[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Microsoft spolupracuje na 3D formátu glTF

Creators Update Windows 10 přinese krom jiného i podporu nového formátu glTF (GL Transmission Format) pro zaznamenávání a práci s trojrozměrnými objekty napříč systémem. To mimo jiného znamená, že 3D objekty bude možno přenášet mezi aplikacemi bez nutnosti jakékoliv konverze...

 

glTF umožní přenos a zpracování 3D objektů nejen mezi aplikacemi, ale i napříč platformami (Autor: Sweetie187)

„glTF™ 1.0 (GL Transmission Format) je otevřený formát pro efektivní přenášení a načítání 3D scén a modelů aplikacemi. glTF minimalizuje jak velikost jednotlivých částí 3D objektů, tak procesorový čas nutný k jejich rozložení a zpracování. glTF definuje volně šiřitelný publikační formát pro nástroje pracující s trojrozměrným obsahem a pro služby, které zjednodušují autorské workflow a umožňují interoperabilní využívání tohoto obsahu napříč celým odvětvím.“ (Khronos)

glTF bude novým formát pro práci s 3D obsahem, vznikající ve spolupráci pracovní skupiny Khronos. V té se při práci na glTF kromě Microsoftu sešli velikáni IT odvětví, jako jsou NVIDIA, Oculus VR, Adobe, Google a mnoho dalších. Mimo glTF skupina Khronos vyprodukovala dnes již běžně používané standardy, jako jsou Vulkan, OpenGL a WebGL. Přínosem Microsoftu při vývoji glTF je sdílení vlastní, už odvedené práce týkající se vytváření 3D objektů a intenzivní se zapojení do vývoje aplikačních rozhraní pro nový formát.

glTF umožní přenos a zpracování 3D objektů nejen mezi aplikacemi, ale i napříč platformami

„S tím, jak se začíná debatovat nad příští verzí glTF, roste náš zájem o zapojení se do projektů, které mají největší ohlas v komunitě. Jedním z takových je i návrh Physically Based Rendering (PBR),“ uvádí vývojové zájmy Microsoft jeho vývojáři Forest W. Gouin a Jean Paoli a upřesňují: „PBR představují flexibilní způsob, kterým mohou tvůrci 3D obsahu popsat vykreslování povrchů svých objektů. Průmyslové standardy pak zajistí, že obsah zpracovaný pomocí PBR bude vypadat stále stejně bez ohledu na způsob osvícení či scénu, do které bude zasazen. Navíc vzhledem k tomu, že PBR pracuje na vysoké úrovni abstrakce a není tedy vázán na žádnou konkrétní platformu, mohou být i 3D objekty zpracované pomocí PBR vykreslovány konzistentně napříč platformami.“

Nezbývá než počkat si na výsledky úsilí autorů formátu glTF a požadavky na hardware, které bude mít.

Zdroje: Building Apps for Windows, Khronos.org

 

 

 

 

 

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...

Opera to s AI míní vážně. Nyní nabízí lokální LLMs

Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama