vytvářejí svou vlastní tržní niku, která může mít zcela jiné ceny než ubytování na Booking.com neregistrované. 

Zdroje: Blog Seznam.cz, Google SearchLiaison na Twitteru, Mapy.cz na Facebooku, Mapy.cz

 

 

 

 

 

Podzimní novinky Zoner Photo Studia X: Více místa pro fotky i nativní podpora RAWů

Podzimní aktualizace Zoner Photo Studia X přináší změny hluboko uvnitř programu i v uživatelském rozhraní. Univerzální software pro úpravu fotek a videí nově nativně podporuje RAW formáty mnoha rozšířených fotoaparátů nebo...

Náklaďáky řídí umělá inteligence | Solvertech

Za volantem náklaďáku ještě stále musí sedět živý chlap (nebo dáma), stále víc jím ale točí umělá inteligence. V podmínkách ropného šoku a trvalé dopravní kalamity přestává na...

ÚOOÚ šetří kvůli úniku dat Shoptet

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vyzývá klienty Shoptetu, aby prověřili, zda nedošlo k narušení zabezpečení osobních údajů. Podezřelými jsou v tomto případě analytické aplikace firmy MonkeyData, které měly...

Microsoft Edge chce zavírat panely dvojklikem

Vývojáře Microsoft Edge zkouší nové ulehčení práce s prohlížečem. Spočívá v prostém dvojkliku na oušku panelu pro jeho zavření. Funkcionalitka je zatím v testování - a to tak raném, že není ani...


 
© 2005-2022 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama