Facebook infikuje vaše fotky sledovacím kódemFacebook sleduje všechny a všechno, to je jisté. Na povrch vyplouvající kauzy se liší jen v operačních vektorech, které jsou při tomto sledování využity či zneužity. Ten poslední má podobu změny metadat obrázků, se kterými přijde Facebook do styku. A tak dokáže nejen určit původního sdíleče obrázku, ale i následnou pavučinu sdílení.
Specifických změn v kódu obrázků po interakcích s Facebookem si všiml Edin Jusupovič, kybervýzkumník a student práva University of New England. Popisuje to na Twitteru: „Facebook vkládá data určená ke sledování do fotek, které si stáhnete. Všiml jsem si strukturálních abnormalit při zkoumání hexadecimálních souboru obrázkového souboru pocházejícího z neznámého zdroje - a přišel na to, že obsahovala speciální IPTC instrukce.“ Ony speciální instrukce jsou IPTC metadata, která do obrázků vkládá sám Facebook. A na základě těchto dat, a jejich opakovaného přidávání, dokáže nejen určit původce obrázku - tedy toho, kdo ho na Facebook přidal jako první, ale fakticky i celou následnou pavučinu sdílení. Jusupovič sám to označil za šokující úroveň sledování uživatelů a dodává, že „Facebook může sledovat fotky i mimo svou platformu - s děsivou přesností informace o tom, kdo fotku původně nahrál.“ Samozřejmě lze předvídat, s jakými obhajobami se vytasí Facebook. Budou zahrnovat ochranu autorských práv obrázků, poskytování lepších služeb uživatelům, možná se i osmělí a řeknou, že danou funkci využívají k poskytování lepších služeb inzerentům. Což fakticky znamená, že jim schopni poskytnout lepší (soukromější) soukromá data o uživatelích. A zde jsme fakticky u jádra věci, neboť Facebook to opravdu dělá proto, aby poskytl svým zákazníkům (inzerentům) co nejhodnotnější data (nejpřesnější, nejsoukromější, data o vztazích mezi uživatelích, data o podobě sociálních nik) o svých nic netušících uživatelích. A to vše má dvě konsekvence:
Jusupovič sám k objevu IPTC metadat říká, že evidentně jde jen o špičku ledovce, která byla navíc snadno k nalezení. A že počítá s tím, že v budoucnu bude pro společnosti typu Facebooku stále snadnější skrývat tyto kroky narušující soukromí uživatelů. Vzniká totiž celý nový obor steganografie (ukrývání dat v médiích), jehož existence sama o sobě představuje problém, a jehož činnost bude stále těžší vůbec zaznamenat. Zdroje
Daniel Beránek, 15.07.2019 14:54 Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což... |