Bude Chrome defaultně blokovat reklamy? KE STAŽENÍ ZDARMAWall Street Journal rozvířil těkavé hladiny spekulací zprávou, že lidé zodpovědní za řízení a vývoj prohlížeče Google Chrome plánují uvést integrovaný blokátor reklam, obdobný nativní fičurce Opery. Samozřejmě je velmi nepravděpodobné, že by prohlížeč Googlu/Alphabet - společnosti zrozené z prodeje reklam - blokoval všechny reklamy, ovšem vůči některým se v pokynech pro webmastery vymezuje už nyní...
Spuštění nativního blokátoru reklam v Google Chrome by mohlo být přelomovým okamžikem celého internetu. Jde totiž o dominantní prohlížeč - podle datové agentury Net Applications jej celosvětově používá 56,15 % uživatelů (údaj z března 2017). Na druhou stranu společnost Google vyrostla na prodeji internetové reklamy a je velmi nepravděpodobné, že by ji tedy zcela zakázala. A nakonec by asi ani nechtěla ztratit tvář a zakázat pouze reklamu konkurence, zatímco vlastní by vesele spouštěla. Blokace reklam se patrně dotkne těch prvků, které Google dlouhodobě kritizuje, upozorňuje na ně webmastery, případně snižuje hodnotu webů, které je nesou, a jejich pořadí ve vyhledávání. Hlavní skupinu reklam, které jsou pro Google v podstatě neakceptovatelné, tvoří:
Na to, že weby tyto prvky využívající penalizuje v rámci mobilního vyhledávání, upozornil webmastery už v lednu 2017. Obdobně tyto reklamy nahlíží i Coalition for Better Ads, která je doplňuje ještě o automaticky přehrávaná ozvučená videa a překrývací prvky s odpočítáváním. O všech těchto reklamách soudí, že jsou „pod prahem spotřebitelské přijatelnosti“. Pokud by Google nastoupil cestu blokování agresivních reklam, mohlo by to nejen změnit přístup všech jejich provozovatelů, ale také vzít vítr z plachet takovým aktivitám, jako je blokovač reklam Adblock Plus, který většina uživatelů používá právě v sebeobraně proti otravným reklamám. Nativní řešení, integrovaná přímo v browserech, mají výhodu v lepší interakci s browserem a v menších výpočetních nárocích, což ústí ve vyšší uživatelský komfort. Podle zdrojů Wall Street Journal je celá myšlenka defaultního blokování reklam plánem vývojářů Chrome, kteří se inspirují u konkurenčních browserů s Operou a jejím nativním blokátorem v čele. Veškeré bližší informace se objeví v průběhu několika příštích týdnů, přičemž nejpravděpodobnější je jejich oznámení na vývojářské konferenci Google I/O, které se letos uskuteční 17. května. Přesto se však ještě může stát, že Google prozatím od plánu ustoupí. Zdroje: Wall Street Journal, Google Webmaster Central Blog, Coalition for Better Ads
Daniel Beránek, 20.04.2017 13:11 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což... |