[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google uzavřel projekt invazivní reklamy Google Here

Google chtěl spustit nový, reklamní produkt, oslovující nic netušící vlastníky mobilních zařízení na základě jejich aktuální polohy reklamami lokálních obchodních partnerů, kteří by těmto potenciálním zákazníkům mohli nabídnout slevy či nejrůznější výhody plynoucí z okamžitého nákupu. Podle všeho to vypadá, že projekt Google Here byl zastaven - i když myšlenku lokálního cílení zákazníků Google ještě zcela neopouští...

 

Google Here sice končí, myšlenka na lokálně cílenou reklamu nikoliv

Google Here mohl již od svého startu cílit až 350 miliónů uživatelů mobilních zařízení se systémem Android, přičemž uživatele iOS by si vzal na paškál do několika měsíců od spuštění androidí verze. Jeho záměrem bylo dosáhnout komplexního propojení Google Map a lokálně inicializačních spotů tzv. beaconů. Takto by lokální firmy mohly oslovit v dané lokalitě se nacházející potenciální zákazníky s nejrůznější nabídkou. Na vývoji projektu se podílelo vícero oddělení Googlu a zastřešoval ho manažer strategických partnerů Dan Cath. 

Google Here mohl například na zamykací obrazovku smartphonu poslat nejrůznější notifikace pět sekund po vstupu do vymezené lokality. Přičemž by si každý partner projektu vybral, jakým způsobem chce možné klienty ponouknout k nákupu. Mohl jim automaticky zobrazit věrnostní kartu, nabídnout slevu vázanou na stažení firemní aplikace, umožnit okamžitě zaplatit za parkování auta aj.

Podstatou této komunikace by bylo, že by podnikům umožnila přímo oslovit potenciální nakupující, aniž by ti měli staženou aplikaci daného podniku, či ho složitě hledali na internetu. Princip však podle zdrojů blízkých vedení nakonec v Googlu vyhodnotili coby příliš invazivní a projekt byl zastaven samotným CEO Alphabet Larry Pagem. Dalším možným důvodem ukončení Google Here mohla být ovšem i technická a potažmo finanční náročnost instalace a celkového zajištění této lokálně založené propagace. Tu by si nakonec mohly dovolit jen největší firmy, disponující vlastním IT zázemím a adekvátně nastavenými CRM systémy.

Google se však lokálně orientované reklamy nevzdává. Svědčí o tom i nedávno spuštěný projekt pro vývojáře Eddystone, který využívá Bluetooth spotů podobně jako konkurenční iBeacon od Applu.

Zdroj: Fortune.com

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama