[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google, CloudFlare a další se snaží narušit dark web

Dark web aka temný web je síť zprostředkovaná spojeními využívajícími technologií jako jsou Tor a i2P. Slouží k úniku před dohledem, ať už autoritářských režimů, tak i výkonných sil práva v relativně demokratických režimech. Můžete na něm narazit jak na typické, politické disidenty snažící se komunikovat skrz velký čínský firewall, tak prodejce drog, ukradených digitálních identit i zbraní. Tento svobodný online svět se ovšem nelíbí jen komunistům, jestřábům a NSA, ale ani reklamním gigantům...

 

Dark web stále zůstává mimo dosah analytik reklamních obrů

Stav věcí popisuje ioerror coby problém s cenzurou a masovým sledováním ze strany korporací. „Existují firmy – kupříkladu CloudFlare, které de facto působí coby globální nepřátelé komunity Toru. Nejsou nakloněny otevřenému dialogu, blokují členy naší komunity na sociálních sítí, aktivně znemožňují přístup z Toru na weby (za spolupráce s dohledovými obry typu Google) a upřímně spouštějí v prohlížečích milióny řádků nedůvěryhodné kódu pro pochybné bezpečnostní zisky.“

Zmíněný CloudFlare se brání, že omezuje provoz proudící z Toru coby prevenci před útoky na CDN (Content Delivery Network - síť pro doručování obsahu) a útoky typu DDoS (zahlcení cílených serverů provozem). Omezení provozu ze strany CloudFlare (obdobně ze strany Googlu a Yahoo) spočívá ve vnucování cookies a vyplňování CAPTCHA kódů, které mají odlišit lidského návštěvníka od automatizovaných robotů. Toto ověřování nejenže je otravné a nespolehlivé, navíc často havaruje a opakuje se stále dokola. A co je nejhorší, otevírá cestu k tomu, aby byl daný prohlížející popsán, sledován a případně i deanonymizován.

Z diskuze Tor Bug Tracker se zaměstnancem právě CloudFlare se vynořilo několik možných směrů, kudy by  se řešení ochrany uživatelů Toru před deanonymizací mohlo ubírat. Jsou to

  • Varování/výběr z možností před vstupem na weby chráněné službou. Před vstupem na weby chráněné službami typu CloudFlare by měl být návštěvník varován, že jsou chráněny touto službou, že bude podroben testu lidského návštěvníka a že o něm budou sebrána data potenciálně vedoucí k jeho popsání, možnému sledování a deanonymizaci. Pokud by toto návštěvník nechtěl podstoupit, mohl by mít na výběr další možnosti typu kontaktovat vlastníky stránky, prohlížet web v režimu pouze pro čtení, dostat k dispozici nacachovanou podobu stránky atd.

  • Vytvořit cookie nesoucí pouze bitovou informaci jsem-člověk spojenou s danou brouzdací seancí.

Fakticky ovšem zůstávají uživatelů Toru stále spíše před branami zaCAPTCHAovaných stránek, stále vystaveni možnosti odhalení identity. Ani vytvoření lidské cookie není z dlouhodobého hlediska provozuschopné, neboť ani robotičtí návštěvníci webů nejsou vysíláni jen zločinci, naopak většinu robotického provozu už dnes vytváří datamining.

Zdroj: betanews.com

 

 

 

 

 

Microsoft bude varovat před instalací Windows 11 na nepodporovaném hardwaru

Microsoft se neustále zamotává ve svých prohlášeních ohledně Windows 11, ne úplně podporovaného hardwaru, možnosti instalace nového systému a možnostech příjmu následujících aktualizací a podpory vůbec. Nově nechává...

S Windows 11 přijde i Office 2021

Microsoft chce využít synergie souběžné prezentace, a tak 5. října 2021 uvede nejen nový operační systém Windows 11, ale i kancelářský balík Office 2021 v podobě jednorázové licence. Přijde ve verzích pro MacOS, 64bitová i 32bitová Windows, v...

ČTÚ spouští NetTest, certifikovaný test internetu

Kvalita připojení k internetu se liší nejen mezi jednotlivými poskytovateli - co hůř - kolísá v čase u téhož. Navíc zákazníci jsou typicky v nevýhodné pozici: mohou sice rychlost připojení reklamovat, ale o tom, jak jejich reklamace dopadne či...

Vivaldi 4.2 přináší nové volby ochrany soukromí

Vivaldi stále válčí především customizovatelností prohlížeče, maximální svobodou výběru používaných služeb a snahou o ochranu uživatelského soukromí. Ve verzi 4.2 se to rovná implementací nového překladače Lingvanex...


 
© 2005-2021 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama