[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google, CloudFlare a další se snaží narušit dark web

Dark web aka temný web je síť zprostředkovaná spojeními využívajícími technologií jako jsou Tor a i2P. Slouží k úniku před dohledem, ať už autoritářských režimů, tak i výkonných sil práva v relativně demokratických režimech. Můžete na něm narazit jak na typické, politické disidenty snažící se komunikovat skrz velký čínský firewall, tak prodejce drog, ukradených digitálních identit i zbraní. Tento svobodný online svět se ovšem nelíbí jen komunistům, jestřábům a NSA, ale ani reklamním gigantům...

 

Dark web stále zůstává mimo dosah analytik reklamních obrů

Stav věcí popisuje ioerror coby problém s cenzurou a masovým sledováním ze strany korporací. „Existují firmy – kupříkladu CloudFlare, které de facto působí coby globální nepřátelé komunity Toru. Nejsou nakloněny otevřenému dialogu, blokují členy naší komunity na sociálních sítí, aktivně znemožňují přístup z Toru na weby (za spolupráce s dohledovými obry typu Google) a upřímně spouštějí v prohlížečích milióny řádků nedůvěryhodné kódu pro pochybné bezpečnostní zisky.“

Zmíněný CloudFlare se brání, že omezuje provoz proudící z Toru coby prevenci před útoky na CDN (Content Delivery Network - síť pro doručování obsahu) a útoky typu DDoS (zahlcení cílených serverů provozem). Omezení provozu ze strany CloudFlare (obdobně ze strany Googlu a Yahoo) spočívá ve vnucování cookies a vyplňování CAPTCHA kódů, které mají odlišit lidského návštěvníka od automatizovaných robotů. Toto ověřování nejenže je otravné a nespolehlivé, navíc často havaruje a opakuje se stále dokola. A co je nejhorší, otevírá cestu k tomu, aby byl daný prohlížející popsán, sledován a případně i deanonymizován.

Z diskuze Tor Bug Tracker se zaměstnancem právě CloudFlare se vynořilo několik možných směrů, kudy by  se řešení ochrany uživatelů Toru před deanonymizací mohlo ubírat. Jsou to

  • Varování/výběr z možností před vstupem na weby chráněné službou. Před vstupem na weby chráněné službami typu CloudFlare by měl být návštěvník varován, že jsou chráněny touto službou, že bude podroben testu lidského návštěvníka a že o něm budou sebrána data potenciálně vedoucí k jeho popsání, možnému sledování a deanonymizaci. Pokud by toto návštěvník nechtěl podstoupit, mohl by mít na výběr další možnosti typu kontaktovat vlastníky stránky, prohlížet web v režimu pouze pro čtení, dostat k dispozici nacachovanou podobu stránky atd.

  • Vytvořit cookie nesoucí pouze bitovou informaci jsem-člověk spojenou s danou brouzdací seancí.

Fakticky ovšem zůstávají uživatelů Toru stále spíše před branami zaCAPTCHAovaných stránek, stále vystaveni možnosti odhalení identity. Ani vytvoření lidské cookie není z dlouhodobého hlediska provozuschopné, neboť ani robotičtí návštěvníci webů nejsou vysíláni jen zločinci, naopak většinu robotického provozu už dnes vytváří datamining.

Zdroj: betanews.com

 

 

 

 

 

Mistral Small 3: malý, ale s velkými možnostmi

Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké...

DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max: přijde osvěžení AI z Číny?

Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na...

Grok od xAI: první kroky v podobě samostatné aplikace

Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde? ...

VLC otitulkuje i neotitulkované... samozřejmě s pomocí AI

Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak...


 
© 2005-2025 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama