Opera: druhá strana odpovídá!Jestli patří něco k oblíbeným kratochvílím internetové komunity, tak jsou to flame wars typu, na kterém paloučku je travička zelenější. Nos zkušeného pyromana bezpečně vycítí jiskry ničím nepodložených vášní ve vzkazech létající mezi vývojáři Opery a Microsoft Edge. Na celé kauze ani tak není zajímavé její domnělé gros - tedy který prohlížeč je ten nejúspornější - jako spíš testy, z nichž oba týmy vycházejí při své argumentaci.
Reakce Opery na tvrzení Microsoftu, že nejúspornější je Edge, na sebe nenechala dlouho čekat. Błażej Kaźmierczak, šéfvývojář norského prohlížeče, sice připouští, že Microsoft Edge opomněli ve svém srovnání úspornosti prohlížečů, nicméně tvrdí, že test vývojářů Edge není nic jiného než čisté PR. Aby tato slova podložil, pustil se se svým týmem do testování. „Jelikož Microsoft nezveřejnil metodologický postup svého testu, nemohli jsme jej replikovat,“ naráží na zásadní nedostatek důvěryhodnosti testu Edge Kaźmierczak. „Místo toho jsme použili metodologický postup vlastní - zcela totožný s tím, který jsme použili prve. Ten spočívá v procházení nejčastěji navštěvovaných internetových stránek a automatizované simulace interakce s nimi.“ Výsledek? Lenovo Yoga 500 (14″, i3-5005U, 4GB, 500GB HDD, Win 10, 100% podsvícení, Wi‑Fi 802.11n, bez dalších aplikací běžících na popředí, vypnuto indexování a všechny možné služby na pozadí) s Operou běželo 3 hodiny 55 minut, s Microsoft Edge skončilo v čase 3:12 a s Google Chromem v 2:54. Zveřejněna byla v rámci argumentace i metodologie - v krocích:
Druhá strana odpovídáVýsledky opery okamžitě napadl Kyle Pflug, vývojář Microsoft Edge. Doslova říká: „Test byl proveden na prohlížeči, u nějž bylo zapnuto blokování reklamy - které je ve výchozím nastavení vypnuto. Všechny browsery tedy nenačítaly a nevykreslovaly stejný obsah.“ A to je velice trefná připomínka. Jak může Edge dokázat svou úspornost, když načítá náročné reklamy ve Flashi? Jak rozpoutat flame?Optimálně napadnete protivníkovo prohlášení samo o sobě, bez ohledu na to, že tím třeba poukážete na vlastní nedostatky. Vypíchnete nějakou obecnou, nekonkrétní hodnotu, s kterou se nikdo nebude přít, a upozadíte smysl celé debaty. To se jedním tweetem povedlo (komu jinému než) PR manažerovi Sławkovi Sochajovi: Sochaj praví: „Chtěli jsme otestovat přínos pro uživatele. A ty nezajímá nějaký ?‚stejný obsah‘ se stejnými reklama. Mimochodem: šetřič baterie taky není defaultně zapnutý.“ Sochajovi se podařilo sestřelit argumentaci kolegy vývojáře - zpochybňuje totiž samotný princip srovnání založeného na stejných podmínkách. Navíc ještě více podkopává argumenty ve prospěch Opery, když říká, že úspora baterie není defaultní fičurou browseru - a to jen proto, aby zpochybnil Pflugův odkaz na blokovač reklam. A to všechno balí do toho, jak tým Opery chce pro uživatele jen to nejlepší. A jaká je koncovka?Pravda není na obou stranách. Tvrzení obou stran totiž trpí závažnými nedostatky:
Jasné jsou jen 2 věci:
Zdroje Opera blogs,
Daniel Beránek, 22.06.2016 16:27 Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což... |