Mgr. hraní her? Ale no jistě!Že se nedá živit hraním počítačových her? No pár teenagerů už vyvedlo z omylu rodiče... Turnaje už dávno přerostly lokální úrovně a dokonce je na spadnutí zařazení eSportu i do některé z příštích olympijských her. A čínští aparátčíci už uvažují, jak co nejvíc rozžhavit lidské herní železo, aby se mohli chlubit úlovkem olympijských kovů. Jednou z cest má být i vysokoškolský obor hraní her. No řekněte sami - nechtěli byste být magistr hraní počítačových her?
Dle direktivy čínského Ministerstva školství bude nově otevřeno 13 oborů - a jedním z nich jsou i eSporty. ESporty (v českém prostředí také občas progaming) představují soutěžení hráčů počítačových her formou her pro více hráče v rozličných ligových soutěžích a turnajích. Provozují se na majoritních herních platformách typu PC, Xbox a Playstation. Pomalu je i sportovní organizace a svazy přijímají mezi ostatní sporty (většinou ovšem ještě s větším odporem než kterýkoliv jiný nový sport). Čína sama uznala eSport coby oficiální disciplínu již v roce 2011, čímž už otevřela dveře k výchově národního olympijského kádru. Jako první na direktivu zareagovala Sportovní vysoká škola v Hunanu, která oznámila, že otevře nový studijní obor eSporty a management pro prvních 40 uchazečů již v roce 2017. Cílem toho oboru je dle slova děkana škola Liu Juna kultivace všech schopností napojených na celý komerční okruh elektronického sportu, nikoliv tedy jen rozvoj hráčů a jejich talentu. „Chceme chrlit všechny druhy odborníků pro klubový management, datovou analýzu, přípravu taktiky, sázení na elektronické sporty, trénování, komentování a činnosti rozhodčích. Hráč eSportu je jen jednou z možností výstupu našeho oboru,“ vysvětluje Jun. Náplň výuky bude velmi široká: od obecných lekcí z informatiky, angličtiny a práva přes specifičtější sportovní management až po datovou analýzu a přípravu taktik. To vše by mělo absolventům zajistit schopnost uplatnění nejen přímo v oboru eSportu, ale i na čínském pracovním trhu vůbec. Specifickým problémem bude i vytvoření profesorského kádru. Jun chce proto přetáhnout lidi přímo z herního průmyslu, zároveň se snaží povzbudit současné přednášející, aby získali praxi přímo v počítačových společnostech vyvíjejících hry a mohli tak předávat zkušenosti přímo z první ruky. Na zprávy o etablování oboru eSportů okamžitě zareagovaly i příslušné kluby. Velká jména esportingu typu OMG, Snake Esports či Team WE už podepsaly se školou v Hunanu exkluzivní smlouvy o náboru žáků, kteří dokončí příslušný studijní program. Kluby zvláště láká vysokoškolská erudice nově příchozích zaměstnanců právě v těch ohledech, které jsou pro ně klíčové, neboť aktuálně samotné týmy tvoří spíše středoškoláci a jejich management absolventi či doktorandi - málokterý z nich je ovšem dělá to, co vystudoval. Bob z Teamu WE to komentuje: „Většina lidí, kteří se věnují eSportům, vstupuje do tohoto oboru velmi mladá. A naprostá většina členů profesionálních týmů nenavštěvovala vysokou školu ani univerzitu.“ ESporty jsou přitom disciplína velmi slibná, příjmy všech odpovídajících odvětví jen v Číně za rok 2015 přesáhly hranici 4 000 000 000 amerických dolarů. Zdroje: GlobalTimes.cn
Daniel Beránek, 10.10.2016 16:41 Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky... Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním... Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak... Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což... |