[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Bude Chrome defaultně blokovat reklamy? KE STAŽENÍ ZDARMA

Wall Street Journal rozvířil těkavé hladiny spekulací zprávou, že lidé zodpovědní za řízení a vývoj prohlížeče Google Chrome plánují uvést integrovaný blokátor reklam, obdobný nativní fičurce Opery. Samozřejmě je velmi nepravděpodobné, že by prohlížeč Googlu/Alphabet - společnosti zrozené z prodeje reklam - blokoval všechny reklamy, ovšem vůči některým se v pokynech pro webmastery vymezuje už nyní...

 

Vyskakující reklamy nemá rád nikdo - a nebude je mít rád ani Google Chrome (Zdroj: Pixabay.com)

Spuštění nativního blokátoru reklam v Google Chrome by mohlo být přelomovým okamžikem celého internetu. Jde totiž o dominantní prohlížeč - podle datové agentury Net Applications jej celosvětově používá 56,15 % uživatelů (údaj z března 2017). Na druhou stranu společnost Google vyrostla na prodeji internetové reklamy a je velmi nepravděpodobné, že by ji tedy zcela zakázala. A nakonec by asi ani nechtěla ztratit tvář a zakázat pouze reklamu konkurence, zatímco vlastní by vesele spouštěla. 

Několik ukázek, jak reklama podle Googlu vypadat nemá (Zdroj: Google.com)

Blokace reklam se patrně dotkne těch prvků, které Google dlouhodobě kritizuje, upozorňuje na ně webmastery, případně snižuje hodnotu webů, které je nesou, a jejich pořadí ve vyhledávání. Hlavní skupinu reklam, které jsou pro Google v podstatě neakceptovatelné, tvoří:

  • vyskakovací okna či lightboxy, které brání uživateli vidět obsah stránky, 
  • prvky, jež je třeba odkliknout, aby uživatel viděl stránku;
  • prvky, které je třeba nejprve odrolovat, aby se uživatel dostal ke skutečnému obsahu.

Na to, že weby tyto prvky využívající penalizuje v rámci mobilního vyhledávání, upozornil webmastery už v lednu 2017. Obdobně tyto reklamy nahlíží i Coalition for Better Ads, která je doplňuje ještě o automaticky přehrávaná ozvučená videa a překrývací prvky s odpočítáváním. O všech těchto reklamách soudí, že jsou „pod prahem spotřebitelské přijatelnosti“.

Pokud by Google nastoupil cestu blokování agresivních reklam, mohlo by to nejen změnit přístup všech jejich provozovatelů, ale také vzít vítr z plachet takovým aktivitám, jako je blokovač reklam Adblock Plus, který většina uživatelů používá právě v sebeobraně proti otravným reklamám. Nativní řešení, integrovaná přímo v browserech, mají výhodu v lepší interakci s browserem a v menších výpočetních nárocích, což ústí ve vyšší uživatelský komfort.

Podle zdrojů Wall Street Journal je celá myšlenka defaultního blokování reklam plánem vývojářů Chrome, kteří se inspirují u konkurenčních browserů s Operou a jejím nativním blokátorem v čele. Veškeré bližší informace se objeví v průběhu několika příštích týdnů, přičemž nejpravděpodobnější je jejich oznámení na vývojářské konferenci Google I/O, které se letos uskuteční 17. května. Přesto se však ještě může stát, že Google prozatím od plánu ustoupí. 

Zdroje: Wall Street JournalGoogle Webmaster Central BlogCoalition for Better Ads

 

 

Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz

 

 

 

 

 

Notebook s Chrome 86 pojede o pár hodin déle

Vývojáři Chrome právě testují fičuru, která by měla významně snížit energetickou náročnost prohlížeče. Týká se JavaScriptu, a to konkrétně toho běžícího v panelech na pozadí. Jeho časovače, které neustále probouzí k aktivitě...

Microsoft rozdává Penbook

Penbook, poznámkový náčrtník, co snese dotykové pero, prst i myš, je až do 4. července 2020 zdarma. Stačí zamířit do aplikačního obchodu Microsoft Store a nainstalovat si jej právě touto cestou. Získáte tak elektronickou tabuli k zápisu všeho...

Květnový update sníží spotřebu RAM Chromií

Google Chrome, Microsoft Edge a všechny prohlížeče běžící na jádru Chromium čeká významné snížení potřeby operační paměti, a to díky nové fičuře Windows 10 uvolňované s květnovým povýšením. Jde o SegmentHeap, funkcionalitu...

Microsoft končí s kamennými prodejnami

Koronavirus zpečetil osud kamenných prodejen Microsoftu. Znovu se už neotevřou. Ze všech poboček zůstanou zachovány jen čtyři provozovny na prestižních adresách. Ani ty ovšem nebudou sloužit maloobchodnímu prodeji, nýbrž reprezentačním účelům.  ...


 
© 2005-2020 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama