[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google uzavřel projekt invazivní reklamy Google Here

Google chtěl spustit nový, reklamní produkt, oslovující nic netušící vlastníky mobilních zařízení na základě jejich aktuální polohy reklamami lokálních obchodních partnerů, kteří by těmto potenciálním zákazníkům mohli nabídnout slevy či nejrůznější výhody plynoucí z okamžitého nákupu. Podle všeho to vypadá, že projekt Google Here byl zastaven - i když myšlenku lokálního cílení zákazníků Google ještě zcela neopouští...

 

Google Here sice končí, myšlenka na lokálně cílenou reklamu nikoliv

Google Here mohl již od svého startu cílit až 350 miliónů uživatelů mobilních zařízení se systémem Android, přičemž uživatele iOS by si vzal na paškál do několika měsíců od spuštění androidí verze. Jeho záměrem bylo dosáhnout komplexního propojení Google Map a lokálně inicializačních spotů tzv. beaconů. Takto by lokální firmy mohly oslovit v dané lokalitě se nacházející potenciální zákazníky s nejrůznější nabídkou. Na vývoji projektu se podílelo vícero oddělení Googlu a zastřešoval ho manažer strategických partnerů Dan Cath. 

Google Here mohl například na zamykací obrazovku smartphonu poslat nejrůznější notifikace pět sekund po vstupu do vymezené lokality. Přičemž by si každý partner projektu vybral, jakým způsobem chce možné klienty ponouknout k nákupu. Mohl jim automaticky zobrazit věrnostní kartu, nabídnout slevu vázanou na stažení firemní aplikace, umožnit okamžitě zaplatit za parkování auta aj.

Podstatou této komunikace by bylo, že by podnikům umožnila přímo oslovit potenciální nakupující, aniž by ti měli staženou aplikaci daného podniku, či ho složitě hledali na internetu. Princip však podle zdrojů blízkých vedení nakonec v Googlu vyhodnotili coby příliš invazivní a projekt byl zastaven samotným CEO Alphabet Larry Pagem. Dalším možným důvodem ukončení Google Here mohla být ovšem i technická a potažmo finanční náročnost instalace a celkového zajištění této lokálně založené propagace. Tu by si nakonec mohly dovolit jen největší firmy, disponující vlastním IT zázemím a adekvátně nastavenými CRM systémy.

Google se však lokálně orientované reklamy nevzdává. Svědčí o tom i nedávno spuštěný projekt pro vývojáře Eddystone, který využívá Bluetooth spotů podobně jako konkurenční iBeacon od Applu.

Zdroj: Fortune.com

 

 

 

 

 

Avast a AVG 12 let ohrožovaly uživatele zranitelnostmi

Američtí kyberspecialisté SentinelOne identifikovali v aplikacích Avastu a AVG závažné bezpečnostní chyby. Přítomny v moduly Anti Rootkit umožňovaly neoprávněné zvýšení práv, deaktivaci bezpečnostních produktů v daném...

NB65 ukradla data FSB

Uskupení Anonymous Network Battalion 65 se podařil vskutku husarský kousek. Napadli ruskou organizaci CorpMSP, která se oficiálně tváří jako platforma pro malé a střední podnikatele. Její chybou na kráse je to, že fakticky jde o zástěrku pro aktivity...

Vyhledávač Google implementuje index kvality ovzduší

Google neustále rozšiřuje množství informací a zvyšuje komplexitu odpovědí, kterými reaguje na vyhledávací dotazy. Hledajícím, jejichž optání se bude zahrnovat lokalitní entitu město, sdělí mimo jiné i aktuální...

Seznam implementuje BankID

Seznam nasadí autentizaci uživatele prostřednictvím bankovní identity BankID. Slibuji si i uživatelům vyšší stupeň zabezpečení účtu, snadnější obnovení přístupu při zapomenutí hesla a větší transparentnost účtu, který...


 
© 2005-2022 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama