[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook bude postihovat engagement bait

Lajkněte, když se vám to líbí, dejte srdce, když nás nenávidíte, a hoďte hypersmajl, když patříte k Vesmírným lidem. Tak tyhle typy vyvolávání interakcí Facebook nesnáší. Kolidují totiž s algoritmy, na jejichž základě distribuuje příspěvky dalším uživatelům, a v důsledcích i s principy, na nichž je postaven celý jeho byznys model. Jak s jevem engagement bait zatočí a nepřijdou k úhoně i rozličná volání o pomoc?

 

Ač to vypadá na anketu (a tedy vote baiting), TN.cz se snaží jen vyvolat reakce na nesmyslnou otázku - je to tedy react baiting

„Lidé nám sdělují, že nemají rádi spamy, které po nich vyžadují lajky, sdílení a komentáře typu Jestli si Beran - dej LIKE!,“ uvádí celý problém Henry Silverman, který ve Facebooku zodpovídá za integritu příspěvků na zdi. Fakticky tento způsob vynucování interakce zneužívá algoritmus Facebooku, který následně příspěvku umožní větší dosah - a to neoprávněně z hlediska toho, co Facebook chápe jako přirozeně vyvolané reakce.

Engagement baiting využívají především správci firemních profilů, ale často také admini rozličných skupin a komunit. Engagement bait zahrnuje vícero dílčích taktik, aplikovatelných separátně či kumulovaně:

  • vote baiting - apel na anketní hlasování prostřednictvím Reakcí, kde každá reakce odpovídá požadované možnosti. Kupříkladu: další hypergeniální post máme zveřejnit ve: středu (Like), pátek (srdce), neděli (smutík)
  • react baiting - obdoba prvního, jen bez instrumentální složky hlasování, typicky na vektoru prosté identifikace s nějakým faktem typu jestli si Beran, dej mám vztek, pokud si blíženec, dej srdíčko
  • share baiting - výzva ke sdílení, klasicky motivovaná příslibem hmotného prospěchu. Kdo nasdílí s nejvíce přáteli, vyhraje štůsek výročních herních karet švýcarských švadlenek
  • tag baiting - tj. označte v příspěvku, nejčastěji v příspěvku trefném, ironickém či zesměšňujícím. Otaguj kamaráda, který vypadá, jako by se vracel s chřipečkou z ruské ambasády! 
  • comment baiting - volání po přímém komentáři. Dobře aplikovatelné na skupiny zvyklé skandovat. Kdo je nejlepší, ten řve BANÍK! A komentáře plní BANÍK, BANÍK, BANÍK.

Jednotlivé podtypy engagement baitu (Zdroj: Facebook.com)

Všechny zmíněné typy lákání interakce chce Facebook penalizovat. Silverman prohlašuje: „Abychom podpořili autentické zapojování se [aka engagement], prošly a kategorizovaly týmy Facebooku stovky tisíc příspěvků, jejichž výsledky posloužili modelu strojového učení, který dokáže rozpoznat různé typy engagement bait. A příspěvky, které tuto taktiku zneužívají, se budou v příspěvcích na zdi zobrazovat méně.“

Penalizace má cílit všechny: jak jednotlivé uživatele, tak firemní či skupinové profily. Nicméně firemní profily bedlivější dohled a citelnější postihy. „V nadcházejících týdnech se chystáme implementovat striktnější penalizace pro firemní profily, které systematicky a opakovaně zneužívají engagement bait k umělému zvyšování dosahu svých příspěvků,“ říká Silverman. „Zavádění penalizace firemních profilů bude postupné, abychom jejich správcům dali čas přizpůsobit se a vyvarovali se nechtěného používání engagement bait.“

Naopak by měly zůstat snahy charitativní a volající o pomoc, v nichž jsou nejen výzvy ke sdílení cíleny na dosažení k nejširšímu okruhu možných dárců, přispěvatelů a lidí ochotných pomoci. „Příspěvky, v nichž lidé žádají o pomoc, radu či doporučení, jako je například rozeslání zprávy o pohřešovaném dítěti, o sbírce na charitativní účely či žádost o tipy na cestování, nebudou tímto updatem postiženy,“ slibuje Silverman. 

...a ještě tag baiting a comment baiting (Zdroj: Facebook.com)

Facebook samozřejmě hon na engagement bait zaštiťuje snahou o podporu autentického obsahu a přirozeného sdílení vycházejícího z mezilidských vztahů. Skutečný záměr sociální sítě je ovšem přerušit činnost, která koliduje s principy, na jejichž základě je regulován dosah příspěvků. Facebook chce zabránit firemním stránkám v dosahu, který si podle něj nezasluhují, respektive který si nezaplatily. Jakýkoliv dosah nad rámec fanoušků značky má být firmami zaplacen, což potvrdil nedávný experiment s Průzkumníkem příspěvků mj. na Slovensku i kolize pravidla s anketním hlasováním pomocí Reakcí, které v mnoha případech vůbec nemá uměle navyšovat dosah, ale jen zjednodušit získání názorů od publika.

Zdroje: Facebook Newsroom

 

 

 

 

 

AI generátor obrázků Freepik: fotorealističtější a rychlejší

Aktualizace AI generátoru obrázků od Freepiku přináší revoluční zlepšení v rychlosti a fotorealističnosti, což umožní grafickým designérům, marketérům a grafikům tvorbu vizuálů s nepřekonatelnou přesností a detaily. Jaké možnosti...

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama