[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google a jeho útok na firemní zákazníky

Google se chystá masivně oslovit firmy. Jednak chce rekrutovat co nejvíce pravidelných uživatelů kancelářských aplikací, jednak si získat současné uživatele Androidu k jeho využívání i v rámci pracovních povinností. Jaká je vize projektů Google Apps for Work a Android for Work?

 

Google neustále hledá další kanály příjmů. Už dávno to není pouze vyhledávač a zprostředkovatel reklamy. Mimo jiné pronajímá cloudový prostor a provozuje aplikace založené na cloud computingu. Právě v těchto oblastech se mu daří získávat zákazníky mezi univerzitami, nadšenci a startupisty. Právě v těchto oblastech by ovšem rád získal i konzervativní velkokorporátní klientelu.  

Google Apps for Work nabízejí hodnotu synergie mnoha služeb

Google Apps for Work

Google Apps for Work integrují:

  • kolaborativní kancelářský balík textů, tabulek, formulářů a prezentací;
  • komunikační platformy Gmail, Hangouts (mj. přinášející možnost videokonferencí), Google+;
  • úložiště Google Drive a webový prostor Google Sites;
  • nástroje správy (Administrátorská konzole a Sejf) a organizace práce (Kalendář).

Ačkoliv např. kancelářské aplikace Googlu nejsou stoprocentní náhradou desktopových alternativ, Google věří, že nabízí víc. A jeho úvaha samozřejmě míří k výhodám používání celého ekosystému: od možnosti online spolupráce, přes spektrum dalších, výše neuvedených služeb, dostupností a vzdálenou správou všech aplikací přes mobilní zařízení atd.

Google Apps for Work čeká skvělá budoucnost, říká Amit Singh

O tom, že je se jedná o produkt, který lze prodat velkým firmám, je přesvědčen Amit Singh, prezident divize Google for Work. Indikátory širší adopce Apps for Work jsou dle něj obrovský nárůst korporátních uživatelů jednotlivých aplikací a získání velkých jmen pro celý komplex Apps for Work - například poradenského gigantu PricewaterhouseCoopers. Získat coby zákazníka PricewaterhouseCoopers je samo o sobě určitým symbolem, který následují i ostatní. Řeknou si: když je řešení Googlu dost dobré pro jednu z nejkonzervativnějších značek světa, tak proč ne pro nás?

Apps for Work: jedny aplikace na všech zařízeních

Další rozšíření produktu Google samozřejmě nechce založit jen na velkých jménech stávajících zákazníků. Má strategický plán, jak toho dosáhnout:

  • nabídnout alespoň 85 % funkcionalit desktopového balíku Office;
  • zajistit naprosto bezproblémovou spolupráci s nástroji Microsoftu typu Office a Outlooku v rámci usnadnění implementace vlastního řešení;
  • netlačit na firmy, aby přešly na Apps for Work - místo toho je nechat používat oboje řešení současně a nechat rozhodnout prostou ekonomickou kalkulaci (takto se nechali přesvědčit právě v PricewaterhouseCoopers);
  • udržovat zákazníky spokojené díky jejich edukaci, jak služby používat pomocí webinářů, prezentací, tipů...;
  • zaháčkovat si uživatele přidruženými výhodami ekosystému tak, aby se zákazníci parciálních služeb postupně stávali uživateli celého ekosystému;
  • zajistit plnou podporu pracovních aplikací i na mobilních zařízeních.

Plné nasazení Apps for Work by měl zajistit program Android for Work.

Android for Work: známé ovládání, navzájem izolovaná prostředí a centralizovaná správa

Android for Work

Android for Work je projekt, který by měl uživatelům usnadnit používání mobilních zařízení s Androidem i pro práci. Výhodou pro uživatele by bylo nasazení pouze jednoho zařízení jak pro soukromé, tak pro pracovní účely v rámci politiky BYOD (Bring Your Own Device - přineste si své vlastní zařízení). Zaměstnavatelům je přislíben zabezpečený, plně ovladatelný firemní systém. A Google tak chce předejít nebezpečí, že jeho volnočasoví uživatelé budou pracovat se zařízením jiných platforem.

Program Android for Work je postaven na čtyřech klíčových funkcionalitách:

  • pracovní profily - izolované, šifrované profily, které v systému oddělí soukromá a pracovní data a aplikace a zabrání jejich vzájemné interakci;
  • aplikace Android for Work - tj. aplikace určená pro zařízení, která neprovozují Android 5.0 Lollipop a tudíž nepodporují pracovní profily nativně. Tato aplikace nabídne zabezpečený email, dokumenty a jiné pracovní programy;
  • Google Play for Work - aplikační rozhraní pro uživatele aplikace Android for Work. Zaměstnavatelé jeho prostřednictvím snadno určí škálu schválených pracovních programů;
  • zabudované nástroje - sada byznys aplikací kompatibilních s alternativami jiných ekosystémů (např. Exchange, Notes).

Android for Work propojí celý firemní systém

V balíku Android for Work můžeme očekávat například:

  • aplikace od SAP, Salesforce, Adobe, Box, Concur a SuccessFactors;
  • firemní systémy pro vzdálenou správu od Google, VMWare, BlackBerry, Citrix, IBM, SAP;
  • virtuální privátní sítě VPN poskytované Cisco, F5, PaloAlto Networks, PulseSecure;
  • a systémové začlenění v zařízeních Dell, HP, HTC, Huawei. Lenovo, LG, Motorola, Samsung aj.

Konkurence nikdy nespí - navíc tahle tu je od počátku Internetu... Microsoft

Jak si na tom stojí Google for Work ve srovnání s konkurencí?

Hlavním konkurentem nového pojetí synergie služeb Googlu v jeden paušálně účtovaný produkt je Microsoft. Řešení obou firem se

  • jednak podobají: 
    • poskytují kancelářské aplikace;
    • nabízejí kolaborativní nástroje;
    • propojují desktopové i mobilní platformy (viz pojetí Windows 10 coby jednotného systému a aplikačního prostředí pro všechna zařízení);
    • disponují cloudovým úložištěm;
    • mají integrovány komunikační služby...
  • jednak liší:
    • jsou různě rozčleněny;
    • Microsoft poskytuje specializovanější nástroje (např. MS Excel vs Google Tabulky);
    • Google nabízí širší spektrum a lepší propojení služeb (propojení s Mapami, YouTube, Google Sites, publikačními platformami, obchodními, akademickými...);
    • Microsoft má historicky vybudovanou mnohem silnější pozici ve firmách.

Výzvou pro Google zůstává překonat právě etablovanost Microsoftu v korporátním prostředí. Bude muset uživatele přesvědčit, že ve většině případů nepotřebují vysoce specializované nástroje, a naopak jim komunikačně prodat přednosti cloudového propojení všech myslitelných i nepomyslených služeb. Výhodou Googlu je promyšlený plán, taktika nenuceného srovnání obou řešení a lepší orientace na poli cloudového, komplexně provázaného produktu.

Zdroje

 

 

 

 

 

Demagog.cz pomůže Facebooku proti demagogům

Demagog.cz, specializující se na fabulace politiků a dalších pokřivovatelů veřejné debaty, podepsal kontrakt s Facebookem. Největší sociální síť se na Demagog.cz obrátila s požadavkem ověřování faktů facebookových příspěvků. Dlouhodobě totiž...

CSIRT.CZ nabídne pentesty

CSIRT.CZ, uskupení zabývají se počítačovou bezpečností na národní úrovni České republiky, nabízí know-how zkušenosti svých expertů i soukromému sektoru. Právě teď designoval službu penetračního testování. Pentesty...

Chytrá města se potkají v Brně

Na září druhého a třetího je naplánován veletrh URBIS Smart City Fair, na kterém nejen prezentují technologie chytrých měst jejich vývojáři a výrobci, ale také se setkávají aktivní podporovatelé této perspektivy...

Závody ve zbrojení jsou zpět. Vede je Facebook proti antidemokratům

Závody ve zbrojení neumřely se studenou válkou. Evidentně jsou zpět. Na informačním poli kybersvěta. A právě teď se k nim hlásí Pán Facebook Mark Zuckerberg. Za nové závody ve zbrojení označuje enormní nárůst aktivity vedoucí k omezení snah...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama