
Bude Chrome defaultně blokovat reklamy? KE STAŽENÍ ZDARMAWall Street Journal rozvířil těkavé hladiny spekulací zprávou, že lidé zodpovědní za řízení a vývoj prohlížeče Google Chrome plánují uvést integrovaný blokátor reklam, obdobný nativní fičurce Opery. Samozřejmě je velmi nepravděpodobné, že by prohlížeč Googlu/Alphabet - společnosti zrozené z prodeje reklam - blokoval všechny reklamy, ovšem vůči některým se v pokynech pro webmastery vymezuje už nyní...
Spuštění nativního blokátoru reklam v Google Chrome by mohlo být přelomovým okamžikem celého internetu. Jde totiž o dominantní prohlížeč - podle datové agentury Net Applications jej celosvětově používá 56,15 % uživatelů (údaj z března 2017). Na druhou stranu společnost Google vyrostla na prodeji internetové reklamy a je velmi nepravděpodobné, že by ji tedy zcela zakázala. A nakonec by asi ani nechtěla ztratit tvář a zakázat pouze reklamu konkurence, zatímco vlastní by vesele spouštěla. Blokace reklam se patrně dotkne těch prvků, které Google dlouhodobě kritizuje, upozorňuje na ně webmastery, případně snižuje hodnotu webů, které je nesou, a jejich pořadí ve vyhledávání. Hlavní skupinu reklam, které jsou pro Google v podstatě neakceptovatelné, tvoří:
Na to, že weby tyto prvky využívající penalizuje v rámci mobilního vyhledávání, upozornil webmastery už v lednu 2017. Obdobně tyto reklamy nahlíží i Coalition for Better Ads, která je doplňuje ještě o automaticky přehrávaná ozvučená videa a překrývací prvky s odpočítáváním. O všech těchto reklamách soudí, že jsou „pod prahem spotřebitelské přijatelnosti“. Pokud by Google nastoupil cestu blokování agresivních reklam, mohlo by to nejen změnit přístup všech jejich provozovatelů, ale také vzít vítr z plachet takovým aktivitám, jako je blokovač reklam Adblock Plus, který většina uživatelů používá právě v sebeobraně proti otravným reklamám. Nativní řešení, integrovaná přímo v browserech, mají výhodu v lepší interakci s browserem a v menších výpočetních nárocích, což ústí ve vyšší uživatelský komfort. Podle zdrojů Wall Street Journal je celá myšlenka defaultního blokování reklam plánem vývojářů Chrome, kteří se inspirují u konkurenčních browserů s Operou a jejím nativním blokátorem v čele. Veškeré bližší informace se objeví v průběhu několika příštích týdnů, přičemž nejpravděpodobnější je jejich oznámení na vývojářské konferenci Google I/O, které se letos uskuteční 17. května. Přesto se však ještě může stát, že Google prozatím od plánu ustoupí. Zdroje: Wall Street Journal, Google Webmaster Central Blog, Coalition for Better Ads
Daniel Beránek, 20.04.2017 13:11 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak... |